سینمای شناور در پوکت

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

سینمای شناور یکی از جاذبه های گردشگری پوکت در تایلند می باشد که توسط استودیو اوله اسکرین در مارس ۲۰۱۲ افتتاح شده است. این سینما که بر روی قایق ساخته شده در بین جزایر خلیج پوکت و بین دو صخره در نزدیکی جزیره کودا به مناسبت فستیوال فیلم فیلم روی صخره ناو نوی ساخته شده است.

تماشاگران بر تکه های تعبیه شده بر روی قایق هایی قرار میگیرند و به تماشای فیلم همراه با لذت بردن از امواج آب های روشن این سواحل بپردازید.

سینمای شناور پوکت با مواد قابل بازیافت ساخته شده و دوست داران محیط زیست هم میتوانند بدون داشتن عذاب وجدان به این سینما رفته و از دیدن فیلم روی آب های روان این سواحل لذت ببرند چرا که این سینما سینمایی طبیعت دوست و سازگار با محیط زیست می‌باشد.

ویژگی منحصر بفرد سینمای شناور پوکت

سینمای شناور پوکت در وسط اقیانوس قرار دارد و آنقدر زیبا است که بسیاری از جهانگردان را شگفت زده کرده است. و باعث شده آن را تحسین کنند. این سینما بین دو صخره قرار دارد و نکنه مثبت در مورد سینمای شناور پوکت این است که در نزدیکی اقامتگاه های معروف پوکت قرار دارد. و دسترسی به آن آسان است. معمار اهل آلمان به نام اول اسچرن این مکان زیبا را ساخته است. پرده نمایش در روبروی تخته شناوری قرار دارد. که در آن تماشاگران بر روی قایق های خاص می نشینند. سالن آن را به صورت قایق درست کرده اند تا بتواند بر روی آب شناور بماند.

این سینما بر روی تالاب نای پی در جزیره کودو قرار دارد که آب های بسیار آرامی دارد. تماشاچیان را با قایق های پر سرعت به این محل می‌روند. تا تجربه ناب تماشای فیلم بر روی آب ها را داشته باشند.

جیسون سلومونز، منتقد فیلم بعد از تجربه حضور در این سینما درباره آن می گوید:

«من آمادگی لازم برای حضور در یک همچین سینمای عجیبی را نداشتم. بدون شک آن شب یکی از بهترین شب های سینمایی زندگی من بود.»

گفته می شود که بعد از تمام شدن هر فستیوال این سینما از هم باز می شود. و مواد سازنده آن توسط افراد محلی استفاده می شود. و دوباره برای فستیوال سال بعد ساخته می شود.

طراحی سینمای شناور

برای طراحی این سینما از رسم و رسومات مردم محلی این ناحیه الهام گرفته شده است. چون ماهی گیران تایلندی معمولا برای شکار خرچنگ دریایی از قایق های شناور استفاده می کنند. از آنجائیکه این سینما روی آب قرار دارد می توان با توجه به شرایط جزر و مد آن را تکان داد و به جاهای دیگری برد.

و در آخر

وقتی به این سینما می روید انگار روی تخته ای سوار شده اید و در اقیانوس سرگردان هستید. و در اطراف خود صخره های بزرگ و آب های نیلگون را می بینید. در این سینما تنها مشکلی که وجود دارد این است که زیبایی های اطراف به قدری زیاد هستند که شاید شما را از تماشای فیلم محروم کنند. این سینمای دریایی در وسط دریا شما را به تماشای فیلم دلخواه خود دعوت می‌کند! در ضمن موج‌های دریا در تماشای این فیلم همراه شما خواهند بود.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt