چطور لوازم آرایش فاسد را تشخیص دهیم؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

امروزه یکی از مسائلی که توسط خانم ها نادیده گرفته می شوند، توجه به تاریخ انقضا لوازم آرایشی می باشد. این در حالی است که محصولات آرایشی هم مانند مواد غذایی تاریخ انقضا دارند و استفاده از هر گونه لوزام آرایشی فاسد، عوارض سخت و جبران ناپذیری را برای ما به دنبال خواهد داشت.

از کجا بفهمیم لوازم آرایشی ما فاسد شده است؟

این سوالی است که ممکن است ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باشد. اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید، مطالعه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

نشانه های لوازم آرایشی فاسد چیست؟

شناخت نشانه های فاسد شدن لوازم آرایشی از آن جایی ضرورت می یابد که استفاده از هر گونه لوازم آرایشی فاسد در نهایت به مشکلات پوستی ختم می شود. در ادامه این بخش،  نشانه های لوازم آرایشی فاسد معرفی می گردد که به کمک آن به راحتی می توانید، آن دسته از لوازم آرایشی خود که فاسد شده اند را تشخیص دهید و از سایر لوازم خود جدا نمایید.

تاریخ انقضا

ساده ترین نشانه های لوازم آرایش فاسد ، اتمام تاریخ انقضای آن هاست. بنابراین همواره باید قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی، تاریخ انقضا آن را چک کنید. تاریخی که روی محصولات با عنوان تاریخ انقضا نوشته می شود، برای زمانی است که آن مواد در بهترین و استانداردترین شرایط نگهداری شده باشد.

بر این اساس ممکن است، یک محصول آرایشی قبل از آن که تاریخ انقضایش سر برسد، به دلیل نگهداری نادرست فاسد شود. با این وجود بسیار کم پیش می آید که روی بسته بندی تمامی لوازم آرایشی تاریخ انقضا قید شود و فقط روی جعبه آن عددی روی یک تصویر کاسه قید شده که نشان دهنده این است که به محض باز کردن پلمپ محصول تا چه مدت می توان از آن استفاده کرد. به عبارت دیگر بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده، لوازم آرایش فاسد شده و به هیچ عنوان نباید از آن استفاده نمود.

اینجا ممکن است این سوال در ذهنتان مطرح شود که اگر روی بسته بندی لوازم آرایشی خریداری شده نه تنها تاریخ انقضا ذکر نشود، بلکه مدت زمان استفاده هم قید نشده باشد، از کجا باید بدانیم عمر لوازم آرایشی مان چقدر است؟

تغییر بافت 

به جرئت می توان مهم ترین نشانه لوازم آرایش فاسد را تغییر شکل و بافت محصولات آرایشی دانست. همه ما شکل طبیعی و اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی را می شناسیم. بر همین اساس می توانیم هر گونه تغییر در انسجام و شکل آن شامل سفت و خشک شدن ماده، چسبنده شدن آن، جدا شدن روغن و آب از بافت اصلی، شل و رقیق شدن آن را که از نشانه های اصلی فاسد شدن لوازم آرایشی هستند، را شناسایی کنیم.

بنابراین شما هم اگر در بافت لوازم آرایشی خود هر کدام از موارد مذکور را مشاهده کردید، نسبت به سالم بودن لوازم آرایشی خود شک کنید و مطمئن باشید که آن ها به هر علتی فاسد شده اند.

به عنوان مثال خشک شدن ریمل، خط چشم یا سفت شدن رژ لب به گونه ای که رنگدانه های آن روی لب ننشیند، همگی نشانه های فاسد شدن لَوازم آرایش هستند. همچنین ایجاد لایه های گچی روی محصولات پودری نظیر پنکیک، سایه و.. نشان دهنده منقضی شدن آن لوازم هستند. تغییر بافت در محصولات آرایشی مایع مانند خشک شدن، گلوله گلوله شدن و سفت شدن نیز نشانه ای از فاسد شدن لوازم آرایش است.

عوض شدن بو

انسان از دیرباز از طریق بررسی بوی مواد مختلف توانسته اطلاعات زیادی راجع به آن‌ها به دست آورد و این ویژگی هنوز هم برای او کاربرد زیادی.دارد. یکی از کاربردهای آن هم درباره تشخیص فاسد شدن لَوازم آرایشی است.

در این مورد تنها کاری که باید انجام دهید، بو کردن محصول است. اگر بوی لَوازم آرایشی شما شبیه بوی گازولین شده بود، شک نکنید که آن وسیله فاسد شده است. همچنین اگر وسیله بوی کهنگی می‌داد یا به هر نحوی نوعی تندی داشت که با بوی اولیه آن متفاوت بود، باز هم فاسد شدن تنها احتمالی است که باید در نظر بگیرید. برای تشخیص فاسد شدن کرم پودر، ریمل و خط چشم می‌توانید روی این مورد حساب ویژه‌ای باز کنید.

تغییر رنگ

یکی دیگر از نشانه های لَوازم آرایش فاسد ، تغییر رنگ آن ها می باشد. تغییر رنگ نشانه مشخصی است که لَوازم آرایشی شما منقضی شده و حتی رشد باکتریایی را هم تجربه کرده.است. این تغییر رنگ عمدتا در اثر قرارگیری محصولات آرایشی در معرض نور خورشید و روشنایی به وجود می آید.

بنابراین اگر پس از گذشت مدت زمانی از باز کردن درب کرم پودر یا هر کدام از لَوازم آرایشی دیگرتان، شاهد تغییر رنگ غیر طبیعی آن ها بودید، حتی اگر هنوز از تاریخ مصرف آن باقی مانده باشد، بدون شک آن کرم پودر فاسد شده و باید از مصرف آن خودداری.کرد.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه براش های آرایشی را تمیز کنیم؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt