چه رنگ مویی به پوست صورتم میاد؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

یکی از مهم ترین روش های آرایش موها رنگ کردن موهاست و یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب رنگ مو ، رنگ پوست فرد است .

بسیاری از ما نمی دانیم چه رنگی مناسب صورت ماست، مساله رایجی که وجود دارد این است که بسیاری از زنان رنگ مویی را انتخاب می کنند که هیچگونه همخوانی با پوست صورت آنها ندارد و از آنجایی که پوست و موی سر در کنار هم قرار دارند، انتخاب یک رنگ موی نامتناسب باعث می شود که چهره خسته و پژمرده به نظر بیاید که این اصلا خوشایند نیست. می توانید از دستورات تخصصی ما برای انتخاب یک رنگ موی مناسب استفاده نمایید.

از اصل‌تان خیلی دور نشوید.

اگر موهای مشکی یکدست دارید، یکهو نروید سراغ بلوند روشن. رنگ اصلی موهای شما دقیقا همان چیزی است که به‌تان می‌آید. پس اگر می‌خواهید رنگ جدید مثل کلاه‌گیس روی سرتان به نظر نرسد، از اصل‌تان خیلی دور نشوید.

به رنگ پوست‌تان توجه کنید.

انواع تن رنگی پوست را به دو گروه اصلی تقسیم می‌کنند: گرم و سرد، برای تشخیص رنگ مناسب برای موهای‌تان ابتدا باید تشخیص دهید تن پوست‌تان سرد یا گرم‌است به خصوص اگر بخواهید موهای‌تان را یکدست رنگ بزنید.

روش اول:

موهای‌تان را کنار بزنید. همه آنها را در یک حوله به رنگ سفید یا یک رنگ خنثی بپیچید. آرایش‌تان را هم کاملا پاک کنید. بعد یک لباس به رنگ سفید یا رنگ خنثی بپوشید و جلوی آینه بایستید. مطمئن شوید جایی که در آن ایستاده‌اید دارای نور طبیعی قوی است و در غیر این‌صورت زیر یک لامپ بایستید.

توجه داشته باشید که لامپ‌های فلوراسنت یا لامپ‌هایی که نور سفید دارند ممکن است رنگ پوست شما را تغییر دهند.

از نزدیک و بادقت صورت‌تان را نگاه کرده و سعی کنید تن رنگی زمینه پوست‌تان را کشف کنید. اگر احساس می‌کنید رنگ پوست‌تان به سمت قرمز یا صورتی می‌رود تن پوست شما سرد است و اگر گمان می‌کنید رنگ پوست‌تان به سمت زیتونی، طلايی و رنگ هلويی می‌رود، تن پوست گرم است، اگر هم هرقدر دقت می‌کنید هیچ رنگی در آن نمی‌بینید یا سایه‌هایی از هردو رنگ را می‌بینید، احتمالا تن پوست شما خنثی است.

روش دوم:

به رگ‌های زیر پوستی روی ساعدتان نگاه کنید، اگر این رگ‌ها آبی باشند رنگ پوست شما سرد است و اگر این رگ‌ها سبز باشند رنگ پوست شما گرم است.

انتخاب رنگ مو برای پوست سرد

اگر تن پوست‌تان سرد است به شما توصیه می‌کنیم به‌دنبال رنگ‌هایي باشید که در آنها سایه‌های دودی و خنثی وجود دارد و به زبان تخصصی باید رنگ مو به اصطلاح A یا N انتخاب شما باشد. در این شماره از رنگ قرمزی وجود ندارد و در عوض تن‌هایی از طلایی دارد و در نتیجه می‌تواند رنگ صورتی درون پوست شما را خنثی کند و چهره‌ را زیباتر جلوه دهد.

اگر رنگ طبیعی پوست و موهای‌تان روشن است و به اصطلاح بلوند هستید، بهتر است به دنبال رنگ‌های بژ باشید، اگر موها و چشم‌هایی قهوه‌ای دارید به دنبال رنگ‌های شکلاتی با هاله‌ای از رنگ قهوه‌ای سوخته باشید.

اما توصیه می‌کنیم به دليل تناژ رنگ صورتی که در پوست‌تان وجود دارد از رنگ‌های مسی و شرابی و آلبالویی دوری کنید و در نهایت اگر قرمز خیلی دوست دارید بهتر است به یک رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز اکتفا کنید، این نوع قهوه‌ای با رنگ صورتی پوست شما کنتراست برقرار می‌کند ولی خیلی با آن تطابق ندارد.

انتخاب رنگ مو برای پوست گرم

بهترین انتخاب رنگ مو برای پوست های گرم (طیف رنگهای زرد هلویی طلایی) همان رنگ های گرم است. برای این نوع پوستها، رنگ بلوند طلایی بهترین انتخاب است. برای پوستهای کمی تیره تر شاید رنگهای قهوه ای تر گزینه ی بهتری باشد ولی اگر رنگ پوستتان تیره تر است، با انتخاب رنگ های قهوه ای به ظاهرتان آسیب می زنید و از جذابیت موها کم می کنید.

خوش به حال پوست‌های خنثی

اگر پوست شما هیچ تن خاصی ندارد و بعد از پیاده کردن تکنیکی که گفته شد متوجه شدید تن پوست‌تان خنثی است، می‌توانید خوشحال باشید که انتخاب‌های زیادی برای رنگ مو خواهید داشت و خیلی بیشتر از پوست‌های گرم و سرد می‌توانید از رنگ‌موهای متنوع استفاده کنید، لزومی ندارد رنگ موی انتخابی شما هاله یا پایه رنگ خاصی داشته باشد این امر کاملا وابسته به سلیقه شخصی شماست، به دنبال رنگی باشید که هم با شخصیت شما هماهنگی داشته باشد و هم نگهداری آن کار چندان مشکلی نباشد.

قوانین انتخاب رنگ مو را بشناسید.

قانون اول:

افراد بسیار کمی وجود دارند که با مشکی پر کلاغی بسیار زیبا به نظر می رسند. این رنگ معمولا برای خیلی ها منجر به این میشود که سنشان از آنچه هستند بیشتر نشان داده شود و برای کسانی که پوست بسیار روشن دارند باعث یک تضاد بسیار زیاد می شود که فقط عیب‌های صورتشان را بزرگ نمایی می کند. اما اگر سبزه هستید و چشم های تیره دارید حتماً این رنگ را امتحان کنید اما به جای مشکی پر کلاغی بهتر از قهوه ای بسیار تیره با توناژ قرمز استفاده کنید.

قانون دوم:

موی سفید و خاکستری اصلا برای پوست‌های روشن و تیره یکسان به نظر نمی‌آیند. در مورد پوست‌های روشن ممکن است ظاهری بی‌روح به وجود آورد و در مورد پوست های تیره ممکن است تضاد شدیدی در چهره شما ایجاد کند.

قانون سوم:

رنگ موهای روشن و قوی باید بر اساس رنگ موهای شما انتخاب شوند. هارمونی مناسب جذابیت موهای شما را صد چندان می‌کند. اگر چشم‌های خاکستری یا آبی دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ‌های روشن و کمی متمایل به رنگ‌های سرد استفاده کنید.

قانون چهارم:

برای انتخاب رنگ مو حتماً سن خودتان را در نظر بگیرید. هرچقدر که چهره شما با تجربه تر باشد رنگ‌های زرق و برق دار روشن را اصلا قبول نمی‌کند و برای چهره زیبایی به همرا نخواهد داشت.در این شرایط بهتر است که از سایه روشن استفاده کنید.

قانون پنجم:

و آخرین اما نه کم اهمیت ترین قانون این است که رنگ موی جدید باید به شما بیاید و شما با تصویر خودتان و با چهره جدیدتان راحت باشید وارتباط مناسبی برقرار کنید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

هیدراته کردن و آبرسانی پوست

 

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt