چگونه در فصل سرما پوست نرمی داشته باشیم؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

فصل های سرد با وجود زیبایی های خاص خود برای بسیاری افراد خشکی پوست را به همراه دارد به ویژه برای ساکنان مناطق کم بارش و دارای آب و هوای سرد و خشک.

در این مقاله روش های ساده و عملی حفظ لطافت پوست در فصول سرد را بررسی می کنیم. پس با ماه خاتون همراه باشید.

در اولین گام مراقبتی که جنبه ی پیشگیری قبل از درمان دارد حمام کردن با آب داغ را فراموش کنید.

آب داغ تمام رطوبت پوست را از بین برده و پوستی خشک و ورقه ورقه به جای میگذارد، پس بهتر است که از آب ولرم برای استحمام و حتی از آب سرد در مرحله ی آخر و قبل از بیرون آمدن استفاده کنید برای شستن پوست.

یا حداقل اگر نمیتوانید از آب داغ استفاده نکنید، دوش گرفتن یا حمام کردن را به یک بار درهفته برسانید، چون دمای بالای آب وقتی با مواد شیمیایی پاک کننده ترکیب میشود، به شکنجه ای برای پوستِ ما تبدیل میشود. همچنین برای شستن دست ها نیز هرگز از آب داغ استفاده نکنید.

غالباً پوست را مرطوب کنید.

استفاده از مرطوب‌کننده در سرما کمک می‌کند که رطوبت مورد نیاز در پوستِ شما باقی بماند و به محافظت از سلامت پوست کمک می کند. برای نتیجه بهتر، پس از دوش گرفتن یا حمام و درست پس از خشک کردن پوست و زمانی که پوست هنوز اندکی مرطوب است، از مرطوب‌ کننده استفاده کنید. پمادها و کرم‌ های غلیظ ‌تر معمولاً از لوسیون ها مؤثرتراند. کرم ‌ها و پمادهایی را پیدا کنید که دارای روغن شی، روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن معدنی باشند.

هفته ای یک بار لایه برداری کنید.

سرعت و میزان جذب مرطوب کننده ها اگر بعد از لایه برداری پوست استفاده شوند به شدت بالا میرود. در حمام میتوانید از اسکراب نمک یا شکر استفاده کنید و بیش از یکبار در هفته این کار رو انجام ندید چون پوست ضعیف و آسیب پذیر میشود.

فرچه خشک به پوست زدن قبل از هر حمام هم  موثر بوده و باعث نرم شدن پوست های خشک میشود. به این صورت که قبل از هر حمام براش خشک بزنید و بعد از حمام هم مرطوب کننده.

از صابون های شيميایی قوی استفاده نکنيد.

بلکه سعي کنيد نوع صابون شما ملايم باشد، مثل صابون‏هايي که داراي روغن و عصاره گياهي سالم هستند. خيلي مراقب پوست صورت خود باشيد، شست و شوي زياد صورت با آب و صابون، پوست را خشک مي‏کند. پس تنها يک بار در روز مي‏توانيد صورت‏تان را با صابون بشوييد.

سعي کنيد هر شب با يک کرم مخصوص تميز کننده، آلودگي‏هاي صورت خود را برطرف کنيد (مثل شيرپاک کن) و سپس به آن نرم ‏کننده بزنيد.

زياد آب بنوشيد.

حفظ رطوبت و تغذيه مناسب محيط داخلي بدن، نخستين روش جلوگيري از خشکي پوست، به خصوص در هواي سرد است. لذا آب و مايعات زيادي بنوشيد و از مصرف زياد قهوه و کولا (مواد حاوي کافئين) پرهيز کنيد. به همين منظور نوشيدن ۶ تا ۸ ليوان آب در روز توصيه مي‏شود.

و در آخر

لب‏ های خود را نيز چرب کنيد.

پوست لب‏ ها کمتر از ساير قسمت‏هاي بدن، رطوبت را در خودش نگه مي‏دارد. ترک لب، ناشی از شرایط بد محیطی و معمولا متعاقب تماس با سرما یا گرمای شدید اتفاق میافتد.

در این حالت پوست لب حالت ارتجاعی و طراوات خود را در سطح از دست داده و دچار ترک و پوستهریزی میشود که در اثر لیس زدن و یا کندن پوسته های آن و دستکاری، بدتر میگردد.ب

راي حفظ رطوبت و نرمي لب ‏ها، از يک کرم مخصوص لب‏ استفاده کنيد. اگر لب‏ های شما خيلي خشک است، از يک کرم دارويي مخصوص لب، تحت نظر پزشک استفاده کنيد که داراي مقدار زيادي مواد نرم ‏کننده است. وازلين طبی هم نرم ‏کننده ی خوبی است.

 

اگر به بخش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

پوستتو ویتامینه کن!

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt