معرفی سریال بازی تاج و تخت

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

اگر بخواهیم بهترین سریال‌های تاریخ را در یک فهرست قرار دهیم، بدون شک سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از رتبه‌های برتر فهرست ما را به‌خود اختصاص خواهد داد.

سریال گیم آف ترونز که با شروع طوفانی و بی‌نظیر خود به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی تبدیل شد از روی کتاب «نغمه یخ و آتش» نوشتهٔ جرج آر. آر. مارتین اقتباس شده است.

این مجموعه تلویزیونی با امتیاز بالای ۹ از نگاه سایت IMDB یک رکورد بی‌نظیر از این نظر در اختیار دارد، سریالی که با المان‌هایی مانند خط داستانی جذاب، قوس‌های شخصیتی فوق‌العاده و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن، ارزش دوباره تماشا کردن را به‌خوبی در خود جای داده که بیننده با تماشای دوباره آن احساس خستگی و تکرار نخواهد کرد.

خلاصه داستان:

داستان سریال گیم آف ترونز در مورد سرزمینی خیالی به نام وستروس است که هفت خاندان قدرت اصلی این سرزمین را در دست دارند و یک پادشاه بر کل این سرزمین حکمرانی می کند. درجریان سریال اتفاقاتی رخ می دهد و درگیری هایی برای تصاحب پادشاهی بین خاندان ها شکل می گیرد. در شمالی ترین نقطه وستروس دیوار بزرگی از یخ وجود دارد که نگهبانان در آنجا حضور دارند . این دیوار وستروس را از آن طرف دیوار که سرزمینی ناشناخته با موجوداتی عجیب است جدا کرده و نگهبانان وظیفه دارند تا از وستروس محافظت کنند. افرادی که خلافی انجام می دهند به دیوار تبعید می شوند تا برای همیشه به نگهبانی در آنجا بپردازند.

در حالی که در داخل وستروس جنگ قدرت بین خاندان ها شکل گرفته و خاندان ها با هم برای رسیدن به قدرت در حال جنگ هستند اتفاقاتی در آن طرف دیوار در حال وقوع است که کسی از آن اطلاع ندارد.

جوایز سریال گیم اف ترونز:

سریال گیم اف ترونز در مجموع ۵۹ جایزه امی گرفته و این بیشترین تعداد جایزه امی است که یک سریال درام تا به حال دریافت کرده است.

ژانر سریال چیست و کارگردان آن چه کسی است؟

مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام فانتزی است که به‌ دست دیوید بنیاف و دی. بی. وایس ساخته شده‌است.

بهترین فصل:

اگر به آمار و رتبه بندی‌ها نگاهی بیندازید خواهید دید که میزان رضایت بینندگان از فصل ۶ بسیار بیشتر از فصل‌های دیگر این سریال است. بنابراین این فصل را می‌توان بهترین و محبوب ترین فصل دانست. از جمله دلایل آن می‌توان به جمع کردن خطوط و شخصیت‌ها به بهترین شکل، دیدار مجدد سانسا و جان اسنو و اتحاد غیرمنتظره آریا و دنی دانست.

تعدادی از بازیگران سریال:

  • Emilia Clarke (دنریس تایگرین)
  • Sophie Turner (سانسا استارک)
  • Maisie Williams (آریا استارک)
  • Kit Harington (جان اسنو)
  • Lena Headey (سرسی لنیستر)
  • Jason Momoa (خال دروگو)

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی سریال سرقت پول

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt