انواع کفش‌های پاشنه بلند را بشناسیم

 در کیف و کفش, مد

تمامی خانم‌ها در میان کفش‌های مختلفی که دارند، مدلی از کفش پاشنه بلند را هم دارند. جالب است بدانید که تنوع بالایی از این نوع کفش‌ها در دنیای مد و فشن وجود دارد. بیشترین قسمت این تنوع به مدل پاشنه کفش پاشنه بلند مربوط می‌شود. و شما به عنوان یک بانوی شیک و جذاب، می‌بایست اطلاعات دقیقی از انواع آنها داشته باشید، تا بتوانید از میان آنها، مدلی را که متناسب با خودتان است، به درستی انتخاب نمایید. با ما در این مقاله همراه شوید تا با هم در دنیای زیبای کفش‌های پاشنه بلند قدم بزنیم و برخی از انواع پرطرفدار آنها آشنا شویم.

 

انواع کفش‌های پاشنه‌ بلند کدامند؟

در این قسمت می‌خواهیم شما را با انواع پاشنه‌های کفش‌های پاشنه بلند آشنا سازیم.

بلاک:‌

این مدل به دلیل آنکه کمی پهن است، موجب می‌شود تا هیچ قسمتی از پا به خصوص در قسمت پنجه تحت فشار قرار نگیرد. از این رو کفش‌هایی که از این مدل پاشنه در آنها استفاده شده است، جزو مدل‌های راحت محسوب می‌شوند.

مخروطی:

همیشه مد روز هستند! بیشتر در بوت‌ها و نیم بوت‌ها از این مدل‌ها استفاده می‌شود. پاشنه در این مدل، به شکل مخروط است. قسمت بالایی پهن‌تر و هر چه به سمت پایین می‌آید باریک‌تر می‌شود. این مدل‌ها هم به نسبت حس راحتی دارند.

 

 

کوبایی:

اگر خیلی اهل پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند نیستید، به احتمال خیلی زیاد، از این فرم‌ها و مدل‌ها استقبال خواهید کرد. نمایی همانند پاشنه کفش‌های مردانه دارند. در کفش‌های که به آنها آکسفورد گفته می‌شود، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در بوت‌ها و نیم بوت‌ها هم اغلب دیده می‌شود. کاملا راحت هستند. مناسب برای افرادی که به مدت طولانی راه می‌روند و یا می‌ایستند! معمولا ارتفاع کوتاهی دارند. (حدود ۲ سانتیمتر)

کاما:

مدل آنها بسیار شبیه علامت ویگول است، از این رو به آنها کاما گفته می‌شود. کفش‌ها با پاشنه مدل کاما خاص هستند، نمی‌توان گفت برای استفاده روزمره راحت هستند، اما برای مهمانی‌ها کاملا مناسب می‌باشند.

فلر:

پاشنه کفشی است که بسیار شبیه شلوارهای جین دمپا گشاد است! استفاده از آنها کاملا سلیقه‌ای است. در دنیای مد، هم هستند و هم نیستند!

بلند:

کفش پاشنه بلند، دقیقا به مدلی اطلاق می‌شود که ارتفاع پاشنه آن، ۱۰ سانتی‌تر و بیشتر باشد. مدل‌های مختلفی مانند جلو باز، پشت باز و صندل و … را می‌توان با این مدل پاشنه در بازار پیدا کرد. به طور حتم هم از نظر راحتی و هم از منظر حفظ سلامتی، برای کاربرد مداوم و روزمره مناسب نیستند. و تنها برای مهمانی‌های رسمی از آنها استفاده می‌شود.

 

 

گربه‌ای:

معمولا ارتفاع آنها متوسط و یا کوتاه است. به همین دلیل کاملا برای افرادی که نمی‌خواهند از پاشنه‌های بسیار بلند استفاده کنند، اما در عین حال دوست دارند رسمی به نظر برسند، مناسب می‌باشد.

باریک:

اگر دوست دارید با انتخاب کفش‌هایتان جذاب و زیبا و ظریف به نظر برسید، در انتخاب این مدل، کوچکترین تردیدی نداشته باشید. معمولا ارتفاع بلندی دارند، نازک و ظریف هستند. و این ظرافت را به شما نیز منتقل می‌کنند.

۸ مدل از انواع پاشنه‌های کفش پاشنه بلند را که بیشترین طرفدار و کاربرد را در میان خانم‌ها دارد، به شما معرفی نمودیم. از میان آنها، مدلی که پای شما در آن راحت‌تر است، بی شک انتخاب بهتری است. و بعد از آن توجه داشته باشید که برخی از مدل‌ها متناسب با مهمانی نیستند، و برخی دیگر برای استفاده روزانه مطلوب نمی‌باشند. بهتر است برای هر کاربردی، کفش و پاشنه مناسب همان را انتخاب نمایید. به این ترتیب شما همیشه شیک و جذاب خواهید بود.

 

سخن پایانی

در این مقاله شما را با انواع مختلف کفش‌های پاشنه بلند آشنا ساختیم. و همانطور که ملاحظه فرمودید، بیشترین تفاوت‌ها در بخش پاشنه‌های آنها می‌باشد. در اینجا لازم به یادآوری است که کفش‌هایی که پاشنه‌های بلند و خیلی بلند دارند، در صورتیکه به مدت طولانی و به صورت مداوم مورد استفاده قرار بگیرند، موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به مچ پا، ستون مهره‌ها به خصوص در قسمت کمر خواهند شد.

در این حالت، انگشتان پا نیز آسیب خواهند دید. می‌توان گفت بهترین و متعادل‌ترین ارتفاع برای پاشنه کفش، حدود ۲ تا ۴ سانتی‌متر می‌باشد. در این حالت شما خواهید توانست با پوشیدن کفش پاشنه بلند هم جذاب و شیک باشید،‌ و هم اینکه سلامتی خود را حفظ نمایید. در پایان از شما دوست عزیز که ما در این مقاله همراهی فرمودید،‌ تشکر می‌کنیم.

برای دیدن پاشنه های بیشتر به  سایت زیر مراجعه کنید 

استایلی

 

گردآوری: آسیه وصولی پور

تصویر سازی: صبا طاهری

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt