۹ ویژگی افراد موفق

 در از هر دری سخنی, فرهنگ و هنر

۹ ویژگی، که افراد موفق را از بقیه متمایز می کند

۱- عینک را به لنز ترجیح می دهند

این ادعا درباره ی مرتبط بودن عینک زدن افراد و میزان هوش آن ها نه یک کلیشه بلکه یک حقیقت ثابت شده است.
باور می کنید یا نه، احتمال شرکت در ورزش های پرجنب و جوش در عینکی ها کمتر است و ممکن است به جایش ماندن در خانه و خواندن کتاب را ترجیح دهند.
کتاب دوست ها عینک را به لنز ترجیح می دهند چون لنز به تعویض مکرر و مراقبت زیاد نیاز دارد. به علاوه، افراد روشنفکر از عینک زدن خجالت نمی کشند.

۲- زیاد نه می گویند

وارن بافت، میلیاردر مشهور یک بار گفته بود: «فرق بین آدم های موفق و خیلی موفق این است که خیلی موفق ها تقریباً به همه چیز نه می گویند.»
گذشته از این ها، بله گفتن به همه چیز ممکن است به اعتبار شما لطمه بزند چون مسئولیت هایتان را آنقدر زیاد می کند که از پا درمی آیید.

۳- لباس های تکراری می پوشند

توجه به مد و فشن هم وقت گیر است و هم ذهن را درگیر می کند

۴- الگوی خواب شان نرمال نیست

افراد نخبه اغلب یک عادت خاص دیگر هم دارند: یک برنامه خواب منحصر به فرد. نیکولا تسلا بیشتر از ۲ ساعت در روز نمی خوابید و لئوناردو داوینچی ۲۰ دقیقه ای می خوابید و بعد از آن ۴ ساعت مشغول کار می شد و این چرخه تکرار می شد. آلبرت اینشتین ۱۰ ساعت یا بیشتر می خوابید.

سخت می شود گفت این عادت ها تأثیری در نبوغ شان داشته یا نه، اما تحقیقات نشان داده آدم ها ذاتاً برای ۸ ساعت خواب مداوم طراحی نشده اند.

۵- برای افزایش راندمان خود از ترفندهای نامتعارفی استفاده می کنند

فریدریش شیلر، شاعر آلمانی سیب های گندیده را در کشوی میز کارش نگه می داشت چون بوی آن برایش «الهام بخش» بود. جاناتان فرانزن، نویسنده ی آمریکایی از هدفون ضد نویز و چشم بند استفاده و اینترنت را خاموش می کند.

۶- همیشه همه چیز را یادداشت می کنند

هم ریچارد برانسون، مؤسس گروه ورجین گلکتیک و هم ارسطو اوناسیس نجیب زاده ی یونانی موافق اند که همیشه باید یک دفترچه یادداشت دم دست داشت.

برانسون بارها گفته بدون آن دفتر یادداشت معمولی ای که همه جا همراه او است، نمی توانست شرکت ورجین را (که در سال ۲۰۱۸ ، ۱۶/۶ میلیارد دلار درآمد داشت) تأسیس کند. اوناسیس هم گفته بود: «همیشه یک دفتریادداشت همراهتان داشته باشید. همه چیز را بنویسید. وقتی ایده ای به ذهن تان می رسد آن را یادداشت کنید. این یک درس میلیون دلاری است که در دانشکده بازرگانی یادتان نمی دهند!»

۷- ورزش های نامتعارف انجام می دهند

مثلاً تیم کوک، مدیر عامل اپل، صبح ها ساعت ۴ از خواب بیدار می شود تا قبل از کار به باشگاه رود.

سیمون کاول، یکی از برجسته ترین چهره های صنعت نمایش در انگلیس، ورزش های غیر سنتی را ترجیح می دهد و به همین خاطر هر روز از درخت بالا می رود.

نیکولا تسلا انگشتان پایش را صد بار پشت هم فشار می داد و اسکار وایلد، نویسنده ی ایرلندی با خرچنگ خانگی اش به طور مرتب به پیاده روی می رفت.

 

 

۸- به ندرت جلسات کاری برگزار می کنند

وقتی از مارک کوبان، میلیاردر مشهور آمریکایی خواسته شد یک توصیه به کارآفرینانی کند که در حال رشد و ارتقا هستند، در پاسخ گفت:

«نه جلسه ای برگزار می شود نه تماس تلفنی گرفته می شود مگر اینکه قرار باشد پولی پرداخت شود.»

جلسات کاری وقت گیرند.

آدم ها بیشتر اوقات به آن دیر می رسند و موضوعات بحث آنقدر زیادند که پرداختن به آن ها وقت زیادی می طلبد، در حالی که این وقت را می توان به شیوه ی عاقلانه تری صرف کرد.

در صورت امکان، بهتر است از جلسات حضوری خودداری و به ندرت چنین جلساتی برگزار کنید. اگر چاره ای جز برگزاری جلسه نبود، زمان آن را تا حد ممکن کوتاه کنید.

۹- غذاهای خاص (گاه نامتعارفی) را ترجیح می دهند

استیو جابز هفته ها غذای تکراری مثلاً هویج یا سیب می خورد.
او معتقد بود رژیم غذایی گیاهی سفت و سختش به بدنش اجازه می دهد مدت بیشتری تمیز باقی بماند و همین موضوع حمام رفتن او را به یک بار در هفته تقلیل می داد.

با این وجود کارشناسان معتقدند چنین رژیمی می تواند برای سلامتی مضر باشد. استفن کینگ، نویسنده ی آمریکایی دوست دارد قبل از شروع به نوشتن یک تکه چیزکیک بخورد. او هرگز چیزهای لزج مثل صدف خوراکی نمی خورد.

مترجم:گلریز برهمند

 


اگر به بخش فرهنگ و هنر علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt