معرفی فیلم ملاقات خصوصی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

فیلم ملاقات خصوصی یکی از جدیدترین آثار درام عاشقانه سینمای ایران است که با حضور بازیگران حرفه‌ای خود، مورد استقبال قرار گرفت.

این فیلم به کارگردانی امید شمس در سال ۱۴۰۰ ساخته شد. نویسندگی این اثر نیز بر عهده خود شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ بود. فیلم ابتدا در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سپس در سال ۱۴۰۱ اکران سینمایی شد. بازیگران شاخص ملاقات خصوصی نیز دو ستاره سینما یعنی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا بودند. در ادامه مقاله با معرفی و بررسی فیلم سینمایی ملاقات خصوصی همراه شما هستیم.

داستان فیلم ملاقات خصوصی

در خلاصه فیلم ملاقات خصوصی آمده که این اثر سینمایی درباره دختری به نام پروانه است که پدرش به زندان افتاده و برادرش ایمان، که قبلا یکی از بهترین شرکت‌کننده‌های مسابقات مردان آهنین بوده، اکنون بدهکار شده و فراری است. پروانه به کار در عطاری پدرش مشغول است و مخفیانه با پدرش در زندان در ارتباط است و این ارتباط پنهانی از طریق تلفن همراه فرهاد، یکی از هم‌بندان پدر پروانه، صورت می‌گیرد. فرهاد و پروانه نیز هر از گاهی به خاطر برخی مسائل با هم صحبت می‌کنند و این گفتگوهای کوتاه باعث می‌شود که فرهاد عاشق پروانه شود و از او بخواهد تا به ملاقات فرهاد برود اما…

زمان اکران فیلم ملاقات خصوصی

ژانر این اثر درام، عاشقانه و اجتماعی است. ملاقات خصوصی ابتدا در جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۰ نمایش داده و سپس در ۱۴ دی ۱۴۰۱ اکران عمومی شد. دو پلتفرم فیلیمو و نماوا از تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۲ ملاقات خصوصی را اکران آنلاین کردند. مدت زمان این اثر ۱۲۰ دقیقه است.

خوب است بدانید:

ملاقات خصوصی را هم می‌توان ملودرام خانوادگی دانست و هم ژانر زندان البته نه به معنای متعارف ژانری آن. زندانی که در محیط محبوس خود تصویری از جامعه آشفته و آسیب‌پذیر بیرون را بازنمایی می‌کند. تصویری از فقر و اعتیاد و قاچاق و دزدی که همه در ذیل حس حقارت و حسرت‌های ناشی از آرزو‌های از دست رفته آدم‌ها صورت‌بندی می‌شود. قصه آدم‌هایی که در حسرت یک زندگی معمولی می‌سازند و می‌سوزند. اما در دل این همه تلخی و تباهی‌ها رد رنگی از عشق پیدا می‌شود تا زندگی را شیرین کند. این عاشقانه در حبس خود عشق را هم محبوس می‌کند تا مصداقی از این سخن حافظ شود که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها. فیلم بر عشق و روابط عاطفی به مثابه میانجی و راهی برای عبور از پلشتی‌های زندگی تاکید می‌کند.

جوایز و فروش فیلم:

ملاقات خصوصی از آن دسته فیلم‌هایی بود که عجیب با روحیه منتقدان جور در می‌آمد و توانست مورد توجه آنان قرار گیرد. این فیلم در جشنواره فجر با مشکلاتی روبه‌رو شد که در انتها سازندگان ترجیح دادند از دور رقابت‌ها خارج شوند‌. اما با این حال فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و در دو رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم اول نامزد شد.

موفقیت دیگر این اثر فروش بالای آن بود. ملاقات خصوصی موفق شد تا پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران با فروشی حدود ۳۴ میلیارد تومان شود. طبق آمارها این فیلم از زمان اکران آنلاین خود تا کنون فروشی بالغ بر ۳ میلیارد تومان داشته است.

بازیگران فیلم:

پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین‌فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح، پیام احمدی‌نیا، شیرین آقا کاشی و حسین پارسایی بازیگران ملاقات خصوصی هستند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt