مرتفع ترین رستوران دنیا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

برج خلیفه دبی، یکی از جذابترین مکان های دیدنی در خاورمیانه است. برجی که به عنوان سمبل دبی و حتی امارات متحده عربی شناخته میشود.

برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۹.۸ متر در منطقه دان تان دبی قرار دارد. و لقب بلندترین آسمان خراش دنیا را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که ساخت این برج عظیم تنها ۵ سال به طول انجامید و در سال ۲۰۱۰ افتتاح گردید.

برج خلیفه با بیش از هزار واحد آپارتمانی، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه ساخته شده است.


هتل ۵ ستاره آرمانی، با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه این برج قرار دارد. رستوران Amal از جمله رستوران های هتل آرمانی در برج خلیفه است. که غذاهای هندی سرو میکند. این هتل دارای معماری بینظیری در جهان است.


برج کلاب که نیز شامل یک باشگاه ورزشی مجهز به استخر شنا ، اسپای لوکس، کافه و رستوران میباشد در این برج قرار گرفته است.

یکی از جذاب ترین قسمت ها، غذا خوردن و صرف یک دمنوش عالی در ” رستوران اتمسفر ” است.

رستوران اتمسفردر ارتفاع ۴۴۱.۳ متری از سطح زمین قرار دارد. و بسیار لوکس و زیباست. محققان گینس با تحقیقات و بررسی، به این رستوران لقب مرتفع ترین رستوران دنیا را از سطح زمین دادند. ثبت این رکورد مربوط به سال ۲۰۱۱ میلادی است.

تمرکز اصلی این رستوران، ارائه دادن شیوه خلاقانه و جدیدی از غذاها با بهتریم و تازه ترین مواد اولیه و بالاترین کیفیت است.


برای رسیدن به این رستوران شگفت انگیز باید از آسانسور شیشه ای برج خلیفه استفاده کنید. تجربه سوار شدن در آسانسور تمام شیشه ای و رسیدن به اتمسفر، آن هم در طبقه ۱۲۲، به خودی خود تجربه ای وصف نشدنی است.

اما جذابیت رستوران اتمسفر تنها به مکان قرار گیری آن ختم نمیشود.  بلکه کیفیت غذاهایی که در اختیار میهمانان قرار میگیرد نیز بسیار جالب توجه است.
مواد اولیه غذاهای این رستوران به صورت تازه و روزانه از سراسر جهان تهیه میشود. و بهترین آشپزهای دنیا در آن فعالیت میکنند.

یکی از منوهای جالب این رستوران منوی چای است. شما میتوانید با انتخاب این منو، چای پیشنهاد روز، چای پیشنهاد سرآشپز و یا چای هنری جیمز سفارش بدهید.


در رستوران اتمسفر میتوانید غذاهای خاص و منحصر به فرد مانند سالمون ارگانیک، اکبر جوجه و صدف سفارش دهید .

سبک منوی این رستوران ایتالیایی، فرانسوی، اروپایی است.

مطمئنا غذا خوردن در بلندترین رستوران دنیا، حس و حال دیگری دارد. تماشای مناظر شهر و اطرافش از بالا تجربه بسیار متفاوتی خواهد بود و خاطره ای به یاد ماندنی و فوق العاده را رقم میزند.

گردآوری:مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt