معرفی فیلم راز: جرئت رویاپردازی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

فیلم The Secret: Dare to Dream اثری در ژانر درام و محصول سال ۲۰۲۰ آمریکا است. این عنوان توسط اندی تننت (Andy Tennant) کارگردانی شده و فیلمنامه آن را نیز خود کارگردان به همراه بکا برانزتتر (Bekah Brunstetter) و ریک پارکز (Rick Parks) نوشته است.

قبل از تماشای این فیلم تصوراتم نسبت به این اثر بسیار منفی بود. با تماشای پیش پرده فیلم، متوجه شدم که The Secret: Dare to Dream یک فیلم داستانی است که الهام گرفته از کتاب محبوب راز نوشته راندا برن است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد؛ کتابی روانشناسانه که در ایارن نیز به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسیده است.

این کتاب بیش از ۳۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده و به ۵۰ زبان مختلف از جمله فارسی نیز ترجمه شده است. این کتاب مبتنی بر باور شبه علمی قانون جذب است و مدعی است که افکار می‌تواند مستقیما دنیای خارج را تغییر دهد. البته به این اثر نقدهای فراوانی هم از سوی برخی کارشناسان وارد شده و از آنسو هواداران این کتاب شدیدا به آن معتقد هستند. بنابراین مفهوم موجود در کتاب و همچنین این اقتباس سینمایی بر قانون جذب متمرکز است.

داستان فیلم:

جرئت رویاپردازی درباره زنی بیوه و سختکوش به نام میراندا ولز است که تمام توانش را برای بزرگ کردن ۳ فرزندش گذاشته است. تا اینکه دو اتفاق در زندگی این خانواده می‌افتد؛ یکی طوفانی سهمگین که سقف قسمتی از خانه آنها را خراب می‌کند و دیگری آشنایی میراندا با مردی مرموز به نام بری جانسون. حضور بری و روحیه مثبت‌اندیش او به کل حال و هوای میراندا و فرزندانش را عوض می‌کند و روح تازه‌ای به خانه آنها می‌بخشد؛ به طوری که بری بعد از مدتی هم در دل میراندا و هم بچه‌ها حسابی جا باز می‌کند. اما بری جانسون رازی در سینه دارد که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.

بررسی و نمرات فیلم:

نمرات فیلم The Secret: Dare to Dream اصلا بالا نیستند و این عنوان بعد از انتشار با استقبال گرمی از جانب بینندگان و منتقدان مواجه نشده است. در راتن تومیتوز بر اساس ۴۵ نقد، فقط ۲۹ درصد از رضایت مخاطبان را جلب کرده و در نهایت امتیاز ۴.۵۱ از ۱۰ را گرفته که خیلی امتیاز پایینی است. در متاکریتیک نیز بر اساس ۱۱ نقد، فیلم راز: جرئت رویاپردازی میانگین امتیاز ۳۲ از ۱۰۰ را کسب کرده است. از این ۱۱ نقد، ۱ نقد مثبت، ۵ نقد متوسط و ۵ نقد منفی بوده‌اند.

بازیگران فیلم:

در فیلم راز جرئت رویاپردازی بازیگرانی چون Aidan Pierce Brennan، Celia Weston، Chloe Lee، Cory Scott Allen، Han Soto، Jeremy Warner، Jerry O’Connell، Jessica Harthcock، Jessie Terrebonne، Joseph McDonald Brubaker و… به ایفای نقش پرداخته اند.

درمجموع:

” راز: جرئت رویاپردازی ” یک فیلم خونسرد است که دقیقاً می‌داند چیست. کیتی هولمز و جاش لوکاس شیمی عالی دارند و این دلیلی است که شما باید این فیلم را بررسی کنید. اگر در زباله دانهای روحی روانی هستید و به دنبال روزنه‌ای برای لبخند زدن می‌گردید، این فیلم بهترین گزینه است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt