کوه مخملی

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری
  1. پارک جنگلی مخمل‌کوه در دره تاریخی خایدآلوی خرم آباد و در قسمت انتهای شمالی ‏مخمل کوه واقع شده است.

شهر خرم آباد یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی را دارد که هر ساله میزبان شمار کثیری از گردشگران و ‏ساکنین شهر است.

فاصله مخمل کوه تا خرم آباد حدودا ۳۵ کیلومتر تخمین زده می‌شود و با دقایقی ‏رانندگی می‌توان به این منطقه زیبا رسید.

 

این منطقه یکی از ییلاقات شهر خرم آباد بوده. و معمولا آب و هوایی معتدل و بهاری دارد. سفر به دامنه‌ها و دره شبیخون در فصل‌های گرم سال مانند بهار و تابستان بهتر است. چرا که آب و هوای مطلوب آن در این فصول بسیار روح نواز است.

حوالی این کوه چشم‌نواز و مخملین که می‌توان گفت یکی از مرتفع‌ترین قله‌های کشور عزیزمان ایران باشکوه به شمار می‌رود. و به اندازۀ هزار و نهصد متر ارتفاع دارد.

تنگه‌ای تماشایی به نام تنگۀ شبیخون، و هنچنین آبشاری دلربا به نام شبیخون نیز خودنمایی می‌کنند. حضور این سه شگفتی ناب در یک منطقه سبب شده است‌. این محدوده به عنوان یک منطقۀ جذاب گردشگری شهرت پیدا کند. و گردشگران بسیاری به این جاذبۀ ناب جذب شوند.

مخمل کوه، کوهی بلند و تنومند اما جوان است. این کوه زیبا که در حال حاضر به یک پارک جنگلی تبدیل شده. و حتی برای صعود از کوه، بر سطح آن راهی هموار و بی‌دردسر تعبیه شده است. در دورۀ سنوزوئیک قدم به عرصۀ وجود گذاشته، و بخشی از رشته کوه پرهیبت و باشکوه زاگرس شرقی به شمار می‌رود.

پارک جنگلی اطراف این کوه مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار را در بر می‌گیرد. در این پهنۀ وسیع علاوه بر فرصتی برای حضور در قلب طبیعت. و دوختن نگاه به بلندای حیرت‌برانگیز کوهی، مقتدر تعداد بی‌شماری از درختان بلوط را خواهید دید. درختان بلند و تنومندی که بیش از چندیدن و چند دهه از عمرشان سپری شده است. و هر روز که می‌گذرد بر شکوه و منزلت آن‌ها افزوده می‌گردد.

به این ترتیب چه کوهنورد باشید چه سبزنورد، این پارک جنگلی یا این کوه مخملین فرصت مناسبی است برای جلای قلب مهربان شما.

گردآوری: مرسده رنجبر

. Maahkhatoon

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt