شهرک توریستی نمک آبرود

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در شمال کشور شهرک توریستی نمک آبرود است که در استان مازندران قرار دارد و با مجموعه ای از امکانات مناسب از گردشگران به خوبی استقبال می کند و خاطره ای خوش برای شان می سازد.

این منطقه توریستی همه چیز را برای تان مهیا کرده است تا بتوانید خستگی های تان را از تن به در کنید و طعمی متفاوت به تعطیلات و فراغت خود ببخشید.

آشنایی با شهرک توریستی نمک آبرود

نمک‌آبرود نام شهرکی توریستی و مسکونی است که در میانه های راه چالوس به تنکابن قرار دارد. این شهرک حدود ۶۵۰ هکتار وسعت دارد و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز، محدود شده است.

به طور کلی نمک آبرود به دو بخش تقسیم می شود:

بخش مسکونی: در ۸ محله ساخته شده و تا یکصد هزار نفر را می تواند پاسخگو باشد. معابر ورودی به آن از سایر نقاط شهرک جدا شده است.

بخش توریستی: مجموعه ای از امکانات تفریحی و رفاهی است که می تواند پاسخگوی نیاز مسافران از راه های دور و نزدیک باشد و هیجان و شادی را برای شان به ارمغان آورد.

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود جزء شهرهای غربی استان مازندران به حساب می آید و در گذشته که شهرهای نوشهر و چالوس جمعیت زیادی داشتند، تصمیم گرفته شد تا این شهر توریستی تاسیس شود تا مردم به این شهر مهاجرت کرده و از جمعیت شهرهای چالوس و نوشهر کاسته شود.

برای دسترسی به نمک آبرود هم می توان از جاده چالوس رفت که نزدیک ترین و سریع ترین راه می باشد و هم از جاده تهران – رشت که در مواقع شلوغ و ترافیک های بسیار سنگین جاده چالوس شاید منطقی تر باشد.

نمک آبرود در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب جاده چالوس واقع شده که روزهای عادی نزدیک به ۳ ساعت طول می کشد تا از تهران به نمک آبرود رسید اما در روزهای آخر هفته و بخصوص تعطیلات چند روزه، این فاصله ۳ ساعته گاه نزدیک به ۵ ساعت نیز می رسد.

بهترین زمان برای سفر به نمک آبرود:

اگر بخواهیم بگوییم بهترین فصل برای سفر به نمک ‌آبرود کدام است، احتمالا کار سختی پیش روی ماست. نمک‌ آبرود در هرفصل دیدنی است. از پاییز تا بهار، هرکسی می‌تواند از طبیعت این منطقه لذت ببرد. البته بهتر است زمستان را برای سفر به نمک ‌آبرود انتخاب نکنید. چرا که سرمای هوا امکان اینکه به اندازه کافی از گشت و گذار در این منطقه لذت ببرید را از شما خواهد گرفت.

وضعیت آب و هوایی شهر نمک آبرود:

نمک آبرود یا دارای آب و هوای معتدل سرد است یا دارای معتدل جلگه ای و یا دارای شرایط کوهستانی؛ بطور کلی شرایط آب و هوایی مازندران معتدل و مرطوب است و در یک کلام آن را معتدل خزری تلقی می کنند.

اجاره ویلا در نمک آبرود

نمک آبرود تنوعی از ویلاهای مختلف برای گردشگران دارد تا هرکس با هر بودجه و سلیقه ای بهترین اقامتگاه در نمک آبرود را اجاره کند. اما در نمک آبرود، ویلاهای جنگلی بخصوص ویلاهای دوبلکس به دلیل برخوردای از امکانات بیشتر و همچنین دارای چشم انداز بی نظیر از دریا و جنگل در میان گردشگران محبوب تر هستند.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید ویلاهایی که در نزدیکی تله کابین نمک آبرود واقع شده اند. همواره قیمت های به مراتب بیشتری نسبت به سایر ویلاهای شهر دارند.

دیدنی ها و تفریحات نمک آبرود

آنچه که نمک آبرود را به مقصدی جذاب و متفاوت تبدیل کرده، وجود امکانات متنوع در آن است. این امکانات باعث می شوند در هر لحظه تفریحی خاص و متفاوت را تجربه کنید و سفرتان را از یکنواختی در بیاورید. در ادامه به معرفی دیدنی ها و تفریحاتی خواهیم پرداخت که در این سفر انتظار شما را می کشند:

تله کابین

تله کابین نمک آبرود از جمله مرتفع ترین و طولانی ترین تله کابین های کشور است. که در فصل بهار و پاییز شلوغ ترین دوران خود را می گذراند چرا که گردشگران همواره با سوار شدن بر این تله کابین، از میان جنگل های زیبای شمال عبور می کنند تا به ارتفاعات برسند.
در بالای تله‌ کابین علاوه بر لذت بردن از مناظر بدیع جنگل که زیر پای شما قرار دارد، می توانید از رستوران و آلاچیق‌های زیبا نیز لذت ببرید. امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و نمازخانه در ایستگاه‌های بالای تله کابین در دسترس هستند.

سورتمه

اولین سورتمه احداث شده در ایران را می توانید در نمک آبرود بیابید که به شما هیجانی متفاوت را هدیه می دهد. سوار بر این سورتمه شوید و در حالی که با حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنید، در طول مسیر خود از لابه لای درختان زیبا و مناظر چشم نواز عبور کنید. و از دیدن آنها لذت ببرید.
این سورتمه مسیری برابر ۱۲۵۰ متر دارد. و از این نظر رکورد‌دار طولانی‌ترین مسیر سورتمه سواری در کشور است. ۵۶ دستگاه سورتمه در نمک آبرود وجود دارد و حداکثر اختلاف ارتفاع مسیر آن از ایستگاه به ۹۰ متر می رسد.

  • از نکاتی که باید بدانید این است که کودکان کمتر از پنج سال اجازه سوار شدن سورتمه را ندارند.
  • در میان راه نیز کسی اجازه ی پیاده شدن از سورتمه را ندارد.
  • افرادی که ناراحتی های قلبی دارند بهتر است سوار سورتمه نشوند.

پینت بال

یکی از جاهای دیدنی نمک ابرود که باید از آن بازدید کنید، پینت بال نمک ابرود است. در سفرهای دسته جمعی پینت بال از بهترین و سرگرم کننده ترین تفریحات محسوب می شود. در پینت بال هر کدام از شما با لباس و کلاه ایمنی و مجهز تفنگ هایتان را به دست گرفته و جبهه می گیرید.، و با هر شلیک گلوله های رنگی پرتاب می کنید. پینت بال نمک آبرود برای تجربه هیجان و سرگرمی بازی فوق العاده ای است.

پل معلق

همه ما تصاویری از پل‌های معلق در سراسر جهان را دیده‌ایم و شاید حسرت خورده‌ایم. که چرا ما نمی‌توانیم همچین تجربه رویایی و البته هیجان انگیزی را داشته باشیم. اما برای راه رفتن در میان آسمان و زمین آن‌چنان که در فیلم‌ها دیده‌ایم لازم نیست جای خیلی دوری برویم.

چند سالی است که پل معلق نمک ابرود افتتاح شده و امکان راه رفتن بر روی آن برای ما فراهم است. تصور کنید که در نمک ابرود با آن طبیعت زیبا پل معلق را امتحان کنید؛ نتیجه حتما به یاد ماندنی خواهد شد.

پیست کارتینگ

فرقی ندارد، در هر سن و سالی که باشید کارتینگ همیشه از محبوب ترین تفریحاتتان به حساب می آید. در سفر به نمک ابرود نیز کارتینگ از جمله بهترین موارد برای تجربه لحظاتی شاد و هیجان انگیز است. رانندگی با سرعت زیاد در پیست کارتینگ به شما حس گیم های رایانه ای را خواهد داد. طول پیست کارتینگ نمک آبرود برای بزرگسالان ۶۰۰ متر و برای نوجوانان ۲۰۰ متر است. شرایط لازم برای استفاده افراد از کارتینگ حداقل ۸ سال سن و حداقل ۱۳۰ سانتی متر قد است.

ساحل نمک ابرود

نمی شود که به شمال سفر کرد و ساحل دریا را ندید. در شمال نمک ابرود تفرجگاه ساحلی وجود دارد. که براستی یکی از تمیزترین پلاژهای ساحلی دریای خزر می باشد . مکانی امن و خانوادگی که شما می توانید از امکانات فراوانی از قبیل جت اسکی -پیست اسب سواری و دوچرخه سواری و شهربازی که در این فضا برایتان محیا کرده اند استفاده کنید. تا هرچه بیشتر از سفر به نمک آبرود لذت ببرید و اقامتتان خاطره انگیز شود.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt