معرفی ٧ سورتمه‌ جذاب ایران

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

سورتمه‌سواری از جمله تفریحات نشاط‌آور، لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی است که با یک بار تجربه آن، شیفته‌اش می‌شوید. امروزه سورتمه‌سواری در سراسر دنیا جزء تفریحات محبوب به‌شمار می‌آید و وجود آن در قطب‌های گردشگری، از عوامل جذب گردشگران از نقاط مختلف است.

از‌این‌رو اگر به‌دنبال تفریحی مهیج و دل‌پذیر هستید که خستگی زندگی روزمره شهر‌نشینی را از تنتان خارج کرده و اکسیر شادی و نشاط را به جان شما تزریق کند، توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده، سورتمه‌سواری در واگن‌های سورتمه های ریلی ایران را تجربه کنید.

به همین منظور نیز ما در این مطلب قصد داریم در‌ خصوص سورتمه‌های ریلی در مناطق مختلف ایران توضیح دهیم.

سورتمه توچال تهران

این سورتمه از جمله محبوب‌ترین و طولانی‌ترین سورتمه‌های ایران است که بر بام تهران قرار دارد. طول این سورتمه هیجان‌انگیز ۱۴۲۰ متر بوده و واگن‌های آن می‌توانند تا حدود ۲۵۰ نفر را در خود جای دهند. سواری در واگن‌های این سورتمه، بسیار هیجان‌انگیز بوده و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و پر‌هیجان را برای شما رقم می‌زند. به‌علاوه به دلیل محل قرار‌گیری این سورتمه، شما می‌توانید از درون آن چشم‌انداز زیبا و غیر‌قابل وصفی را از کلانشهر تهران تماشا کرده و محو آن شوید.

سورتمه سواری دربند تهران

این سورتمه‌ را با نام سورتمه‌ گلاب‌دره نیز می‌شناسند. این سورتمه در پارک گلابدره در یکی از زیباترین مناطق تهران قرار دارد و به آب‌وهوای بسیار خوبش شهرت پیدا کرده است. با توجه به این‌که گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند، تفریحاتی همچون سافاری، سینما پرواز و سورتمه سواری برای آنان فراهم شده است.

سورتمه‌ دربند از کنار کوه‌های زیبای دربند عبور می‌کند و چشم‌اندازی مسحورکننده را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سورتمه بالغ بر ۸۵۰ متر طول دارد که آن را با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت طی خواهید کرد.

سورتمه پارک جنگلی سیاهداران تالش

در معرفی بهترین و مهیج‌ترین سورتمه های ایران، نام سورتمه پارک جنگلی سیاهداران تالش (سورتمه ریلی تالش) را نباید از قلم انداخت. این سورتمه ریلی در جنگل‌های انبوه و خرم پارک جنگلی سیاهداران تالش احداث شده و مسیر آن به‌قدری زیبا و تماشایی است که هر‌کسی را شیفته خود می‌کند.

گفتنی است که در سفر با واگن‌های این سورتمه ریلی، نه‌تنها طبیعت چشم‌نواز این منطقه در مقابل چشمان شما خود‌نمایی می‌کند، بلکه به دلیل وجود ایجاد محدوده حیات وحش طبیعی در این منطقه، ممکن است در طول مسیر، حیوانات وحشی زیبایی همچون آهو و غزال وحشی نیز، از جلوی چشمان شما گذر کنند.

سورتمه سواری نمک آبرود

اگر به تاریخچه‌ سورتمه های ایران مراجعه کنید، خواهید دید که اولین سورتمه‌ کشور در نمک آبرود تأسیس شده است. این سورتمه که تقریباً ۱۲۰۰ متر طول دارد از دل جنگل‌های انبوه عبور کرده و هوایی دل‌پذیر را در شش‌های شما جاری می‌کند. حداکثر سرعت این سورتمه ۲۵ کیلومتر در ساعت است و امکان تغییر سرعت نیز برای شما وجود دارد!

اغلب افرادی که برای تفریح به سراغ سورتمه و تله کابین نمک آبرود می‌روند، چند روزی را با اجاره ویلا و سوئیت در نمک آبرود اقامت کرده و به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری این منطقه هستند.

سورتمه حیران آستارا

نام سورتمه ریلی حیران آستارا با ۱۵۰۰ متر طول، در میان مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین سورتمه های ایران می‌درخشد. با سوار‌شدن در واگن‌های این سورتمه ریلی، سفر پر‌هیجان، پر‌ماجرا و نابی را تجربه خواهید کرد. که تا سال‌های سال در یاد و خاطر شما می‌ماند. چرا که واگن‌های سورتمه ریلی حیران، شما را به قلب کوه‌هایی پوشیده از جنگل‌های انبوه برده و با گذر از ارتفاعات، مناظر خیره‌کننده‌ای از دره‌های خرم، رود‌خانه مرزی آستاراچای را در مقابل چشمان مسافران قرار می‌دهند.

از‌این‌رو شما می‌توانید به‌هنگام سفر در واگن‌های سورتمه ریلی حیران آستارا، هر‌کجا که منظره‌ای تماشایی از طبیعتی بکر به چشمتان خورد. پا روی ترمز گذاشته و پس از ایستادن واگن، از تماشای چشم‌انداز‌های اطراف خود، نهایت لذت را ببرید.

سورتمه آبچالکی لنگرود

این سورتمه در منطقه گردشگری آبچالکی و لیلاکوه قرار دارد. با سوارشدن در واگن‌های این سورتمه، سفر هیجان‌انگیز، دل‌پذیر و لذت‌بخشی را بر فراز زیبا‌ترین شهر‌ها و مناطق استان گیلان، تجربه خواهید کرد. به‌طور دقیق‌تر مسیری که واگن‌های این سورتمه در هر دور طی می‌کنند، مشرف به شهرهای لنگرود، املش، رودسر، رحیم آباد، شلمان و چمخاله است. که این شهر‌های زیبا و طبیعت کم‌نظیرشان همچون بهشتی در زیر پای شما خود‌نمایی می‌کنند.

گفتنی است که طول مسیر سورتمه ریلی آبچالکی لنگرود ۱۲۰۰ متر بوده و به‌لحاظ ایمنی، کاملاً قابل‌اطمینان است.

سورتمه گنجنامه همدان

این سورتمه در دهکده فرهنگی، ورزشی و توریستی گنجنامه در شهر همدان احداث شده است. مسیری که واگن‌های این سورتمه از آن گذر می‌کنند. آنقدر زیبا و دل‌انگیز است که توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به شهر دوست‌داشتنی همدان خورد، تجربه سورتمه‌سواری در دهکده گردشگری گنجنامه همدان را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. طول مسیری که واگن‌های این سورتمه ریلی، در هر دور طی می‌کنند. چیزی حدود ۱۱۵۰ متر است؛‌ از‌این‌رو می‌توان گفت که سورتمه ریلی گنجنامه همدان، جزء طولانی‌ترین سورتمه های ایران به‌شمار می‌آید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

جدیدترین ها

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt