کوچه‌ رنگارنگ تمدن

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

در شلوغی‌ و هیاهوی کنار کافه ‌های رنگارنگ و جذاب میدان فردوسی، در کوچه تمدن کلی چتر و تزئینات رنگی وجود دارد که روح آدم را تازه می کنند. کوچه تمدن در قسمتی از شهر قرار دارد که جزو محله های قدیمی تهران محسوب می شود.

کوچه تمدن در راسته‌ چرم فروشان خیابان فردوسی و در جوار بازار چرم تمدن واقع شده است. این کوچه مورد علاقه بلاگرها و رهگذرانی است که علاقمندند تا از خودشان عکاسی کنند.

اگر از خیابان فردوسی عبور کنید، کوچه‌ای خاص و رنگارنگ در این خیابان پرخاطره توجه شما را به خودش جلب می‌کند. سر کوچه در اغلب مواقع کسی هست که با سماور و چای از میهمانان پذیرایی می‌کند؛ باجه زرد رنگ تلفن و مجسمه مردی دلار فروش که درون باجه در حال صحبت کردن است، فولکس واگن آبی رنگی که در وسط کوچه پارک کرده، دیوارها و سنگ‌ فرش‌های رنگی، دوچرخه‌ و ساعتی که به دیوار یکی از منازل آویزان شده، پروانه‌ای که میان بال‌های‌اش می‌توانید از خودتان عکاسی کنید، صندلی‌های چوبی، چترهایی رنگارنگی که به ارتفاع ۵-۶ متر در هوا معلقند، از جذابیت‌های کوچه تمدن هستند؛ این جذابیت‌ها رهگذران را ترغیب‌ می‌کند برای تماشا کوچه توقف کنند.

هر زمان به این کوچه سری بزنید حتما عده‌ای را مشاهده می‌کنید که وقتشان را صرف عکاسی از خود یا دوستانشان‌ می‌کنند.

کوچه تمدن کجاست؟

از میدان فردوسی به سمت چهارراه استانبول که قدم بزنید در سمت راست خیابان فردوسی می‌توانید تابلوی کوچه را مشاهده کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که چنین محیط زیبایی با خلاقیت و ابتکار کسبه‌ محل راه‌اندازی شده تا علاوه بر اهداف اقتصادی باعث شور و نشاط رهگذران شود.

و در آخر

در مجموع وارد شدن و قدم زدن در این فضای شاد و رنگارنگ حس خوبی به عابرین میده و اگر شما هم از محدوده میدان فردوسی گذر کردید، تماشای این کوچه شاد و رنگی رو از دست ندید. مهم تر این که باید به کسبه و افرادی که این کوچه را به این شکل طراحی و زیباسازی کرده اند، آفرین گفت. اميدواریم این طرح های زیباسازی در نقاط بیشتری از تهران اجرا و پیاده سازی بشود. این بازار همه روزه بین ساعات ۸ صبح الی ۱۰ شب دایر می شود.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt