بلندترین ساختمان مذهبی اروپا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

بارسلون یکی از شهرهای شناخته شده در اسپانیا.است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و توریستی بسیار زیادی برای گردشگران می باشد. یکی از جاذبه های شناخته شده در این شهر که قدمت تاریخی نیز دارد، کلیسای بارسلونا.است.

این کلیسا که به عنوان کلیسای ساگراد فامیلیا نیز شناخته می شود، جذابیت های زیادی را به خود اختصاص داده.است. این کلیسا یک بنای شگفت انگیز و مقدس شمرده.می شود. شکوه و عظمتی که در این بنا مشاهده می کنید، دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا با قامتی افراشته، اوج شکوه و عظمت را به بیننده القا خواهد کرد. این کلیسا هنوز هم بعد از ۱۳۰ سال تحت بازسازی است. زمانی که ساخت آن تمام شود، بلندترین برج آن یک و نیم برابر بلندتر از برج فعلی می‌شود.

شاید این سازه نیمه تمام باشد اما سالانه حدود ۲/۸ میلیون نفر را به خود جذب کرده و پربازدیدترین یادمان تاریخی اسپانیا به شمار می‌رود.

 

این کلیسای عظیم و باشکوه برگرفته از افکار و ایده های معمار آن، آنتونی گائودی است. این بنا به قدری برای او مهم بود که معمار آن را یک ماموریت الهی می دانست. در برخی از موارد نیز عنوان شده که به عقیده محافظه کاران این بنا کفاره گناهان در زندگی مدرنیته.است. از این رو آن را ماموریتی الهی می دانند.

جالب است بدانید، این بنا به قدری برای گائودی مهم بود که در زمان اتمام بودجه ساخت بنا هزینه هایی را از خود صرف ساخت بنا کرد.

ویژگی های کلیسا:

کلیسای ساگراد ۹۵ متر طول دارد، عرض این بنا ۶۰ متر و گنجایشی بالغ بر ۱۳۰۰۰ نفر را دارد. برج مرکزی این بنا که می بینید، ارتفاعی ۱۷۰ متری داشته و تمامی بخش های این بنا نیز منحنی شکل است.

به عقیده گائودی استفاده از خطوط راست کار درستی نبوده و به همین دلیل است که این برج منحنی ساخته شده.است.

بخش های مختلف کلیسا:

این کلیسا دارای بخش های مختلفی است. روبروی سر در ورودی «مصائب مسیح»، مدرسه گائودی، یکی از گوهرهای ساده‌تر وی قرار دارد. گائودی این بنا را به عنوان یک مدرسه کودکان ساخت و معماری آن به گونه‌ای طراحی شده که تا به امروز هم افسون و زیبایی خاص خود را حفظ کرده.است. سر در ورودی «شکوه و افتخار» هنوز در حال ساخت بوده و آن‌ هم مانند بقیه با چهار برج بلند تاج‌گذاری می‌شود که در نهایت تعداد دوازده برج به نشانی از دوازده حواری مسیح را تشکیل می‌دهند.

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا:

اگرچه نمای بیرونی کلیسا در واقع یک شاهکار هنری است ، اما نباید فضای داخلی کلیسا را ​​فراموش کنیم که وقتی قدم در آن می گذارید شکوه آن را بیشتر احساس می کنید. عناصر اصلی که آنتونی گود. در این کار از نور و رنگ استفاده شده است و این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث شده شاهکار وی چیزی هنجار شکن و فراتر از تصور.باشد. درست مانند نمای بیرونی ، نمای داخلی کلیسا نیز دارای نمادهای مذهبی است و مجسمه ها و تندیس های ساخته شده در آن از داستان های کتاب مقدس الهام گرفته شده.اند.

علاوه بر این ، فضای داخلی این کلیسا به شدت از سبک شخصی آنتونی و گائود ودی و طبیعت الهام گرفته شده است ، که در واقع ترکیبی از معماری گوتیک و سبک شخصی آنتونی گائد است ، ستون هایی که داخل آن استفاده شده است به شکل یک تنه درخت است ، بنابراین وقتی وارد آن می شوید ، احساس می کنید وارد طبیعت. می شوید.

جالب است بدانید:

  • طراحی مجموعه به نحوی است.که فضای داخلی این کلیسا تا ۱۴ هزار نفر گنجایش دارد. همچنین کلیسای ساگرادا فامیلیا ۱۲ زنگ. به نشان ۱۲ حواری یا همان یاران نزدیک به پیامبر دارد.
  • ساگرادا فامیلیا محل آرامگاه آنتونی گائودی است که متاسفانه چند روز پس از آنکه با یک تراموا تصادف کرد،کشته. شد. بازدیدکنندگان می توانند آرامگاه را که در سطح زیرزمینی ساختمان واقع شده است،. ببینند.
  • هنگامی که ساگرادا فامیلیا تکمیل شود، این ساختمان بلندترین ساختمان مذهبی در تمام اروپا خواهد بود. برج مرکزی در وسط ۱۷۰ متر ارتفاع خواهد داشت. گائودی با وجود این ارتفاع قدرتمند، معتقد بود که هیچ کار انسان نباید بالاتر از کار خدا باشد. این تصادفی نیست که ارتفاع نهایی ساگرادا یک متر کمتر از کوه مونجوئیک (Montjuïc) است، کوهی در بارسلونا است که همچنین این کوه بالاترین نقطه شهر بارسلونا است.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

کلیسا سهرل

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt