آشنایی با کش پیلاتس و فواید آن

 در سلامتی, ورزش

معرفی کش پیلاتس

کش پیلاتس یک نوار بلند و رنگارنگ از جنس لاتکس و بدون دسته است. شاید این کش ها به نظر کاربردی نیایند و در ابتدا آنها را دسته کم بگیرید. اما این کش، انقلابی در تمرینات ورزشی به پا کرده است. البته علت اصلی محبوبیت و شهرت این وسیله ورزشی، مقرون به صرفه بودن آن در کنار کیفیت بالاست.

چنانچه از آسیب های وزنه در تمرینات خسته شده اید، شاید انجام حرکات پیلاتس با کش تجربه خوبی باشد. شاید عجیب به نظر برسد، اما همان تأثیرات وزنه را دارد.

ویژگی های ظاهری کش پیلاتس

این کش ها در طول (۱.۲ تا ۲) و ضخامت های مختلف در فروشگاه‌های ورزشی در دسترس است. پس هنگام خرید، بدانید هر رنگی نشان دهنده یک ضخامت در کش است. تمرینات بدنسازی حرکات پیلاتس، تمرینات فانکشنال و تمرینات فیتنس ورزش هایی است که می توان با استفاده از کش آنها را انجام داد.

فواید ورزش با کش پیلاتس

۱. مقرون به صرفه و راحت

هزینه در باشگاه ها بیش از پیش در حال افزایش است. به همین  دلیل افرادی که ورزش را حرفه ای دنبال نمی کنند و صرفا به دنبال سلامتی و تناسب اندام هستند، قطعا نمی خواهند چنین هزینه ای را بپردازند. بنابراین به این افراد نیز توصیه می شود که از کش پیلاتس استفاده کنند، چون کم هزینه است.

برای انجام حرکات پیلاتس تجهیزات دیگری نیز وجود دارد از جمله: دمبل‌های سبک، حلقه یا رینگ پیلاتس، توپ‌ها، وزنه‌های شنی و کش‌ پیلاتس.

۲. تجهیزات سبک و کم جا

کش پیلاتس یک باشگاه سیار و خانگی را برایتان به ارمغان می آورد. باشگاهی که هم ارزان است هم می توان آن را با خود به همه جا برد. پس حتی در سفر هم لازم نیست حرکات قدرتی یا استقامتی تان را رها کنید. چون با کش پیلاتس در واقع یک باشگاه کوچک داخل کیف تان جای داده اید.

اگر با کش پیلاتس تمرین کنید، دایره انتخاب تان باز است. خانه یا باشگاه، کدام را انتخاب می کنید؟

۳. گرم کردن تخصصی عضلات

از این کش فقط برای انجام حرکات پیلاتس با کش استفاده نمی شود؛ بلکه می توان در ورزش های دیگر نیز از این کش استفاده کرد. پس برای گرم کردن بدن تمرینات بدنسازی هم می توان از این کش استفاده کرد. اگر قبل از تمرین بدن را با این کش گرم کنید، تأثیرات مختلفی روی بدن می گذارد، از جمله: تقویت چرخش داخلی و خارجی شانه‌ای، فعال کردن عضلات سینه‌ای و پشت، آماده سازی عضلات سرینی و همسترینگ.

۴. افزایش کیفیت حرکات پیلاتس

فشار به عضلات یکی از راه های موفقیت در بدنسازی است. خوشبختانه در این مورد هم کش پیلاتس سربلند بیرون آمده است و فشار لازم را روی عضلات ایجاد می کند. بنابراین در تمرینات بدنسازی با کش به جای این که فقط وزنه بزنید، عضلات خود را به کار می گیرید.

۵. یک وسیله خوب برای تمرینات ترکیبی

تمریناتی که همزمان عضلات مختلف (مفصل) را درگیر می کند، تمرینات ترکیبی می گویند. فواید این تمرینات زیاد هستند، از جمله: کارایی بالا، افزایش کالری سوزی، بهبود هماهنگی و تحت فشار گذاشتن عضلات در یک حرکت.

اگر این تمرینات با یک کش همراه شود، تاثیرش دو چندان خواهد بود. از این رو کش های بلند پیلاتس برای تمرینات ترکیبی کارایی بیشتر دارند.

 

۶. مناسب برای تمرینات فانکشنال

برای اینکه بتوانیم کارهای روزمره را با کیفیت بالا انجام دهیم، پس باید ورزش کنیم. یکسری تمرینات به طور اختصاصی باعث بهبود کیفیت زندگی افراد می شود که به آن تمرینات فانکشنال می گویند. هدف از این تمرینات بهبود الگوهای حرکتی در کارهای روزمره است. از طرفی همیشه تمرین با وزنه در افزایش قدرت بدن مؤثر نیست. بلکه تمرین پیلاتس با کش نیز عضلات بدن را تقویت کرده و فعالیت‌های روزمره را اصلاح می کند.

۷. یک تمرین قدرتی جانانه

یکی دیگر از مزایای مهم تمرین پیلاتس با کش انجام تمرینات قدرتی است. آیا می توان از کش برای انجام تمرینات قدرتی استفاده کرد؟ این سوالی چالشی و پر تکرار است. در واقع با استفاده از کش، می توان تمرینات قدرتی را حتی بهتر از تمرین با دمبل انجام داد. چون به صورت اختصاصی روی هر عضله کار می شود.

نکته: در صورتی که کش را بیشتر بکشید، پس با مقاومت بیشتری روبرو شده و عضلات قوی تر خواهد شد.

_____

ورزش کاردیو

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt