روغن کرچک، یک روغن تقویت کننده برای مو!

 در پوست و زیبایی, سلامتی

روغن کرچک چیست؟

این روغن را با نام روغن کاستور هم می‌شناسند. نام کاستور برگرفته از نام این روغن در زبان انگلیسی [castor oil] است. روغن کاستور یا کرچک روغنی گیاهی است که از دانه‌های گیاه کرچک استخراج می‌شود. تقریباً بی‌رنگ است، اما مقداری هم به زرد کم‌رنگ تمایل دارد. گیاهی که این روغن از آن استخراج می‌شود، بیشتر در آفریقا، آمریکای جنوبی و هند رشد می‌کند. البته از میان این‌ها، کشور هند اصلی‌ترین منبع تولید روغن کرچک است. جالب است که آمریکا و چین، واردکنندگان اصلیِ این روغن از هند هستند.

تقویت و افزایش رشد مو:

روغن کرچک سبب افزایش رشد مو می‌شود. مخلوط روغن نارگیل و کرچک در چنین مواردی به خوبی عمل می‌کند. شما باید این مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید این مخلوط به درون پوستان نفوذ کند. بگذارید این ترکیب یک شب بر روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید.

درمان شوره سر:

برای از بین بردن شوره‌ سر با استفاده از روغن کرچک باید مو و پوست سر را به این روغن آغشته کنید و همه‌ جای سرتان را با نوک انگشت‌های‌تان به آرامی ماساژ دهید. برای رسیدن به نتایج بهتر می‌توانید پیش از این کار، روغن کرچک را با روغن زیتون و آب لیمو مخلوط کنید و از این ترکیب استفاده کنید.

نکته‌ مهم دیگر!

پس از استفاده از این مخلوط و ماساژ دادن سر باید اجازه دهید موهای‌تان حداقل نیم ساعت به همان وضعیت باقی بمانند و سپس با استفاده از شامپو موهای‌تان را بشویید و بعد از آن، از نرم کننده نیز استفاده کنید. استفاده از روغن کرچک به تغذیه‌ پوست سر کمک می‌کند و به آن سلامتی می‌بخشد.

نرم کننده و حالت دهنده مو:

روغن کَرچَک می‌تواند به نرمی و خوش حالت شدن موهای‌تان کمک کند. استفاده مرتب از روغن کرچک می‌تواند به موهای‌تان نرمی و سلامت بیش‌تر اهدا کند.

تقویت و رشد مژه:

روغَن کرچک به داشتن مژه‌هایی تیره‌تر و بلندتر نیز کمک می‌کند. اگر شما این روغن را به طور منظم بر روی مژه‌های خود بمالید، دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی ندارید.

برای تقویت مژه‌ها باید هر هفته ۲ بار پس از حمام با یک برس کوچک مژه، که زبر نباشد. بر روی مژه‌ها کشیده و آنرا چرب کنید. سپس به میزان ۱۵ دقیقه بر روی مژه بماند، در نهایت می‌توان آن را شستشو داد.

ضخیم کردن موها:

روغن کَرچک برای رشد موها و ضخیم کردن آن بسیار مفید است. استفاده منظم روغن کرچَک باعث براق شدن و نرم شدن موها می‌شود و پوست سر خشک را درمان می‌کند.

ابتدا موهای خود را کامل بشویید سپس به میزان یک گرم روُغن کرچک اصل را بر روی کف دست خود ریخته و دستان خود را به هم بمالید تا نوک تمام انگشتان شما به این روغن آغشته شود. سپس دست خود را به موهای خود کشیده و به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید ، مطمئن شوید به تمام مناطق سر و مو روغن رسیده است . پس از آن موضع را مجدد بشویید. دقت نمایید این عمل را هفته‌ای ۲ بار باید انجام دهید.

اگر برای موهای خود تصمیم به استفاده از روغن کرچک دارید، پیشنهاد می‌گردد این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و تاثیر چند برابری آنرا در چند ساعت بعد مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از روغن کرچک اصل ترکیب با شامپو بچه یک شامپو بسیار مفید برای خود بسازید.

پر کردن ابروها:

امروزه اکثر افراد از کم پشتی ابروها‌یشان شکایت دارند و بعضی نیز فکر می کنند که آن‌ها به اندازه کافی تیره رنگ نیستند. اما هنگامی که روغَن کرچک در خانه دارید، این مشکل به سرعت برطرف خواهد شد. اگر مدام ابروهایتان را با کمی روغنِ کرچک بپوشانید، بدون شک همه چیز تغییر خواهد کرد. بهتر است این کار را شب‌ها انجام دهید زیرا نتایج زودتر خود را نشان می‌دهد.

_______

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش پوست و زیبایی علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

پوستتو ویتامینه کن!

maahkhatoon97

___________________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt