آشنایی با گیاهان عجیب و غریب خانگی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گیاهان عجیب و شگفت انگیزی وجود دارند که ما از بودن آنها بی‌خبریم!! اگر عاشق گل و گیاه هستید و خانه ی شما مملو از گیاهان و گل های شبیه به هم و متداول است، توصیه ی ما این است که به دنبال جالب ترین ها و عجیب ترین ها بروید و با آنها آشنا شوید، اگر تمایل به این کار دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با این گیاهان زیبا اما عجیب آشنا شوید.

در این مقاله چند نوع گیاه خاص و زیبا را معرفی کرده ایم که می‌تواند گزینه ی بعدی شما برای خرید گل و گیاه مورد نظرتان باشد.

ساکولنت دلفینی 

ژآپنی‌ها عاشق این گیاه زیبا هستند و دلیل آن این است که برگ‌های ریز ساکولنت دلفینی، دقیقا شبیه دلفین‌های شناگر هستند. برگ‌های برجسته این ساکولنت به شکل دلفین و ساقه های آویزان بلند جز مشخصه زیبای این گیاه هستند.

این ساکولنت در برابر سرما مقاوم نیست و نیاز به آب و هوای گرم در تمام طول سال دارد. نور خورشید برای این گیاه لازم است و با تامین حداقل نیازهای ضروری، این ساکولنت نیاز به رسیدگی مداوم ندارد و به سادگی رشد می‌کند. اجازه دهید خاک بین دو آبیاری کاملا خشک شود و سپس آبیاری کنید.

تراچیاندرا

این گیاه عجیب و غریب بومی شرق و جنوب آفریقا است و برگ‌های حالت دار و موجی شکل این گیاه بسیار معروفند. این ساکولنت همیشه سبز است و انتخابی جذاب برای نگهداری در خانه است که ظاهری زیبا به دکوراسیون خانه می‌بخشد.

ساکولنت‌های رز 

از نظر فنی، این گیاهان Greenovia Dodrentalis نامیده می‌شوند اما نام مستعار این گیاهان از این رو ساکولنت رز است که دقیقاً شبیه گل‌های قرمز ولنتاین هستند و زنده ماندن این ساکولنت‌ها از گل رز هم ساده‌تر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقتی خاک خشک است، بالای خاک را آبیاری کنید.

چتر کراسولا

نام مستعار این گیاه منحصر به فرد “فنجان شراب” است. زمانی که گل این گیاه در حال شکوفه است تا شش اینچ قد می‌کشد و دارای جوانه‌های سبز مایل به زرد است. گل‌های این گیاه به رنگ ارغوانی و لعل رنگ هستند و از آغاز اردیبهشت تا اواخر مرداد گل می‌دهند. خاک مناسب برای این گیاه بسیار زیبا خاک باغچه‌ای شن دار همراه با مختصری خاک برگ است.

افوربیا اوبسا

این گیاه که بومی آفریقای جنوبی است، بدون خار شبیه یک توپ است، دقیقاً به همین دلیل است که معمولاً به آن “گیاه بیسبال” می‌گویند. این گیاه به مرور از حالت گرد خارج شده و استوانه‌ای شکل می‌شود. رنگ این گیاه به صورت تک رنگ نبوده و ترکیبی است که زیبایی گیاه افوربیا اوبسا را چند برابر می‌کند.

افوربیا کاپوت مدوزا

نام این گیاه از یکی از اساطیر یونان باستان به نام مدوزا گرفته شده است. موهای مدوزا از مارهای زنده تشکیل شده بود و اگر کسی در چشمان او نگاه می‌کرد بلافاصله به سنگ تبدیل می‌شد. این ساکولنت در مناطق صخره‌ای و ماسه‌ای ساحلی زندگی می‌کند و نور مناسب و محیطی نیمه سایه و گرم بهترین شرایط را برای رشد این گیاه جالب فراهم می‌کنند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt