انواع پارچه مناسب زمستان

 در لباس, مد

برای آماده شدن برای هوای سرد، سه ژاکت زیر ژاکت سنگین خود می پوشید. نه تنها در نهایت شبیه یک نسخه متورم از خود قبلی خود به نظر می رسید، بلکه همچنان احساس سرما می کنید.

چه می‌شد اگر می‌توانستید از انباشتن این همه لایه‌های سنگین اجتناب کنید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع پارچه های مناسب برای سرما را بپوشید و آنها را به درستی لایه برداری کنید. به این ترتیب، می توانید با لایه های کمتر احساس گرما کنید.

پارچه های زیر در فصل زمستان، به خصوص زمانی که به درستی لایه بندی شده باشند، بهترین عملکرد را دارند.

پارچه زمستانی دورس 

پارچه دورس یکی از انواع پارچه های تریکو به شمار می آید. این پارچه از الیاف پنبه تشکیل شده است. این پارچه زمستانه یک پارچه مقاوم و ضخیم برای دوخت لباس های پاییزه و زمستانی می باشد. یکی از کاربردهای ویژه پارچه دورس در دوخت انواع گرمکن های ورزشی می باشد. ضخامت مناسب پارچه دورس آن را برای دوخت انواع سویشرت و شلوار مناسب کرده است.

پارچه دورس یکی از پارچه های گرم و نرم زمستانه است که برای دوخت لباس های زمستانی متعددی به کار می رود. این پارچه نه تنها برای دوخت لباس های بیرون از منزل مفید است بلکه می توانید با آن لباس های گرم خانگی زمستانه نیز بدوزید. با این پارچه می توانید انواع هودی های زیبای زمستانه، ست گرمکن و شلوار ورزشی، هودی تک، سویشرت و غیره بدوزید.

پارچه زمستانی تدی 

یکی از بامزه ترین و زیباترین پارچه های زمستانی ترند، پارچه تدی ببعی است. شکل ظاهری این پارچه شبیه به پشم گوسفند می باشد. پرزهای فرفری و مجعد ایجاد شده روی این پارچه آن را زیباتر و خاص تر کرده است. پارچه تدی با ضخامت های گوناگونی تولید شده است. با این پارچه می توانید انواع لباس های راحتی و بیرونی را بدوزید. در ادامه این پارچه زیبا و بامزه زمستانه را معرفی می کنیم.

ویژگی های عالی تدی مانند نوع ایستایی آن و خاصیت تنفس پذیری که دارد، موجب شده که این پارچه کاربرهای متنوعی داشته باشد. با این پارچه به راحتی می توانید انواع هودی، سویشرت، شلوارهای جاگر، لباس های خانگی و غیره را بدوزید.

همچنین با این پارچه می توان انواع پالتو کوتاه، پالتو بلند، کت، شلوارهای زمستانی، کلاه، دستکش و غیره دوخت. اگر می خواهید یک هودی جذاب و با مزه زمستانی بدوزید، پارچه تدی انتخاب خوبی است. به خصوص برای کودکان می توانید با پارچه تدی، انواع هودی های فانتزی و جذاب کودکانه بدوزید.

پارچه زمستانی توییت کشیمر

پارچه توییت نوعی پارچه ضخیم زمستانه است که دارای الیاف با رنگ های مختلف می باشد. پارچه توییت از پشم یا کشمیر تولید شده است. پارچه های توییت با طرح های چهارخونه از پرطرفدارترین پارچه های زمستانه هستند. با این پارچه می توانید انواع لباس های کلاسیک خاص زمستانه بدوزید. پارچه های ضخیم با بافت های ساده، کجراه و جناغی با رنگ های متنوع از پارچه های کشمیر می باشند.

جالب است بدانید در زمان های گذشته اولین کاربرد پارچه توییت در دوخت لباس های غیر رسمی برای شکار، ماهیگیری، تیراندازی و غیره بوده است. سپس کت های توییت برای دوچرخه سواران طراحی شدند. کاربردهای امروزی پارچه کشمیر عبارتند از انواع کت های زمستانی، جلیقه، پالتو، کت و شلوار، پالتو، دامن، کت های بلند و کوتاه، سارافون و غیره.

پارچه زمستانی موهر

پارچه موهر یکی از مناسب ترین انواع پارچه فصل سرما می باشد. از مهمترین ویژگی پارچه موهر جذب رطوبت، سبک بودن و مقاومت در برابر چروک است. حالا این سوال پیش می آید که چه لباس هایی با پارچه موهر تولید می شوند؟

• اَز پارچه موهر برای تولید شال و روسری استفاده می شود.

• این پارچه برای پالتو نیز کاربرد دارد.

• دستکش زنانه های تولید شده با پارچه موهر علاوه بر اینکه گرما بخش هستند باعث عرق کردن دست نمی شوند.

• انواع کلاه زنانه و مردانه تولید شده با پارچه موهر که برای هوای سرد بسیار مناسب است.

• اَز دیگر پوشاک تولید شده از پارچه موهر می توان به ژاکت زنانه، جوراب، کت و شلوار هم اشاره کرد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt