دهکده رنگارنگ بورانو

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

اولین چیزی که توی این دهکده میبینید رنگی بودن خونه های جذابشه. که یک دل نه صد دل عاشقش میشید! و قطعا کلی عکس های رنگی رنگی میگیرید!

بورانو دهکده کوچکی است. که همانند ونیز دور تا دور آن را آب در بر گرفته و حدودا ۷ کیلومتر از ونیز فاصله دارد. و بیشتر بخاطر داشتن خانه های رنگارنگ معروف است.

جالب است بدانید، رنگی بودن این منطقه به صنعت ماهیگیری برمیگردد‌.


ماهیگیرها بیشترین ساکنین این منطقه را تشکیل میدادند.

به دلیل وجود مِه فراوان در اطراف جزیزه بورانو، دیدن ساختمان ها از فاصله دور برای ماهیگیرها امکان پذیر نبود. و رنگ زدن ساختمان ها به آنها کمک کرد تا از فاصله دور هم بتوانند خانه های خود را تشخیص دهند. و مسافت باقی مانده تا خانه را تخمین بزنند.

با توجه به ماهیگیر بودن ساکنین این دهکده غذای اصلی و معروف این منطقه انواع ماهی ها هستند.

این دهکده زیبا در ایتالیا بهشت علاقمندان به عکاسی به شمار میروند. چون با بازدید از این جزیره میتوانند تصاویر بیشماری از خانه های رنگی، قایق ها و دریای آرام آن بگیرند.

 

یکی دیگر از دلایل شهرت این دهکده تورهای ماهیگیری آن است، از آنجایی که بیشتر ساکنین این روستا ماهیگیر بودند استانداردهای تور ماهیگیری ددر اینجا بالاتر از جاهای دیگر بوده و همین مسئله باعث شده تا کیفیت تورهای ماهیگیری که در این محل ساخته میشود بالاتر باشد.
این شهرت باعث به وجود آمدن موزهص ای از تورها و وسایل ماهیگیری شده است.

افسانه جزیره جذاب بورانو:
این جزیره به دانتل های بسیار زیبای دست دوز زنانش معروف است و آن ها را به تمامی اروپا صادر میکنند.
میگویند در قرن شانزدهم، ملوانی که تازه نامزد کرده بود هنگام صید ماهی، یک پری دریایی به او توری میدهد که آنقدر زیبا بوده مردم این جزیره را به تولید دوباره آن وا داشته .
طبق این افسانه است که این جزیره به جزیره دانتل معروف شد.

گرد آوردی : مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt