دره استودلاگیل ایسلند

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

دره استودلاگیل:

در امتداد یخچال های طبیعی منطقه ی آستورلند – ایسلند شرقی، یک مکان طبیعی شگفت انگیز وجود دارد. که اخیراً هیچ کس از آن اطلاع نداشت. و برای میلیون ها سال زیر آب پنهان شده بود. تا زمانی که نیروگاه برق آبی در منطقه ساخته شد و سطح آب رودخانه نیز به طرز چشمگیری کاهش یافت. این شگفتی، بخشی از دره Jokla است که ( استودلاگیر ) نامیده می شود. این دره یکی از شاخص ترین و زیباترین ستون های بازالت در ایسلند را در خود جای داده که به چشم هر بیننده ای غیر قابل تصور بنظر میرسد.
برای رفتن به دره ی استودلاگیر دو راه وجود دارد که در هر صورت یک تجربه فوق العاده پیش روی شما خواهد بود. هر دو مسیر از دو منطقه رویایی عبور می کند که با هم مرور می کنیم.

جاده ی مزرعه ی گراند – Iceland, Grund

مزرعه ی گراند خود به‌تنهایی یک جاذبه ی گردشگری است. در صورتیکه به این منطقه رسیدید اما دیدن دره را از برنامه حذف کرده باشید به‌شما قول می دهم یک سفر طبیعت گردی ناب را تجربه نموده اید. در ایسلند برای مشاهده ی دره استودلاگیل از بخش غربی آن، باید به سمت جنوب بروید تا به جاده شماره ۹۲۳ برسید. سپس با حدود ۱۹ کیلومتر رانندگی، مزرعه ی Grund پیش روی شما خواهد بود. و در آنجا یک پارکینگ و یک مسیر به ساحل رودخانه پیدا خواهید کرد. که با پیاده روی حدود ۲۵۰ متر ( ۵ دقیقه )، به مقصد خواهید رسید. منتهی باید بخاطر داشته باشید که مسیر مزرعه ی گراند به پایین دره نمی رود.

جاده ی کلاستورسل – Iceland, Klaustursel

میرسیم به منطقه کلاستورسِل یا سرزمینِ خرس های قهوه ای که نه‌تنها شما را به دره ی استودلاگیل میرساند. بلکه می توانید یک آلبوم عکس کامل از تصاویر و منظره های طبیعی و حیات وحش را نیز با دوربین خود ثبت نمایید. پس توصیه می کنم اگر بفکر این مسیر هستید حتما چند حافظه ی رم دیجیتالی اضافه به همراه ببرید.
برای رسیدن به دره باید از سمت شرق ایسلند تا منطقه ی Klaustursel رانندگی کنید که یک پل بسیار قدیمی و معروف در آنجا وجود دارد.( مربوط به سال ۱۹۰۸ )، در عین حال باید ماشین خود را در پارکینگ ضلع شمالی پل پارک کنید. از آنجا با پای پیاده از روی پل رد می شوید و بعد از حدود ۵ کیلومتر پیاده روی به مکانی می رسید که به دره منتهی می شود. و حدود ۳ ساعت پیاده روی در انتظار شماست. همچنین توصیه می شود که کفش های مناسب به همراه داشته باشید. زیرا سنگ ها بسیار لغزنده و خطرناک هستند. حدود ۲ کیلومتری پل نیز یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد که به آن Stuolafoss می گویند و خود یکی از جاذبه های گردشگری منطقه است.

از هر مسیری که می خواهید به این دره ی برسید به خاطر داشته باشید که طبیعت آن بی نهایت دست نخورده است. و در واقع یک مقصد جدید برای توریست ها و گردشگران به‌حساب می آید که ترافیک آن بطور پیوسته در حال افزایش است. بنابراین بازدید کنندگان را تشویق می کنند تا به محیط احترام بگذارند.

از ابتدای ماه می، گله های غازِ پا صورتی تولید مثل کرده و در طول تنگه تخم گذاری می کنند. در آن زمان ، از بازدید کنندگان خواسته می شود تا از مسیرهای مشخص شده عبور نکنند.

____

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش گردشگری علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

تاج محل

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt