آکنه و درمان خانگی آن

 در پوست و زیبایی, سلامتی

جوش صورت چیست؟

جوش یک مشکل پوستی است که در اثر تجمع چربی در بخش های مختلف بدن از جمله صورت ، قفسه سینه ، شانه ، گردن و… به صورت جوش های سر سیاه ، جوش سر سفید و… رخ می دهد.

علت چیست؟🤔

برخی جوش ها در دوران نوجوانی که معروف به جوش غرور جوانی هستند نمایان می شوند. اما به طور کلی عواملی هستند که پایه و اساس جوش صورت به شمار می‌روند . که از بین آنها اصلی ترین شان هورمون ها و اختلالات آنها ، مصرف داروهای خاص که حاوی آندروژن است و… هستند،داشتن رژیم غذایی نامناسب حاوی چربی و فست فودها ، استفاده از لوازم آرایشی چرب و نامناسب و بدتر از تمام این عوامل استرس از به وجود آورنده جوش صورت هستند.

جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

  • وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فود ها را نشان میدهد.
  • اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.
  • جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشانگرمشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می شود.
  • روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند. دلیل آن مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی، برطرف می شوند.
  • اگر روی بینی شما جوش و لک بسیار ظاهر می شود باید مراقب قلب خود باشید و ویتامین B بیشتری مصرف کنید.
  • جوش های که در منطقه چانه و اطراف لب نمایان میشوند نشانگر اختلالات هورمونی و وجود استرس است.
  • پوست به طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش در سطح پوست ماده ترشی را ترشح می کند . که این عمل در زمان وجود و ترشح چربی و یا خشکی زیاد به درستی ترشح و عمل نمی کند . که برای انجام بهتر این بخش از پوست بهتر است از قلیایی کردن پوست توسط صابون خودداری کنیم . و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی و یا کرم های چرب خودداری کنیم . و در عین حال رطوبت پوست را به وسیله مصرف آب و میوه و سبزیجات تامین کنیم.

درمان خانگی:

برای درمان سریع جوش صورت، قبل از خواب مقداری خمیر دندان بر روی جوش بمالید . بدینوسیله جوش تا صبح بسیار ضعیف شده و از بین می رود.

وجود میکروب های عفونت زا عامل ایجاد جوش های صورت هستند . و برای حل این مشکل می توانید مقداری پرتقال و یا از دیگر مرکبات را بر روی پوست خود بمالید.

با مالیدن پیاز خام جوش صورت به سرعت درمان میشود.

عسل نیز برای درمان جوش های بزرگ و سفید موثر است چون خاصیت ضد باکتریایی قویی دارد و عفونت را درمان می‌کند.

مراقب باشید از مصرف صابون های که موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک میشوند،پرهیز کنید . و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه دار خودداری نمایید. چون در بروز آکنه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.

 

گرد آوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt