انواع استایل لباس پوشیدن کدام است؟

 در لباس, مد

انواع استایل لباس پوشیدن کدام است؟

دنیای مد دائما در حال تغییر و تکامل است و سبک‌های مختلفی در آن دیده می‌شود؛ اما برخی از سبک‌های لباس پوشیدن از قوانین خاصی پیروی می‌کنند و مهم‌تر از آن، مردم برای سال‌های سال است که از آن‌ها استفاده می‌کنند. به این سبک‌ها «استایل» گفته می‌شود. هر سبک پوششی که آن را بارها و بارها در جامعه دیده‌اید، نوعی استایل محسوب می‌شود.

در دنیای مد، هر استایلی ظاهر و قوانین مخصوص به خود را دارد. اگرچه برخی از استایل‌ها شبیه به هم به نظر می‌رسند؛ اما بدون شک تفاوت‌های ریزی با یکدیگر دارند. شناخت استایل‌های مختلف بسیار مهم است؛ چون که باعث می‌شود بتوانیم سبک پوشش خود را دقیق‌تر انتخاب کنیم.

در ادامه شما را با چند استایل آشنا می‌کنیم با ما همراه باشید.

  • استایل مینیمال

اصلی‌ترین ویژگی استایل مینیمال سادگی آن است. در واقع استایل مینیمال با استفاده از لباس‌های ساده زیبایی می‌آفریند. معمولا در استایل مینیمال از رنگ های کم رنگ استفاده می‌شود و استفاده از رنگ‌های گرم و تند در این استایل جایی ندارد. بیشترین رنگ‌هایی که در استایل مینیمال دیده می‌شود رنگهای خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری و کرم است.

اگه به دنبال ساخت یک استایل مینیمال برای خود هستید توجه کنید که از اکسسوری‌های ظریف و ساده استفاده کنید و حداقل اکسسوری‌ها را به کار ببرید. نکته قابل توجه در استایل مینیمال طراحی زیبا و کیفیت بالای پوشاک مورد استفاده است که به استایل شما زیبایی می‌بخشد.

  • استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال نقطه مقابل استایل مینیمال است به این معنی که هر قدر در استایل مینیمال، سادگی حرف اول را می زند برعکس در استایل ماکسیمال همه چی اغراق آمیز است و ترکیب بندی شلوغی دارد و مناسب افرادیست که در انتخاب استایلشان شجاعت دارند.

یکی از دلایلی که سبب محبوبیت استایل ماکسیمال در بین افراد شده است، راحتی در انتخاب است. لباس های طرحدار و شلوغ، لباس های اورسایز، اکسسوری های بزرگ و رنگ های تند، از خصوصیات استایل ماکسیمال است.

  • استایل کلاسیک

لباس کلاسیک مفهومی جاودانه است زیرا بدون در نظر گرفتن فصل، دوره و روندهای عمومی به روز میماند.‌ این اقلام لباس کمد مخصوصا در بین زنانی که در محیط های تجاری و اداری کار می‌کنند و نیاز دارند تا تاثیر محکمی بر روی همکاران، شرکا و رقبای خود بگذارند، محبوب هستند. و به عنوان یک قائده کلی، زنانی که کلاسیک را ترجیح می‌دهند در محصولات با رنگ های بیش از حد روشن یا چاپ های رنگارنگ احساس ناراحتی می‌کنند. آنها آرام و متعادل هستند و بالاتر از همه به راحتی، تطبیق پذیری، عملی و کاربردی بودن اهمیت می‌دهند.

  • استایل کژوال

استایل کژوال به طور ساده این‌گونه توصیف می‌شود: هرچه دوست دارید بپوشید؛ به شرط اینکه مناسب موقعیت و رویداد باشد. هدف این استایل پوشیدن لباس‌های معمولی و در عین حال شیک است. معمولا تعداد زیادی از لباس‌هایی که در کمدهای ما قرار دارند، لباس‌های کژوال هستند؛ حتی اگر خودمان به این موضوع دقت نکرده باشیم.

برای داشتن این استایل کافی است هرچیزی که به نظرتان زیبا و راحت می‌آید بپوشید.

لباس‌های پرطرفدار استایل کژوال شامل شلوار جین، ژاکت، تی‌شرت، کفش کتانی و مواردی از این قبیل هستند. نکته قابل توجه این است که در استایل کژوال، لباس‌های ورزشی، لباس‌های پاره و پیراهن‌هایی با طرح‌ گرافیکی شلوغ جایی ندارند.

  • استایل تام بوی

یکی از انواع استایل های دخترونه که در آن خبری از لباس ها و اکسسوری دخترانه نیست و به سبک پسرهای جوان لباس می‌پوشند؛ شلوار جین یا کتان، پیراهن دکمه دار و یک کفش اسپرت راحت را ترجیح می دهند.

این لباس پوشیدن دختران به سبک پسران جوان را استایل تام بوی می گویند. این استایل، ساده، بی دردسر و جالب است.

  • استایل ورزشی

امروزه استایل از استایل های محبوب و پر طرفدار در بین جوانان است. در استایل ورزشی معمولا از لباس های اسپرت و راحت، کفش های اسپرت و برند، لگ های ورزشی و … استفاده می کنند. لباس های ورزشی نه تنها به شما حس راحتی را منتقل می کنند بلکه اگر درست انتخاب شوند، استایلی جذاب را به شما هدیه خواهند داد.

  • استایل هنری

اگر فکر می‌کنید که تیپ و استایل «هنری» یکی از همان اصطلاحات من‌درآوردی است، در اشتباه هستید. در این نوع استایل از رنگ‌ها و طرح‌های چشمگیر استفاده می‌شود که باعث شده تا از جذاب‌ترین انواع استایل ها باشد. همان‌طور که حدس می‌زنید، استفاده از طرح‌های عجیب و جالب در این سبک رایج است اما این درهرصورت یکی از خصیصه‌های استایل هنری به‌حساب می‌آید.

 


اگر به بخش مد و لباس علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt