معرفی مینی سریال باورنکردنی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

«باورنکردنی_Unbelievable» مینی سریالی در ژانر درام-جنایی است که در سال ۲۰۱۹ توسط شبکه نتفلیکس به‌نمایش در آمد و در چهار رشته گلدن گلوب نامزد بهترین سریال کوتاه، بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای کیتلین دیور و مریت ویور و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای تونی کالت شد؛ همچنین نام باور نکردنی در میان نامزدهای بهترین مینی سریال و بهترین نویسندگی مینی سریال جشنواره اِمی سال ۲۰۲۰ به چشم خورد.

این سریال توسط سوزانا گرانت، ایتل والدمن و مایکل چابون با همکاری گرانت، مایکل چابون، سارا تیمبرمن، کارل بورلی و کتی کوریک به عنوان تهیه‌کننده تهیه شد. و در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ در نت‌فلیکس منتشر شد.

خلاصه داستان:

یک نوجوان یتیم به نام “ماری ادلر” در آپارتمانش مورد تجاوز قرار می‌گیرد. اما وقتی تحقیقات پلیس به بن‌بست میرسد آنها به این نتیجه میرسند که ممکن است آن دختر تمام ماجرا را از خودش ساخته باشد. سپس با فشار بر روی او باعث می‌شوند تا دختر به دروغ بودن گزارشش اعتراف کند.

اما سه سال بعد وقتی دختری دیگر به صورتی مشابه در ایالت کلرادو مورد تجاوز قرار می‌گیرد، کارگاه “کارن دووال” اینبار به صورت جدی به دنبال شکار این متجاوز می‌افتد. کارگاه دووال پس از پیدا کردن چندین پرونده مشابه با کارگاه “گریس راسموسن” آشنا می‌شود. و این دو پس از انجام تحقیقات بیشتر به مدارکی دست می‌یابند که نشان از وجود یک متجاوز سریالی می‌دهد و …

داستانی که شعاری به نظر نمی‌رسد. 

اگرچه شخصیت‌های اصلی سریال «باورنکردنی» زنان هستند و داستان هم حول محور یک متجاوز سریال می‌چرخد، اما خالقان سریال تلاش کرده‌اند تحت تاثیر جو شاید مسموم افشاگری‌های تجاوز در چند سال اخیر قرار نگیرند. و همه شخصیت‌های سریال را با عینکی خاکستری به تماشاگر معرفی کنند.

بنابراین سریال با عبور از قضاوت‌های سیاه و سفیدی به یک عنوان متمایز و متفاوت تبدیل شده که اصلا از داستان اصلی آن انتظار چنین دستاوردی را ندارید.

جنایی اما روانشناختی. 

سریال «باورنکردنی» براساس مجموعه‌ای از گزارش‌های یک پرونده کاملا واقعی ساخته شده که طبیعتا نمی‌تواند به تنهایی درام و داستانی در سطح و اندازه یک سریال جنایی داشته باشد. اما خالقان سریال تصمیم گرفته‌اند تغییرات زیادی به اصل روایت‌هایشان وارد نکنند. به همین دلیل با عنوانی مواجه می‌شوید که شدیدا به منابع اقتباسش وفادار باقی مانده است.

شاید سریال «باورنکردنی» مشکلاتی هم داشته باشد، اما در نهایت به نظر می‌رسد این سریال جنایی اما روانشناختی در رسیدن به اهداف بزرگی که تعیین کرده، موفق است. این مینی سریال در هشت اپیزود منتشر شده و داستان آن در همین هشت اپیزود به پایان می‌رسد.

سخن آخر

در پایان باید اضافه کرد که “Unbelievable” یک مینی‌سریال درام است نه یک سریال جنایی و پلیسی. پس نباید از آن انتظار هیجان و سوپرایزهای شوک‌کننده داشته باشید. وقتی که صحبت از یک داستان واقعی می‌شود بیشترین چیزی که اهمیت دارد این است که که تا چه حد آن فیلم و یا سریال توانسته ماجرا را به درستی به تصویر بکشد. آنچه که واضح است که در این سریال شاهد بزرگنمایی افراد و به حاشیه کشیده شدن اصل داستان نیستیم.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt