معرفی سریال بی‌گناه

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

سریال بی‌گناه یکی از بهترین مجموعه‌های سال ۱۴۰۱ است که در اختیار شبکه‌های نمایش خانگی قرار گرفت. محتوای جذاب و فیلم نامه نویسی قوی باعث شد تا این سریال بعد از عرضه به بازار محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند.

سریال بی‌گناه، مدتی بعد از «سریال هم گناه» تولید شد و عده بسیار زیادی تصور کردند که این سریال ادامه «سریال هم گناه» است. سریال هم‌گناه نیز توسط برادران «کیایی» تولید شد و در شبکه نمایش خانگی برای مخاطبین پخش شد.

کارگردان و تهیه کننده سریال کیست؟

کارگردانی مجموعه «بی‌گناه» را مهران احمدی بر عهده دارد و تهیه‌کننده آن مصطفی کیایی است. احمدی پیش از این دو فیلم سینمایی «مصادره» و «سگ‌بند» را کارگردانی کرده و «بی‌گناه» نخستین تجربه او در عرصه سریال‌سازی است.

داستان سریال بی گناه

داستان سریال بی گناه درباره شخصیتی به نام بهمن است که حدود ۲۵ سال قبل به دلیل اتفاقاتی مجبور به فرار از کشور شده است. علاقه به یک دختر و تمایل برای کشف حوادثی که باعث فرار بهمن از ایران شد، او را ترغیب می‌کند به ایران برگردد. همچنین داستان شخصیت دیگری به نام «رشید فرشباف» را معرفی می‌کند که یک استاد مشهور طراحی فرش است. خانواده فرشباف در قدیم با بهمن مردانی ارتباط داشته‌اند.

با بازگشت بهمن مردانی به ایران، اتفاقات جدیدی برای خانواده فرشباف می‌افتد که داستان سریال را بسیار پیچیده می‌سازد. داستان این سریال در دهه شصت اتفاق می‌افتد. این سریال سعی دارد حوادث و روحیه جوانان دهه شصت را به مردم این زمان نشان دهد و نوعی حس نوستالژی را برای مخاطبین ایجاد کند.

تعدادی از بازیگران سریال بی گناه

  • مهران احمدی: عطا معصومی
  • شبنم مقدمی: فروغ فرشباف
  • مسعود رایگان: رشید فرشباف
  • ماهور الوند: جانا نباتی
  • ویشکا آسایش: مهتاب جودکی
  • مهرانه مهین ترابی: ابریشم قلی‌خان
  • آتیلا پسیانی: فرهنگ کثرتی
  • نسرین نصرتی: پروین فرشباف
  • هدیه بازوند: یلدا فرشباف

سریال بی‌گناه را ببینیم یا نه؟

_ این اولین سریال مهران احمدی در مقام کارگردان است. احمدی پیش از این ۲ فیلم سینمایی سگ‌بند و مصادره را کارگردانی کرده بود که جزو آثار پرفروش در سینماها به حساب می‌آیند و همین نکته نشان‌دهنده این است که احمدی در حوزه کارگردانی به خوبی رگ خواب مخاطب در دستانش است.

_ برادران کیایی که مدتی قبل سریال هم‌گناه را در مقام تهیه‌کننده و کارگردان و نویسنده ساخته و پخش کرده بودند این‌بار در مقام تهیه‌کننده (مصطفی) و نویسنده و بازیگر (محسن) یک درام عاشقانه اجتماعی جذاب را تولید کردند و در ضلع سوم به ویژگی‌های کارگردانی مهران احمدی در مقام کارگردان اعتماد کردند.

_ ترکیب بازیگران سریال بی گناه متنوع و جذاب و کنجکاوی‌برانگیز است. کمتر سریالی در سال‌های گذشته تا این اندازه از حضور نسل‌های مختلف بازیگری بهره برده است. از حضور مجدد مهرانه مهین‌ترابی در قاب تصویر گرفته تا رویا تیموریان و مسعود رایگان و آتیلا پسیانی تا جوانانی که همواره حضورشان بر کیفیت آثار تصویری اضافه می‌کند.

_ در سریال بی‌گناه شاهد رفت و برگشت‌هایی به تاریخ و دهه ۶۰ هستیم و این یکی از جذابیت‌های داستانی سریال است که مخاطب را با لایه‌های درونی و انگیزه‌های فعلی شخصیت‌ها همراه می‌کند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt