آرامش با رنگ‌آمیزی

 در فرهنگ و هنر, نقاشی

 

اگر شما هم از علاقمندان قدم زدن در کتابفروشی های بزرگ شهر باشید، حتما نمونه هایی از کتاب‌های رنگ‌آمیزی را مشاهده کرده‌اید.

اگر از قبل با این کتاب‌ها آشنا نشده باشید، ممکن است تصور کنید که آنها، کتابهایی مخصوص کودکان هستند. اما جالب ماجرا اینجاست که این محصولات فرهنگی؛ برای بزرگترها طراحی و چاپ شده‌است.

اما این رنگ‌آمیزی به چه دلیل انجام می‌شود؟ و چه مزایایی دارد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا از فواید جالب این شیوه هنری برایتان بیشتر بگوییم.

استفاده از شیوه رنگ‌آمیزی بزرگسالان، چه فوایدی به همراه دارد؟

 

آرامش با رنگ‌آمیزی

 

این شیوه رنگ‌آمیزی به نوعی هنر درمانی محسوب می‌شود. افراد با این شیوه می‌توانند:

  • رنگ کردن باعث بالا رفتن توجه و تمرکز می‌شود. در واقع زمانی را که شما صرف رنگ کردن نقاشی‌های این کتابها می‌کنید، به صورت خاص بر روی زمان حال تمرکز می‌کنید. به این ترتیب برای دقایقی از تمامی افکار مزاحم رها می‌شوید.
  • وقتی از افکاری که در طول روز با آنها مواجه هستید، خودتان را رها می‌کنید، در حقیقت مانند این است که مدیتیشن انجام می‌دهید. بنابراین می‌توان گفت که مهمترین دستاورد آن، کسب آرامش است.
  • این یک روش عالی است برای اینکه شما بتوانید به خوبی درونیات خود را بروز بدهید. هم در انتخاب رنگ‌ها و هم در نحوه رنگ‌آمیزی می‌توانید به خوبی حالات درونی خود را دریابید.
  • در پایان کار شما یک اثر هنری زیبا خواهید داشت. و این یک تجربه بسیار لذت‌بخش بشمار می‌رود.
  • اگر از آن دسته از افرادی هستید که عادت دارند قبل از خواب گردشی در فضای مجازی داشته باشند، بهتر است به جای این روش که خواب شما را با اختلال مواجه می‌سازد، از این کتابها استفاده نمایید. این روش با کاهش سطح استرس، به شما کمک می‌کند تا خواب راحتی را تجربه کنید.
  • به دلیل اینکه شما با این روش رنگ کردن، در دنیایی از رنگها غرق می‌شوید، سرشار از انرژی‌های مثبت شده و تمام انرژهای منفی از شما دور خواهد شد.
  • این روش که در هنردرمانی، هم برای کاهش استرس و هم برای دستیابی به آرامش بسیار مورد توجه است، به نوعی باعث می‌شود تا هر دو نیمکره مغز فعال شده و در نتیجه آن قدرت استدلال و منطق، و همچنین خلاقیت فرد به خوبی رشد کند.

 

در کتابهای مخصوص رنگ‌آمیزی بزرگسالان چه طرح‌هایی وجود دارد؟

 

طرح‌های مختلفی در کتابهای مخصوص رنگ‌آمیزی بزرگسالان، طراحی و چاپ می‌شود. مانند انواع مختلف اشکال هندسی، طرح‌های مختلف گل‌ها و گیاهان و همچنین ماندالا!

در هنگام خرید باید آن طرحی را انتخاب کنید که بیشتر از همه توجه شما را به خودش جلب کرده‌است. و یا به نوعی بیشتر از بقیه به دلتان نشسته است. مهم است که بتوانید با طرح انتخابی خودتان ارتباط ذهنی خوبی برقرار نمایید. اندازه آن را خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ انتخاب نکنید. سایزی مناسب است که در همه جا همراه شما باشد. بدون اینکه مزاحمتی در حمل و نقل برایتان به وجود بیاورد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با یک نمونه از محصولات فرهنگی پرکاربرد در هنردرمانی، یعنی کتابهای مخصوص رنگ‌آمیزی بزرگسالان آشنا ساختیم. و در خصوص فلسفه استفاده از این کتاب‌ها نکات جالبی را تقدیم حضورتان کردیم. خلاصه کلام آنکه، این کتابها یکی از بهترین انتخاب‌های ما برای کسب آرامش از هنر، در دنیای پر از استرس و نگرانی امروزی بشمار می‌روند.

امیدواریم از خواندن این نکات لذت بسیار برده باشید. و موارد عنوان شده برایتان مفید بوده باشد. موجب خوشحالی بسیار است اگر شما هم اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، آن را با ما در میان بگذارید. متشکریم که تا پایان ما را همراهی فرمودید.

 

نویسنده: آسیه وصولی پور

راههای ارتباطی:‌

 اینستاگرام: ArtistsLand.ir

ایمیل: a.vosoulipour@gmail.com

کانال تلگرام: ArtistsLand@

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt