آبشار اَسکلیم

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

آبشار «اَسکلیم» از جاذبه‌های تماشایی خطه شمال کشور است که در قلب جنگل‌های هیرکانی در استان مازندران در منطقه‌ی «لفور» سوادکوه قرار دارد.

آبشار آهکی و حیرت‌انگیز اَسکلیم یا گالش کلا در دامنه‌ی تپه‌ای جنگلی و سرسبز از کوه‌های هیرکان افسانه‌ای قرار دارد.


برای رسیدن به پای این آبشار بایستی مسیر یک کیلومتری در داخل جنگل را طی کنید. و خود را به رودخانه ی اصلی اَسکلیم برسانید. در این مسیر قبل از رسیدن به آبشار اصلی، چندین آبشار و حدود ۲۰۰ حوضچه آهکی زیبا را خواهید دید.

دهستان لفور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری مازندران است که به سرزمین آبشارها نیز معروف است و با ۸۴ آبشار کوچک و بزرگ، در این زمینه نه تنها در استان مازندران بلکه سراسر ایران رکورد دار است.

در واقع آبشار اسکلیم رود یکی از آبشار های بیشمار این منطقه به حساب می آید که اتفاقا از همه ی آبشار های دیگر این منطقه هم خوش مسیرتر و هم زیباتر است.

این ابشار به سبب آهکی بودن و به خاطر داشتن املاح آهکی خواص درمانی فراوانی دارد.

بهترین زمان سفر:

بهترین زمان سفر به اسکلیم رود، اواخر بهار و فصل تابستان است. این دو زمان تنها برای این توصیه میشوند که دمای آب برای آب تنی کردن مناسب است.

نکات مربوط به سفر:

۱.مسیر آب کوب داره و نشونه گذاری شده اما بهتره با gps و ترک مسیر، راه رو دنبال کنین تا خدای نکرده در جنگل های بکرش گم نشین.

۲.در مسیر جنگل نوردیش هم چندین بار باید از رودخونه رد بشید ،پس صندل طبیعتگردی همراهتون باشه.

۳.آب اسکلیم رود آهکیه و قابل آشامیدن نیست اما رودخونه ای در کنارش قرار داره که میتونین آب مصرفی تون رو ازش تامین کنین اما برای آشامیدن باید آب همراهتون ببرید.

۴.امکان کمپ کردن در نزدیکی ابشار یا بین راه فراهمه اما بهتره که برای امنیت بیشتر گروهی کمپ کنید.

 

گرد آوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt