انیمه دفترچه مرگ💀

 در انیمه, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

انیمه «دفترچه مرگ» (Death Note)، همان انیمه‌ای است که باعث شد خیلی از ما دنیای انیمه را کشف کنیم.

این مجموعه در ۴ اکتبر ۲۰۰۶ تا ۲۷ ژوئن ۲۰۰۷ پخش شد و از همان ابتدا نظر منتقدان و مخاطبان را جلب کرد. 

جوایز این انیمه

این محبوبیت برای دفترچه مرگ، دو جایزه بزرگ به همراه داشت. یکی از آن‌ها جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی و جایزه دیگر مربوط به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود که دفترچه مرگ توانست در آن برنده جایزه بهترین مانگای بین المللی شود.

در نهایت از روی انیمه و مانگای دفترچه مرگ پنج اثر خلق شدند:

یادداشت مرگ محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی «شوسوکه کانکو»

 Death Note 2: The Last Name محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی «شوسوکه کانکو»

  L: Change the World محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی «هیدئو ناکاتا»

  Death Note: Light Up the New World محصول سال ۲۰۱۶ به کارگردانی «شینسوکه ساتو»

 دفترچه مرگ محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی «آدام وینگارد»

داستان انیمه دفترچه مرگ

«لایت یاگامی» (Light Yagami)، پسری باهوش و درس‌خوان است که در عرض یک روز زندگی‌اش یا یافتن دفترچه‌ای تغییر می‌کند. نام این دفترچه، دفترچه مرگ است. در صفحات ابتدایی دفترچه به زبان انگلیسی نوشته شده است: اگر نام شخصی در دفترچه مرگ نوشته شود، آن فرد خواهد مرد.

معرفی انیمه دفترچه مرگ«لایت» فکر می‌کند این دفترچه یک شوخی کودکانه است، اما در نهایت آن را آزمایش می‌کند. او برای آزمایش کردن این ادعا، نام دو نفر از مجرمان را در آن می‌نویسد و می‌فهمد دفترچه مرگ به او دروغ نگفته است.

او در این حین نیز صاحب اصلی دفترچه را ملاقات می‌کند که یک شینیگامی (خدای مرگ در فرهنگ ژاپن) به نام «ریوک» (Ryuk) است. لایت پس از ملاقات با ریوک، می‌داند دقیقاً از دفترچه مرگ چه خواسته‌ای دارد؛ او می‌خواهد خدای دنیای جدید شود و حاضر است هر کاری برای تحقق خواسته‌اش انجام دهد.

چرا انیمه Death Note به عنوان دری برای ورود به دنیای انیمه شناخته می‌شود؟

دفترچه مرگ نه تنها سینماتوگرافی مطابق با واقعیت و تعداد اپیزودهای مناسبی دارد، بلکه نیازی به حرفه‌ای بودن در دنیای انیمه هم ندارد. بعضی اوقات ما نمی‌توانیم یک انیمه را به خوبی درک کنیم، زیرا از اشارات فرهنگی و استعاره‌ای آن بی‌‎اطلاع هستیم.

برای مثال ما شاید ندانیم چرا «کانکی» در یک صحنه خاص از انیمه«توکیو غول» در محاصره گل‌های«هیگان بانا» است و در نهایت متوجه استعاره پنهان در آن نشویم. انیمه دفترچه مرگ هیچ پیش‌نیازی نمی‌خواهد و این‌طور نیست که اگر قبلاً از فرهنگ زبانی ژاپن بی‌اطلاع باشید یا تا حالا انیمه‌ای ندیده باشید، نتوانید آن را بفهمید.

معرفی انیمه دفترچه مرگدفترچه مرگ، یکی از بیش از حد تعریف و تمجید شده‌ها

به دلایلی که بالاتر ذکر کردیم، انیمه Death Note اثری شد که سرتاسر جهان آن را دیده‌اند. این اثر این‌قدر تهی از استعاره‌های فرهنگی بود که انیمه‌ای شد برای کسانی که تا حالا انیمه‌ ندیده‌اند. همین قضیه باعث می‌شود این افراد تصور کنند با اثری مواجه هستند که در دنیای انیمه بی‌همتا است.

در نتیجه این اتفاق باعث می‌شود افراد ضعف‌های داستانی دفترچه مرگ را چندان بزرگ ندانند. اما اگر این اولین انیمه شما است، در نظر داشته باشید که این انیمه، آن بتی نیست که طرفدارانش از آن ساخته‌اند. اگر از انیمه دفترچه مرگ لذت بردید، باید بدانید انیمه‌های بسیار بهتری انتظار شما را می‌کشند تا تماشایشان کنید.

—————————————————-

انیمه موزیکال چی ببینیم؟

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt