راهنمای سفر به بندر کنگان

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

اگر برای سفرتان به شهرهای جنوبی دیگر از سفر به کیش و قشم خسته شده اید وقت آن است تا به دنبال مقاصدی بگردید که شاید با همه جذابیت هایش کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بندر کنگان یکی از بنادر قدیمی ایران می باشد که در جنوب غربی ایران قرار گرفته و جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر می تواند همان مقصد مطلوب شما برای سفر باشد.

بندری که با ساحل تمیز و زیبا و جاذبه های طبیعی و تاریخی آماده میزبانی از مسافران خود می باشد. اگر کنجکاو هستید تا بیشتر راجع به این بندر و جاهای دیدنی کنگان بدانید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری بندر کنگان

تا زمانی که به کنگان سفر نکنید نمی توانید زیبایی های ساحل بکر و آرام این بندر را بفهمید. قدم زدن با پای پیاده روی شن های داغ ساحل و تماشای موج هایی که آرام آرام خود را به ساحل می رسانند و صدای پرندگان مهاجری که به گوش می رسد بدون شک از جذاب ترین دیدنی های بندر کنگان است. از میان همه جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر همین ساحل تمیز، بکر و خلوت می تواند ساعت های لذت بخشی را برایتان در این سفر رقم بزند.

جاهای دیدنی کنگان بوشهر

چشمه آبگرم میانلو

شاید کمی عجیب باشد اما استان بوشهر پر است از چشمه های آبگرم طبیعی که یکی از آن ها در کنگان واقع شده است. با وجود خاصیت های درمانی این آبگرم که بیشتر برای دردهای مفاصلی و بیماری روماتیسم مفید است توصیه می کنیم تا در سفر به کنگان بازدید از این جاذبه دیدنی را فراموش نکنید و حتماً در این چشمه آبگرم درمانی آب تنی کنید.

خلیج نایبند

از دیگر جاذبه های دیدنی کنگان که فاصله کمی با کنگان دارد می توان به خلیج نایبند اشاره کرد. خلیجی که به عنوان اولین پارک دریایی ایران هم از آن یاد می شود. این خلیچ پر است از دیدنی های بکر و دست نخورده ای که حسابی شما را هیجان زده خواهند کرد.

از آبی خوش رنگ و شفاف دریایش و ساحل های ماسه ای و صخره ای بگیر تا قسمت هایی از جنگل حرا که تا این خلیج کشیده شده از جذابیت های این جاذبه گردشگری کنگان است. چمنزارهای علف های دریایی و مرجان ها هم از دیگر دیدنی های این خلیج بکر می باشد و اگر هم خیلی خوش شانس باشید می توانید شنای دلفین های بازیگوش را هم در این خلیج ببینید.

قلعه سنگی هخامنشیان

در فاصله ۶ کیلومتری بندر کنگان در بندر کنگ قلعه هخامنشیان قرار دارد که به آن قلعه لشتان هم گفته می شود. البته نمی توان به طور دقیق گفت که این قلعه واقعا متعلق به دوران هخامنشیان است و یا دست ساخته پرتغالی هایی است که زمانی بر جنوب ایران سلطه پیدا کرده بودند. این قلعه بر فراز شاهین کوه قرار گرفته است.

نکته جالبی که راجع به این قلعه گفته می شود این است از این قلعه تا قلعه پرتغالی ها که در جنوب کنگ واقع شده است راهی زیر زمینی وجود داشته که از آن برای آذوقه رسانی و کمک به سربازانی که در قلعه سنگر گرفته بودند استفاده می شده است. البته که در حال حاضر هیچ اثری از این راه زیرزمینی وجود ندارد و نمی توان صحت این اطلاعات را ثابت کرد.

قلعه نصوری 

قلعه ای با قدمت بالای ۲۰۰ سال که هنوز هم پا برجا مانده و از مکان های دیدنی بندر کنگان است. البته که این قلعه در حوالی کنگان و در بندر طاهری قرار گرفته است اما دسترسی به آن از کنگان بسیار آسان است. قلعه ای که از گل و گچ ساخته شده و قدمت آن به دوران قاجاریه بر می گردد.

وقتی این قلعه را می بینید در بزرگ چوبی آن که با تزئینات زیبایی مزین شده اولین چیزی است که در بازدید از این قلعه به چشمتان می خورد. قسمت های مختلف این قلعه شامل حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و ایوان غربی است. در ایوان این قلعه ۱۸ تابلو از مجالس شاهنامه فردوسی وجود دارد که از جذاب ترین بخش های بازدید از این قلعه دیدن همین تابلوهاست.

بازار و مراکز خرید بندر کنگان

کنگان دارای چندین مجتمع خرید مدرن است و کالاهای این مجتمع به‌واسطة بندری بودن این شهر ارزان هستند. این مجتمع‌ها در سراسر شهر پراکنده شده‌اند و شما به‌راحتی می‌توانید آنها را بیابید. کنگان دارای ۵ مرکز خرید با تنوع کالای فراوان و قیمت بسیار مناسب و همچنین فروشگاه‌های زیادی است. محبوب‌ترین مراکز خرید بندر کنگان به ترتیب شامل مرکز خرید پاندا، مرکز خرید پردیس کنگان، فروشگاه هوم سنتر، مرکز خرید مروارید کنگان، مرکز خرید خلیج‌فارس است. به‌عنوان‌مثال آدرس مرکز خرید پردیس، بندر کنگان، بلوار امام خمینی بین پنجاه و ششم و پنجاه و چهارم است و قیمت مناسبی هم دارد.

چه زمانی سفر به بندرکنگان مناسب است؟

بهترین زمان سفر برای جنوب ایران بی‌شک فصل سرد است، پاییز و زمستان طبیعتاً بهترین فرصت برای سفر به بندر کنگان است. هوای کنگان در این دو فصل سرد، معتدل و دلچسب است و همچنین لازم است بدانید که تعطیلات نوروز هم بهترین فرصت برای سفر به بندر کنگان است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt