موزه آینده دبی؛ زیباترین سازه روی زمین

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

موزه آینده دبی (Museum of The Future Dubai) که به موزه زمان هم معروف است، جزو مکان های تفریحی جدید و دیدنی شهر دبی و به عبارتی یکی از محبوب ترین تفریحات دبی است. این موزه با طراحی خلاقانه و چشم نواز به مکانی پربازدید در شهر زیبای دبی که همواره در صنعت گردشگری پیشرو بوده، تبدیل شده است.

طراحی، ساخت و تکنولوژی به کار رفته در این موزه اعجاب انگیز و حتی نام گذاری آن به گونه است که بتواند تصویری قابل لمس از آینده بشر به مخاطبان و بازدیدکنندگان خود ارائه دهد.

همین طراحی منحصر به فرد، مدرن و پیچیده باعث شد که لقب “زیباترین سازه روی زمین” را از طرف نخست وزیر امارات متحده عربی دریافت کند.

در ادامه این مطلب همراه با ما به این موزه زیبا و خاص سفر کنید.

طراحی موزه آینده دبی نماد چیست؟

طراحی ساختمان موزه آینده دبی به‌هیچ‌عنوان شبیه هیچ ساختمان دیگری نیست. روی این ساختمان را روکش فولادی ضدزنگ زده و آن را جوری ساخته‌اند تا حتی طراحی آن هم نمادی از آینده ساختمان‌های دنیا باشد. طراحان این موزه، بنای آن را به صورتی طراحی کرده‌اند که نماد پیشرفت ساختمان‌ها در آینده بوده و نشان دهد که تمامی ساختمان‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور تغییر فرم پیدا کرده و به اشکال گوناگونی درمی‌آیند؛ بنابراین در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که حتی قبل از خرید بلیت موزه آینده دبی و تنها با نگاه‌کردن به آن می‌توانید به آینده قدم بگذارید.

شعر حک‌شده روی موزه آینده دبی

نمای بیرونی موزه آینده دبی پنجره‌هایی دارد که روی آن‌ها نقل قول‌هایی از آل مکتوم (نخست وزیر امارات) با خط نستعلیق به صورت خلاقانه حک شده است. این نوشته‌ها در روز کاملا مشخص هستند و در شب هم با نور LED خودنمایی می‌کنند.

یک نقل قول می‌گوید: «آینده به افرادی تعلق دارد که می‌توانند آن را تصور، طراحی و عملی کنند. آینده منتظر نمی‌ماند. آینده را می‌توان امروز طراحی کرد و آن را ساخت.»

نقل قول بعدی می‌گوید: «ما ممکن است صدها سال زندگی نکنیم، اما محصولات خلاقانه ما تا مدت‌ها پس از رفتن ما، مثل یک میراث هم‌چنان باقی می‌مانند.»

نقل قول دیگر بیان کرده: «راز تجدید حیات، توسعه تمدن و پیشرفت بشر در یک کلمه است: نوآوری.»

بخش‌های مختلف موزه آینده دبی

موزه آینده دبی ۷ طبقه دارد که دو طبقه از آن به بخش VIP و امور اداری اختصاص پیدا کرده و بازدید از ۵ طبقه دیگر برای عموم آزاد است. نکته‌ای که در بازدید از طبقات این موزه وجود دارد این است که ورود شما ابتدا از طبقه پنجم شکل می‌گیرد و بعد به طبقات پایین‌تر منتقل می‌شوید. در ادامه به بررسی طبقات مختلف این موزه پرداخته‌ایم.

طبقه پنجم موزه آینده؛ ایستگاه فضایی هوپ

درست به جایی آمده اید که انتظارش را داشتید. آینده!

در طبقه پنجم، یک سفر فضایی را تجربه می کنید. شما فرار است در این سفر به همراه یک راهنمای انسانی و یک آواتار مجازی به ایستگاه فضایی هوپ (Hope) رفته و آینده دبی را در سال ۲۰۷۰ مشاهده کنید.

همه اینها قرار است توسط صفحات نمایشگر و تکنولوژی شبیه ساز ی رخ دهد. سفر به فضا و دیدن ایستگاه فضایی هوپ که مرکز علم و نوآوری است و همچنین تماشای صدسالگی دبی بسیار شگفت انگیز است و در همین ابتدای راه ما را شیفته موزه آینده دبی می کند.

طبقه چهارم، موسسه شفا

اگر دوستدار محیط زیست هستید، بازدید از طبقه چهارم برای شما جذاب خواهد بود چراکه تمرکز این بخش روی اهمیت به حیات کره زمین است. راهنمای تور در این طبقه شما را از تغییرات آب و هوایی زمین آگاه می‌کند تا از اهمیت داشتن آینده‌ای پایدار مطلع شوید. در طبقه چهارم موزه تکنولوژی دبی می‌توانید از یک بانک DNA هم دیدن کنید که به نام «صندوق حیات» معروف است. این بانک محل ذخیره ۲۴۰۰ کد ژنتیکی از گیاهان، حیوانات، موجودات دریایی و حشرات است.

طبقه سوم، واحه

طبقه سوم موزه آینده دبی جایی است که به شما حس آرامشی عمیق می‌بخشد. در این طبقه خدمات و درمان‌های مختلفی ارائه می‌شود تا بین ذهن و جسم شما ارتباط بیشتری برقرار شود. انواع روش‌های درمانی در این طبقه شامل موارد زیر می‌شوند که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

  • احساس‌درمانی
  • حرکت‌درمانی
  • زمین‌درمانی
  • ارتباط درمانی
  • مرکز مدیتیشن

طبقه دوم موزه آینده

قبل از توصیف این طبقه باید بگوییم اگر به دنبال مکانی زیبا و متفاوت برای عکاسی هستید، درست آمده اید! عرشه تماشا بهترین تجربه برای عکاسی است.

همانطور که از نام این طبقه پیداست، قرار است شما در این طبقه موزه از فناوری هایی که در زمان حال وجود دارند و دائم در حال تغییر هستند مانند لباس های جت گرانشی، خودروهایی که توسط فناوری هایپر لوپ جابه جا می شوند و به خصوص ماشین ها و وسایل نقلیه برقس که آینده نگر هستند و بسیاری از فناوری های روز که با سرعت در حال تغییر هستند، دیدن کنید.

طبقه اول موزه آینده؛ قهرمانان آینده

طبقه ای جذاب که نشان دهنده اهمیتی است که به نسل آینده داده شده است.

این طبقه برای کودکان زیر ۱۰ سال آماده شده است و منطقه ایست که به کودکان این اجازه را می دهد که با شرکت در بازی ها و ماموریت های سرگرم کننده، تخیلات خود را زنده کرده و دست به خلاقیت و نوآوری بزنند و از این طریق مسئولیت خود به عنوان یک قهرمان آینده را به خوبی درک کنند.

طبقه همکف موزه آینده

با ورود به این طبقه در واقع شما وارد لابی موزه آینده می شوید.

در اینجا می توانید به کافه بروید و اندکی استراحت کنید.

در این کافه قرار است یک ربات باریستا قهوه شما را آماده کند و این صحنه از پشت پنجره کافه کاملا قابل رویت است.

همچنین می توانید از فروشگاهی در این طبقه دیدن کرده و هدایایی مانند دفترچه یادداشت، کیف های حمل وسیله سبک، جا کلیدی و غیره دریافت کنید.

 

در مقاله بعدی با ما همراه باشید تا درباره شرایط و قوانین موزه آینده دبی توضیحاتی را ارائه دهیم.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt