معرفی سریال لیست پرواز (Manifest)

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

سریال Manifest مجموعه ای تلویزیونی در ژانر درام فراطبیعی است که توسط جف ریک (Jeff Rake) برای شبکه NBC ساخته شد. سریال مانیفست داستانی درام و در عین حال فراطبیعی دارد که درباره مسافران پروازی است که به ناگهان گم می شوند.

فصل دوم سریال Manifest در اوایل سال ۲۰۲۰ پخش شد و فصل سوم آن نیز از آوریل ۲۰۲۱ به روی آنتن رفت. مانیفست به دلیل شباهت بسیار زیادش با سریال لاست (lost) که در زمان پخش خود مورد استقبال بالای مخاطبان قرار گرفته بود، مورد توجه علاقه مندان این ژانر قرار نگرفت و در همان قسمت های ابتدایی خود با مشکلی جدی در زمینه ی جذب مخاطب رو به رو شد.

در نتیجه عوامل سریال را برآن داشت تا با خلاقیت های مختص به خود بتوانند سطح کیفی این سریال را به متوسط رو به بالا، ارتقا دهند و مخاطبان را متقاعد سازند که این سریال ارزش یک بار دیدن را دارد. به همین دلیل فصل دوم سریال مانیفست توانست به مراتب کمی بهتر از فصل قبل خود عمل کند و مخاطبانی را به خود جذب کند.

خلاصه داستان:

داستان سریال تلویزیونی Manifest درباره پروازی از جامائیکا به نیویورک است که در حین مسیر برای مدت کوتاهی با تکان‌های شدیدی همراه می‌شود. زمانی که این پرواز در مقصد به زمین می‌نشیند، مسافران متوجه می‌شوند که برای حدود ۵ سال و نیم در حال پرواز بوده‌اند و در طول این زمان همه فکر می‌کردند که هواپیمای آنها سقوط کرده و همه آنها مرده‌اند. نکته جالب این است که مسافران پرواز در طول این مدت اصلا پیرتر نشده و متوجه گذر این زمان نبوده‌اند.

مسافران پرواز که سعی دارند خودشان را با وضعیت کنونی وفق دهند، با این حقیقت روبرو می‌شوند که زندگی آنها و کسانی که دوستشان داشته‌اند دیگر مثل گذشته نیست. در همین حین آنها صداهایی می‌شنوند و تصاویری می‌بینند که برای آنها نشانه‌هایی از اتفاقات آینده را به همراه دارند.

نمرات سریال:

نمرات سریال مانیفست از زمان شروع پخشش متوسط بوده و از جانب منتقدان با نظرات متفاوتی مواجه شده است. در وبسایت راتن تومیتوز این سریال بر اساس ۳۷ نقد، با درصد رضایتمندی ۵۷% به میانگین امتیاز ۶.۲۴ از ۱۰ رسیده است. در متاکریتیک نیز بر اساس ۱۵ نقد، میانگین امتیاز ۵۵ از ۱۰۰ را به دست آورده است.

اما به نظر می‌رسد در میان بینندگان سریال لیست پرواز محبوب‌تر بوده و ۹۵ درصد از کاربران گوگل، این مجموعه را پسندیده‌اند. همچنین در وبسایت IMDb بر اساس آرای کاربران، تاکنون امتیاز ۷.۲ از ۱۰ برای سریال مانیفست ثبت شده است.

بازیگران سریال مانیفست:

  • ملیسا راکسبورگ در نقش میکلا استون، افسر پلیس و خواهر بن
  • جاش دالاس در نقش بن استون، برادر مایکلا
  • آتنا کارکانیس در نقش گریس استون، همسر بن
  • جی.آر. رامیرز در نقش کارآگاه جرد واسکز، نامزد سابق میکلا
  • لونا بلیز در نقش اولیو استون، دختر بن و گریس و خواهر دوقلوی کال
  • جک مسینا در نقش کال استون، پسر بن و گریس و برادر دوقلوی اولیو
  • پروین کائوور در نقش سانوی بال، دانش آموخته و پژوهشگر پزشکی

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری :صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt