چگونه براش های آرایشی را تمیز کنیم؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

قلم ها و براش های آرایشی جزو وسایل ضروری بانوان به شمار می روند و برای رسیدن به چهره ای عالی به شما. کمک می کنند. یکی از نکات آرایشی که اهمیت بسیاری در سلامت پوست دارد، استفاده از وسایل آرایشی تمیز است. وسایل و ابزار آرایشی بعد از مدتی که از استفاده آنها می گذرد کثیف و آلوده. می شوند.

دقت کنید که شستشوی صورت و پاکسازی پوست تنها به شستن صورت. محدود نمی شود. متأسفانه بسیاری از خانم ها به این موضوع اهمیت نمی دهند و براش ها و پدهای آرایشی را تا مدت ها بدون شستشو استفاده می کنند.

اما باید بدانید که استفاده از ابزار آرایشی کثیف علاوه بر آسیب رساندن به سطح پوست، موجب ایجاد جوش و آکنه هم .می شود. پس شست و شوی مداوم و صحیح قلم ها و براش ها بهترین راه برای این است تا اطمینان حاصل کنید که باکتری و آلودگی ‌ها به پوست شما آسیب نمی‌رسانند.

چه زمانی براش‌ها را تمیز کنیم؟

در صورتی که از براش‌های شخصیتان به شکل سنگین استفاده نمی‌کنید بهتر است ماهی یکبار آن‌ها را بشویید. اما کسانی که هر روز آرایش صورت کامل انجام می‌دهند بهترین زمان برای شستن براش هایشان هر دوهفته یکبار. می‌باشد.

اگر گریمور و یا آرایشگر هستید و از براش برای صورت مشتری استفاده می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم براش هایتان را بعد از هر بار استفاده بشویید تا از انتقال آلودگی از یک مشتری به مشتری دیگر جلوگیری شود و پوست مشتریانتان دچار آکنه نشود.

واضح است که کیفیت براش‌های شما در این فرآیند‌ها تاثیر مستقیمی دارد. اگر از براش‌های بی‌کیفیت استفاده کنید پس از چند بار شستشوی عمیق، آسیب‌های وارد شده به مو‌ها و ساختار براش در حدی خواهد بود که دیگر نمی‌توانید از آن .استفاده کنید. اما اگر برای خرید براش‌های باکیفیت سرمایه گذاری کنید با شستشوی منظم و صحیح می‌توانید یک عمر از آن‌ها استفاده کرده و آرایشی حرفه‌ای و زیبا داشته باشید.

طریقه شستشو براش ها:

مو‌های براش را خیس کنید.

ابتدا مو‌های براش را زیر آب ولرم بگیرید تا کاملا خیس شوند، اما دقت کنید که تمام قسمت سر براش در آب غوطه ور نشود. اگر عمق ریشه مو‌های براش خیس شود چسب به کار رفته در آن آسیب می‌بیند و عمر براش‌های شما کوتاه‌تر .خواهد شد.

از شوینده مناسب استفاده کنید.

در مرحله بعد یک شوینده مناسب انتخاب کنید، این شوینده هرچه ملایم‌تر باشد بهتر است و لازم نیست سراغ شوینده‌های قوی مثل مایع ظرفشویی و لباسشویی بروید. برخی برند‌ها شوینده‌هایی مخصوص برای براش‌های آرایشی طراحی و تولید کرده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما یک شامپوی ملایم یا شامپو بچه و حتی شوینده صورت (که در عمل برای پاک کردن آرایش طراحی شده است) نیز گزینه مناسبی است و به مو‌های براش آسیب .وارد نمی‌کند.

آبکشی کنید.

در این مرحله براش را آبکشی کنید تا مواد شوینده از آن کاملا جدا شود. در این مرحله دقت داشته باشید که براش را سربالا نگیرید، چون این کار باعث می‌شود آب و مواد شوینده به قسمت‌های داخلی براش نفوذ کند و باعث از بین رفتن چسب و پوسیدگی دسته براش شود. اجازه ندهید شوینده مدت زیادی روی مو‌های براش باقی بماند و هر براش را بلافاصله پس از شستشو آبکشی کنید.

خشک کنید.

خشک کردن را در دو مرحله انجام دهید، ابتدا براش را به آرامی روی یک حوله تمیز فشار دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود و با دست به مو‌های براش حالت دهید .تا به صورت کج و نامنظم خشک نشوند. سپس براش‌ها را روی لبه کانتر آشپزخانه یا میز طوری قرار دهید که سر آن‌ها به طرف بالا نباشد و مو‌ها نیز از هیچ جهتی تحت فشار نباشند، همچنین می‌توانید آن‌ها را به شکل سرو ته از محل مناسبی آویزان کنید تا کاملا خشک شوند. خشک شدن کامل براش‌ها چند ساعت زمان می‌برد و پس از آن می‌توانید مجددا از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه اسفنج آرایشی را تمیز کنیم؟

یادتان باشد که اسفنج‌های آرایشی هم نیاز به تمیز شدن دارند، پس هرگز از آنها غافل نشوید. بهترین روش تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی، استفاده از صابون جامد است. در ادامه مراحل این کار را برای شما شرح می‌دهیم.

در ابتدا یک صابون جامد تهیه کنید.

تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی با استفاده از صابون جامد، بسیار راحت‌تر می‌شود. در ابتدا اسفنج آرایشی را روی صابون بچرخانید، سپس آن را روی کف دست و یا روی دستکش سیلیکونی خود بمالید تا مواد آرایشی به طور کامل از روی آن پاک بشوند.

اسفنج آرایشی را به آرامی با آب تمیز کنید.

سپس اسفنج آرایشی را زیر شیر آب بگیرید و مطمئن شوید که هیچ ردی از مواد آرایشی روی آن باقی نمانده باشد.

این مراحل را تکرار کنید.

اگر متوجه شدید که هنوز مقداری از مواد آرایشی بر روی اسفنج باقی مانده است، همین مراحل را دوباره تکرار کنید.

اسفنج آرایشی را خشک کنید.

در مرحله آخر، اسفنج آرایشی خود را به آرامی کمی فشار دهید تا تمام آب اضافی از لا به لای آنها خارج شود. پس از آن، اسفنج را روی سطحی بگذارید و اجازه بدهید که به مدت ۱ شب در همان حالت باقی بماند. به این ترتیب، به طور کامل خشک شده و آماده استفاده. می‌شود.

نکته:

  1. اگر موهای براش شما طبیعی است ممکن است بعد از این شستشو زبر شود. بنابراین در پایان مقداری نرم کننده به موهای براش بزنید. بعد از اینکه شوینده را روی براش ریختید، موهای براش را روی کف دست دیگر خود بکشید طوری که کاملا کف کند و تمیز شود.
  2. می‌توانید برای تمیز کردن برس‌های آرایشی خود از کف دست خود استفاده کنید. اگر دوست ندارید که پوست دستتان خشک بشود، بهتر است که حتما از یک دستکش سیلیکونی استفاده کنید. برس خود را به آرامی روی کف دست و جایی که شامپو و یا صابون را ریخته‌اید بچرخانید.
  3. یادتان باشد که فشار آب نباید خیلی زیاد باشد. درجه حرارت آن نیز نباید خیلی داغ باشد؛ چون این موارد باعث می‌شوند که موهای برس ارایشی شما آسیب ببینند.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقه دارید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

ترفند های آرایشی

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt