دریاچه بهشتی الندان

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

دریاچه الندان (Alendan) بی‌نظیرترین دریاچه مازندران که منظره‌ای چشم‌نواز دارد؛ در هر فصل از سال که به الندان بروید با زیبایی‌های منحصربه‌فرد فصل روبه‌رو می‌شوید.

دریاچه الندان ساری با ۱۷ هکتار وسعت در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و گردشگران زیادی به عنوان یکی از جاهای دیدنی ساری از آن بازدید می‌کنند.

شاید بپرسید دریاچه اَلندان کجاست؟

دریاچه شگفت‌انگیز الندان در نزدیکی ازنی، از توابع بخش چهاردانگه ساری و در منطقه جنگلی پله الندان قرار دارد. نکته جالب درباره دریاچه الندان این است که برخلاف اغلب دریاچه‌های شمال ایران، آب این دریاچه فقط از بارش باران‌های فصلی تامین می‌شود و هیچ رودخانه‌ای به سمت آن جریان ندارد.

تفریحات رایج در جوار دریاچه اَلندان

هر سفری با تفریح به ‌یادماندنی‌تر است و بیشتر خوش می‌گذرد. پس تفریحاتی را که می‌توانید در سفر به دریاچه اَلندان تجربه کنید، بررسی کنیم.

کوهنوردی حوالی دریاچه الندان

طبیعتا مسیر جنگلی و کوهستانی است. اگر بخواهید به جاهای دیدنی ساری نزدیک دریاچه الندان هم سری بزنید، بیشتر مسیر پیش‌روی شما کوهستانی است. اگر ورزشکار هستید و جمعه صبح‌ها را با کوهنوردی شروع می‌کنید، این مسیر به دلتان می‌نشیند.

کفش کوهنوردی به پا کنید و به ماجراجویی کوهستانی الندان بروید؛ منظره‌هایی منتظر شماست که در زندگی وروزمره کمتر دیده‌اید. طبیعت بکری که باید آن را حفظ کرد، هوای پاکی که تا عمق ریه‌هایتان را پر می‌کند، صدای طبیعت و… همه‌وهمه جذابیت خود را دارند.

پیاده‌روی و گشت‌وگذار

قدم‌زدن کنار دریاچه الندان و جنگل‌های اطراف تجربه‌ای است که در فضای سبز محله نمی‌توانید داشته باشید. حین پیاده‌روی در این منطقه حواستان به طبیعت اطراف باشد که آسیبی نبیند. علاوه‌براین مواظب باشید در قلب سبز جنگل مسیرتان را گم نکنید.

قایق‌رانی

هر ۲ نوع قایق‌رانی در این دریاچه امکان‌پذیر است. اگر از آن دسته‌ای هستید که دوست دارند خودشان پدال بزنند و احساس ملوانی بهشان دست بدهد، یک قایق پدالی اجاره کنید. در غیر این‌صورت، افرادی ماهر در کنار دریاچه پیدا خواهید کرد که در ازای مبلغی، شما را با قایق موتوری به گردش در آب‌های زیبای الندان می‌برند.

شرایط آب‌وهوایی دریاچه چیست؟

طبیعتا برای سفر به هر جای لازم است اول از شرایط آب‌وهوای آن مطلع شوید. بد نیست بدانید آب‌وهوای دریاچه الندان در هر فصل چطور است تا فصل مناسب خود را برای سفر انتخاب کنید.

بهار، فصل تازگی و باران‌های بهاری است. بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به دریاچه الندان ساری است. گیاهان از خواب زمستانی خود بیدار می‌شوند و دوباره جوانه می‌زنند. هم زیبایی و هم آب‌وهوای متعادل در بهار منتظر شماست. تابستان اما گرم است. با وجود زیبایی‌های غیرقابل انکار، هوای گرم و شرجی حتما شما را خسته می‌کند.

پاییز هم مانند بهار فصلی پر از حال خوب، زیبایی و هوای خنکی است که مناسب سفر به دریاچه الندان است. در این فصل رنگارنگ جنگل پر از برگ‌های زرد و نارنجی می‌شود و زمین هم به همین رنگ‌ها درمی‌آید.

زمستان‌های دریاچه الندان سرمای استخوان‌سوزی دارد. جنگل و دریاچه در هوای سرد و گاهی برفی یا بارانی غرق می‌شود و بعضی وقت‌ها آب دریاچه هم یخ می‌زند. اردک‌های وحشی مهاجر و سطح منجمد دریاچه از زیبایی‌های این فصل دریاچه است.

نکات مهمی که هنگام سفر به دریاچه الندان باید بدانید:

  • لوازم رفاهی مثل چادر، زیرانداز، هموک یا ننوی مسافرتی، ابزار ماهی‌گیری و هر وسیله تفریحی دیگر می‌توانند هنگام کمپینگ به کارتان بیایند.
  • اگر قصد پیاده‌روی در قسمت‌های کوهستانی و قله‌ها را دارید، حتما کفش مناسب با خودتان ببرید.
  • در هنگام شنا و قایق‌سواری مراقب باشید و در صورت امکان از جلیقه نجات استفاده کنید.
  • تا جایی که امکان دارد از روشن کردن آتش خودداری کنید.
  • در پایان اگر هنوز جایی را برای اقامت در نزدیکی دریاچه الندان انتخاب نکرده‌اید، اتاقک می‌تواند در اجاره ویلا و اقامتگاه به شما کمک کند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt