انیمه سوزومه، دری به سوی عجایب

 در انیمه, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

انیمه سوزومه، یکی از بهترین انیمه های سینمایی منتشر شده در سال ۲۰۲۲ می‌باشد که نمرات بسیار خوبی از طرفداران دنیای انیمه دریافت کرده است.

این انیمه یکی از بهترین و مورد انتظارترین انیمه‌هایی بود که در نوامبر سال ۲۰۲۲ منتشر شد و به خوبی توانست نظر مثبت طرفداران دنیای انیمه را به خود جذب کند. این انیمه از روی یک مانگای ژاپنی به همین نام اقتباس شده است.

ما همراه باشید تا به معرفی انیمه سوزومی بپردازیم.

مانگاکا انیمه کیست؟ و انیمه چه موفقیت هایی بدست بدست؟

این مانگا توسط دنکی آماشیما (Denki Amashima) نگاشته شده است. انیمه سوزومی نو توجیماری موفق شد تا عنوان چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ را در ژاپن از آن خود کند. این انیمه موفق شد تا نمرات قابل قبولی را از کاربران سایت‌های معتبری همچون IMDB و MAL دریافت کند. انیمه Suzume no Tojimari توسط ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai) نوشته و کارگردانی شده است. همچنین جالب است بدانید که طراحی شخصیت‌های این انیمه بر عهده ماسایوشی تاناکا (Masayoshi Tanaka) می‌باشد.

ژانر و مدت زمان انیمه سوزومه

ماجراجویانه و فانتزی می‌باشد. در ضمن کسانی که از داستان‌های اکشن لذت می‌برند نیز می‌توانند مخاطب این انیمه محبوب باشند. در مورد زمان پخش انیمه سوزومی نو توجیماری باید گفت که این انیمه در سال گذشته و در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ ( ۲۰ آبان ۱۴۰۱) منتشر شده است. همچنین مدت زمان پخش این انیمه سینمایی در حدود ۲ ساعت و ۲ دقیقه می‌باشد.

داستان انیمه سوزومه

داستان این انیمه در مورد دختری ۱۷ ساله به نام سوزومه ایواتو می‌باشد که در شهری کوچک و آرام در کیوشو زندگی می‌کند. یک روز سوزومه در حالی که در راه مدرسه خود بود با مرد جوانی به نام سوتا موناکاتا آشنا می‌شود. سوزومه این مرد جوان را تا یک مکان متروکه تعقیب می‌کند. او از روی کنجکاوری تصمیم می‌گیرد تا در این مکان سروگوشی به آب دهد. سوزومه در این مکان دری عجیب و غریب پیدا می‌کند و احساس می‌کند که نیرویی نامرئی او را به سمت در می‌کشد. او بی‌اختیار در را باز می‌کند و سپس با سنگی عجیب روبه‌رو می‌شود که پس از مدتی به موجودی گربه‌مانند تبدیل می‌شود. سوزومه که حسابی ترسیده است، در را به حال خود رها می‌کند و پا به فرار می‌گذارد.

سوزومه در ابتدا متوجه نیست که این کار او و بازگذاشتن در، عواقبی را در پی خواهد داشت. این کار او موجب آزادشدن کی‌استون می‌شود. با آزادشدن کی‌استون، شیطان دنیای دیگر، اکنون می‌تواند آزادانه در سراسر دنیا جولان دهد و دست به ویرانی‌های گسترده در کشور بزند.

سوزومه که از اشتباه خود آگاه شده است، تصمیم می‌گیرد تا به سوتا موناکاتا بپیوندد. این دو در کنار هم سعی دارند تا تک‌تک درهای بازشده به سوی جهان دیگر را قبل از اینکه در سراسر کشور خرابی و ویرانی به بار بیاید، ببندند و دنیا را از نابودی نجات دهند و باری دیگر آرامش را به ارمغان بیاوردند. به نظر شما سوزومه و سوتا موفق به نجات دنیا از شر شیطان خواهند شد؟!

امتیازات انیمه سوزومه

با توجه به مدت زمان زیادی که از پخش انیمه سوزومه می‌گذرد، این انیمه به خوبی توانسته است تا امتیازات خوب خود را در ایت‌های معتبر حفظ کند. انیمه سوزومه در سایت IMBD  امتیاز ۷.۸ از ۱۰ را از هفده هزار کاربر دریافت کرده است. در سایت MyAnimeList نیز این انیمه توانسته امتیاز ۸.۴۳ از ۱۰ را از آن خود کند. به نظر شما این انیمه ماجراجویانه و فانتزی لایق چه امتیازی می‌باشد؟

گردآوری:هلیا طاهری

——————————————————————

اگر از خواندت این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

معرفی و نقد انیمه صدای خاموش

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt