معرفی فیلم سینمایی لاتاری

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

لاتاری فیلمی ایرانی در ژانر درام عاشقانه به کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی ابراهیم امینی و مهدویان است که در سال ۱۳۹۶ منتشر شد.

فیلم لاتاری به موضوع قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، در بستر داستانی عاشقانه، پرداخته است و این فیلم دارای میزان بالایی از خشونت و ناهنجاری اجتماعی است و تماشای آن برای رده سنی زیر ۱۷ سال توصیه نمی‌شود.

داستان فیلم:

امیرعلی و نوشین دو جوان بیست و یکی دو ساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند.

خانواده‌ها چندان موافق نیستند. آنها صبر پیشه کرده‌اند تا به مرور زمان رضایت خانواده‌هایشان را جلب کنند. آن دو یک رؤیای مشترک دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا، اما نوشین به واسطه دوست پدرش به دبی می‌رود.

پس از مدتی امیرعلی خبر دار می‌شود نوشین خودکشی کرده و او برای پی بردن به راز خودکشی به دبی می‌رود و می‌فهمد نوشین گرفتار باندهای قاچاق جنسی شده بوده.

خوب است بدانید:

محمد حسین مهدویان ریسک زیادی برای ساخت”لاتاری” به خرج داد. اما می‌توان گفت که ریسک‌ش بی نتیجه نماند. لاتاری یک فیلم اصولی، و قابل قبول و مورد تایید است. یک فیلم جذاب که با حرف هایی که در فیلم زد، جای زیادی در دل مخاطبین باز کرد. و از نظر خیلی از مخاطبان و حتی خود کارگردان، تبدیل به بهترین اثرش شد.

فیلم به خوبی روند عشق در یک رابطه، حل یک معما و تنفر چند نفر نسبت به یک نفر را به تصویر کشیده است.

به دلیل کامل بودن این روند، فیلم باور پذیر است. و در کنار این تاثیر گذار هم هست. با دکوپاژ های جذاب و هوشمندانه و بازی جذاب تمام بازیگران از ساعد سهیلی تا مهدی زمین پرداز که همه درخشیدند. در کنار طنز‌های بجا و مناسب با موقعیت (که البته قسمت‌هایی از کنترل خارج شد). همه و همه باعث جذاب شدن این اثر سینمایی شده است. و باعث شده تا مخاطبان برای فیلم دقایقی ایستاده دست بزنند.

بازیگران:

  • حمید فرخ‌نژاد
  • ساعد سهیلی
  • هادی حجازی‌فر
  • نادر سلیمانی
  • مهدی زمین‌پرداز
  • علیرضا استادی
  • جواد عزتی
  • زیبا کرمعلی

افتخارات و جوایز فیلم لاتاری:

فیلم لاتاری در میان لیست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ ایران در سامانه منظوم مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون، رتبه ۲۱ را با امتیاز و رأی مردم کسب کرده است.

فیلم لاتاری در ۱ جشنواره شرکت کرده است و توانسته در مجموع برای ۱ مورد نامزد کسب جایزه شود. در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، سینا قویدل نامزد جایزه بهترین جلوه‌های ویژه بصری برای فیلم لاتاری شده است.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt