اصول مراقبت از موی رنگ شده

 در پوست و زیبایی, سلامتی

اصولا خانم ها به ایجاد تنوع در ظاهر خود علاقه زیادی داشته و هر چند وقت یک بار سراغ سالن های آرایشی جهت خدمات آرایشی از قبیل رنگ مو می روند. در زمانهای بسیار دور خانم ها برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری خود از رنگ مو استفاده می کردند. اما امروزه رنگ مو بین خانم ها و حتی آقایان شایع شده و در حال حاضر رنگ مو جهت زیبایی ظاهر استفاده می شود.

رنگ مو باعث تنوع در آرایش و تغییر چهره فرد می شود. با وجود اینکه رنگ کردن بیش از حد موها می تواند ضررهایی برای سلامت مو و پوست داشته باشد اما برای مراسم و مهمانی ها رنگ مو بین خانم ها از جذابیت زیادی برخوردار است. البته اگر مراقبت های های قبل و بعد از رنگ مو را رعایت کنیم می توانیم این آسیب را کمتر کرده و موهای سالمی داشته باشیم. اغلب این مراقبت ها هزینه ای نداشته و با کمی صبر و حوصله به نتیجه دلخواه خود می رسید.

آماده سازی مو

اگر موهایی خشک دارید و یا از سالم بودن آن مطمئن نیستید حداقل یک ماه قبل از انجام رنگ مو از شامپوهای تقویت کننده استفاده کنید تا ویتامین لازم به موهای شما رسانده شود.

برای ایجاد رطوبت و بافت سلول پوست حدود یک هفته قبل از رنگ کردن مو از ماسک مو مخصوص استفاده کنید تا موهایتان مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی موجود در رنگ را داشته باشد. از ماسک موی سنتی و خانگی هم می توان استفاده کرد.

انتخاب رنگ مناسب

بسیار مهم است بعد از رنگ کردن مو دچار آسیب نشود، اگر از دکلره برای سفید کردن مو استفاده کردید حتماً مطمئن شوید که از اکسیدان مناسب استفاده کرده اید مثلا استفاده از اکسیدان شماره ۴۰ برای موهای بلوند از سوختگی مو جلوگیری می کند و اگر موها روشن است از اکسیدان ۲۰ یا ۳۰ استفاده کنید. استفاده از محصولات مراقبتی آسیب مو را به حداقل برسانید ، رنگهایی استفاده کنید که بدون مواد شیمیایی خطرناک مثل آمونیاک باشند.

شامپوی مخصوص موهای رنگ شده را به برنامه مراقبتی خود اضافه کنید.

اگر استفاده از شامپو برایتان اجتناب‌ ناپذیر است، پس سراغ شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده بروید. پیدا کردن این نوع شامپوها هم کار سختی نیست. اما بد نیست بدانید که بهترین شامپو برای موهای رنگ شده باید فاقد سولفات باشد. در حقیقت سولفات دشمن رنگ است؛ چرا که مقدار زیادی نمک دارد که رطوبت مو را از بین می‌برد. از بین رفتن رطوبت هم مساوی است با محو شدن رنگ! به ‌علاوه، این شامپوهای مخصوص، نرم‌ کننده هم هستند که با پوشاندن سطح مو، از خروج مولکول‌ های رنگ جلوگیری می‌کنند.

موهایتان را کمتر بشویید.

برای اینکه موهایتان کمتر دچار خشکی و از دست رفتن رطوبت قرار بگیرد، باید آنها را کمتر بشویید! بله درست است. با هر بار شستن موها، چربی طبیعی موها که در واقع لایه ای محافظ برای آنهاست، از دست می رود و در نتیجه، رطوبت طبیعی آنها نیز کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه حتما متوجه شده اید که با شستن موها، موها به سرعت خشک و چوب مانند می شوند، پس باید از شستشوی هر روزه آنها خودداری کنید.

شست و شو با آب سرد

شستشوی مو با آب داغ باعث می شود کوتیکول های لایه خارجی مو بلند شوند که را رطوبت کاهش می دهد مو فر و مجعد می شود و مو بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد به همین خاطر موثرترین راه شستشوی مو با آب سرد است. کوتیکول ها را مرطوب نگه می دارند و وزوزی مو رنگ آن را کنترل می کنند اگر نمی توانید با آب سرد دوش بگیرید بعد از شستشوی خود با آب گرم سر را با آب سرد بشویید.

از اسپری‌های محافظ حرارت قبل از سشوار و اتو و برس حرارتی استفاده کنید.

حرارت باعث خشکی موها و از بین رفتن رنگ آنها می‌شود. از دست رفتن رطوبت مو باعث آسیب دیدن موها می‌شود. برای اینکه از این مشکلات پیشگیری کنید قبل از استفاده از هر گونه ابزاری که با حرارت، به موها حالت می‌دهند، از اسپری‌های مخصوص محافظ مو در برابر حرارت استفاده کنید. این اسپری‌ها از رطوبت مو حفاظت می‌کنند و مانع از دست رفتن آن می‌شوند. بافت بیرونی مو را نرم‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند که رنگ موهای شما ثابت بماند.

موهایتان را هر چند وقت یک بار کوتاه کنید.

موهایتان را هر ۶ تا ۸ هفته، کمی کوتاه کنید. لازم نیست از کوتاه شدن یک سانتی متر از موهایتان بترسید، در عوض این کار باعث می شود، آسیب های موها کاهش یابد و دائما به مقدار این آسیب و خشکی اضافه نگردد. این کار از موخوره زدن ( دو شاخه شدن مو ) موها هم جلوگیری می کند و بافت سالم و زیبایی را در نمای کلی موهایتان،.برقرار می کند.

 

با ماسک های خانگی می توانید از موهای رنگ شده خود به راحتی مراقبت کنید و رطوبت از دست رفته موهایتان را جبران کنید. ساختن ماسک خانگی کار سختی نیست. استفاده از ماسک نیاز به صبر و حوصله داشته و داشتن اطلاعاتی درباره موادی که قرار است با هم ترکیب شوند.

ماسک نرم کننده مو برای مراقبت از موی رنگ شده

مواد مورد نیاز:

  • نصف آووکادو رسیده
  • ۱ عدد موز رسیده
  • ۱ قاشق روغن زیتون

    مراحل: داخل کاسه ای آووکادو و موز را له کنید تا کاملا با هم ترکیب شود روغن زیتون را بیافزایید. این ماسک را از ریشه مو بزنید تا کاملا مو را بپوشاند بگذارید یک ساعت بماند با شامپوی بدون سولفات و آب سرد مو را بشویید اغلب هفته یک بار این کار را انجام دهید؛ همه این مواد خاصیت نرم کنندگی دارند و وزی و آسیب مو را .درمان می کند.

 

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

رنگ گردن مو چه تاثیری روی موها دارد؟

 

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt