معرفی سریال دیدنی آکتور

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

سریال آکتور یکی از جدیدترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود که به تازگی منتشر شده و سر و صدای زیادی به پا کرده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سریال ایرانی آکتور بپردازیم.

در طول یک سال گذشته سریال‌های متنوع و گوناگونی از شبکه‌های نمایش خانگی پخش شده‌اند که برخی خیلی زود فراموش شده و برخی دیگر در خاطره‌ها مانده‌اند یا پخش آنها ادامه دارد. گاه یک سریال به دلیل محتوای خاص خود در ذهن مخاطب می‌ماند و گاه شاهد آن هستیم که در همان ابتدای کار حضور چند بازیگر مطرح آن را به سر زبان‌ها می‌اندازد.

سریال آکتور یکی از جدیدترین آثار منتشر شده در پلتفرم فیلیمو به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی ساخته شده است‌. در ادامه با ماه خاتون همراه باشید.

فیلم با نقل‌قولی از ویلیام شکسپیر شروع می‌شود:

جمله‌ای بیان‌گر این مطلب که همه‌ی انسان‌ها بازیگرند و در زندگی خود لاجرم نقش‌های بسیاری را بازی می‌کنند. تصویر با پلانی آغاز می‌شود از یک جاده‌ی دورافتاده، احتمالا جایی در نزدیکی‌های دریاچه‌ی نمک قم. در پیش‌زمینه سنگی دیده می‌شود که آفتاب‌پرستی در حال بالارفتن و گذرکردن از آن است. احتمالا نمادی برای نشان‌دادنِ «بازیگر». موجودی که نقش عوض می‌کند و دائم در حالِ بازی‌کردن رول‌های مختلف است. مثل آفتاب‌پرستی که مدام رنگ عوض کرده و متناسب با شرایط، خود را تغییر می‌دهد.

خلاصه داستان:

داستان آکتور درباره‌ی دو بازیگر خرده‌پای تئاتر است. دو بازیگری که هنوز کارشان خیلی نگرفته است و با نقش بازی‌کردن در مراسم‌ها یا اجراهای کوچک، پول درمی‌آورند و روزگار را می‌گذرانند. آن دو داخل یک تماشاخانه‌ی قدیمی زندگی می‌کنند. وقتی می‌فهمند که صاحب مِلک می‌خواهد آن‌جا را بکوبد و آن‌ها مجبورند جابه‌جا شوند، درحالی‌که دست‌شان خالی است، زندگی‌شان دست‌خوش تغییراتی می‌شود.

چرا سریال Actor را باید تماشا کنیم؟

_اولین تجربه کارگردانی جاویدی در نمایش خانگی یک سریال پر بازیگر است که با قصه‌ای جذاب می‌تواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند. کارنامه نیما جاویدی نشان داده که او با فیلمنامه‌های چفت‌وبست‌دار شروع به کار می‌کند. پس این کار هم باید یکی از حساب‌شده‌ترین آثار نمایش خانگی باشد.

_تعدد و تنوع سکانس‌ها در این سریال نشان می‌دهد با اثر قابل توجهی از نظر هنری و تصویری مواجه هستیم؛ قاب‌بندی دوربین، نوع نور و رنگی که در تصاویر دیده می‌شود، حساب‌شده و دقیق است. دقتی که در طراحی صحنه و لباس و اکسسوری انجام گرفته نشان می‌دهد که با اثر قابل اعتنایی طرفیم؛ این، یعنی احترام به چشم و سلیقه مخاطب.

تعدادی از بازیگران سریال:

بازیگران اصلی سریال آکتور از این قرار است: نوید محمدزاده، احمد مهرانفر، هستی مهدوی‌فر، هومن برق‌نورد، سها نیاستی، گلاره عباسی، با هنرمندی هانیه توسلی، مهراوه شریفی‌نیا و با حضور فریده سپاه منصور.

و درآخر

سریال آکتور توانسته اثری باشد که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. این سریال به دور از حواشی و خیلی آهسته، تبدیل به گوهری شده که نباید تماشای آن را از دست داد.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری‌: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt