ناف، نقطه جادویی بدن!(۱)

 در سلامتی

ناف چیست؟

ناف زخمی است که در ناحیه شکم قرار دارد و به طور کلی مشخصه پستانداران است که شامل قلمرو حیوانات اعم از انسان و حیوان می شود مانند شیر و ببر. مادر از طریق بند ناف به جنین وصل می شود و در هنگام زایمان. پزشک بند ناف را می بندد و برش می دهد تا کودک را از مادرش جدا کند. بندناف به مرور زمان خشک می شود، بند ناف خشک شده از بدن کودک جدا می شود و این زخم باقی می ماند. ناف ممکن است داخلی یا خارجی و برجسته باشد.
-ناٰف حاوی نازک ترین لایه عضله بین عصب واگ و پوست است و ماساژ این ناحیه به فعال شدن و تحریک عصب واگ کمک می کند و در نتیجه بر مغز تاثیر مثبت می گذارد.
-ناف حاوی حدود ۷۲۰۰۰ عصب است که آن را به نقطه کانونی بدن تبدیل می کند و مراقبت از آن به تحریک همه این اعصاب کمک می کند .
-ناٰف یک نقطه عطف تشریحی برای مکان یابی اعضای مختلف بدن در طب سنتی است.
-حدود ۲۳۶۸ نوع مختلف میکروب در ناف زندگی می کنند و این میکروب ها از جمله میکروب های منحصر به فردی هستند که نقش مهمی در سلامت بدن دارند.
-محل ناف به اعصاب بینایی، روده ها و سیستم عصبی مرکزی متصل است و این نشان دهنده اهمیت فیزیکی آن است.
-ناف منشا بسیاری از کانال ها و مسیرهایی است که معده و روده ها را تغذیه می کنند.

نحوه تمیز کردن ناف

شاید ناف یکی از جذاب ترین نواحی بدن برای باکتری ها و قارچ ها باشد، پس باید همیشه مراقب تمیزی آن باشید، روش تمیز کردن ناف شاید ساده به نظر برسد اما نیاز به تکرار و منظم بودن دارد و به طور خلاصه به شرح زیر است:

-ناف را با آب و صابون بشویید تا کثیفی، شوره و باکتری ها از بین برود و مراقب باشید آن را محکم مالش ندهید.
-یک قاشق چایخوری نمک خوراکی را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید، سپس ناف را با محلول ماساژ دهید تا میکروب ها و بوی نامطبوع از بین برود، سپس با آب معمولی بشویید.

از استفاده از کرم ها و لوسیون های مختلف در ناحیه ناف خودداری کنید چون باعث افزایش رطوبت ناحیه و در نتیجه رشد باکتری ها و قارچ ها می شود.

خواص ماساژ ناف با روغن های گیاهی

ناف بخش مهمی در بدن محسوب می شود که با سایر ارگان و اندام های بدن ارتباط دارد و سلامت آن باعث سلامت دیگر اعضا می شود. ماساژ دادن ناف با روغن های گیاهی به طور مستقیم می تواند باعث بهبود عملکرد برخی اندام ها مانند چشم، دستگاه تناسلی، دستگاه گوارش و… شود. در واقع ماساژ این ناحیه به عنوان یک چاکرای مهم که به سیستم عصبی مرکزی متصل است،باعث تحریک اعصاب نواحی اطراف آن شده و می تواند در رفع برخی مشکلات مفید باشد.

۱.روغن های مرطوب کننده:

پوست، توانایی شگفت‌انگیزی در مرطوب‌کردن طبیعی خود دارند. اما در فصل هایی مثل زمستان که هوا خشک و سرد است. پوست خشک می شود و رطوبت خود را از دست می دهد. در این زمان می توان برای مرطوب کردن پوست از ماساژ روغن های طبیعی در اطراف ناف استفاده کرد
برخی از روغن ها هستند که به دلیل وجود اسیدهای چرب، خواص مرطوب کنندگی خوبی دارند، مانند روغن زیتون و روغن نارگیل.
فقط چند قطره از این روغن ها را در اطراف ناٰف خود بچکانید و آن را بمالید، این کار باعث میشود پوستی نرم و ابریشمی داشته باشید به خصوص بعد از دوش گرفتن.

۲.درمان عفونت

ناف ممکن است کثیف شود، بنابراین برای باکتری ها و قارچ ها ایده آل است. اگر ناٰف را برای مدت طولانی خیس بگذاریم عفونت می تواند رخ دهد و همچنین اگر زخم یا بریدگی داشته باشید و به درستی آن را درمان نکرده باشید ممکن است عفونت ایجاد شود. به همین منظور باید ناٰف را به آرامی تمیز کنیم.
برای از بین بردن عفونت می توانید از روغن های مناسب استفاده کنید، روغن درخت چای بهترین انتخاب برای از بین بردن عفونت است زیرا خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. همچنین می توان از روغن خردل استفاده کرد که با باکتری های عامل عفونت مبارزه می کند.
برای از بین بردن عفونت ناٰف، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را به یک قاشق دیگر روغن ضد باکتری اضافه کنید، این مخلوط را یک یا دو بار در روز روی ناف بمالید و ماساژ دهید تا عفونت برطرف شود.

۳.معده درد را درمان کنید.

قرار دادن روغن‌ها در داخل ناٰف، درد شکم را تسکین می‌دهد و به تسکین علائم این بیماری‌ها مانند عدم هضم درست غذا، اسهال و مسمومیت کمک می‌کند. همچنین یک درمان طبیعی برای تهوع و نفخ است.
روغن نعناع یا زنجبیل از بهترین روغن هایی است که برای درمان معده درد استفاده می شود. البته فراموش نکنید که آنها را با روغن های حامل همچون روغن نارگیل رقیق کنید این کار ممکن است به تسکین درد معده و مشکلات گوارشی شما کمک شایانی کند.

۴.کاهش درد قاعدگی

اگر خانمی در دوران قاعدگی خود از درد شدید رنج میبرد، باید اسانس رقیق شده را داخل ناف خود قرار دهد تا درد به طور طبیعی کاهش یابد.
اسانس های جوان کننده بهترین انتخاب در این مورد هستند مانند نعناع، سرو، مریم گلی، زیتون و زنجبیل، روغن را روی شکم خود بمالید تا از شر تمام گرفتگی ها خلاص شوید.

۵.باعث بهبود باروری می شود

هیچ تعجبی وجود ندارد که ناف با باروری مرتبط باشد، زیرا روزی شما توسط بند ناف به مادرتان وصل شدید.
افزودن روغن ها به ناف قدرت باروری شما را، چه مرد و چه زن، بهبود می بخشد.
استفاده از روغن هایی مانند روغن دامیانا، برگ گواوا، روغن عرعر یا اسانس روغن مریم گلی به افزایش باروری کمک می کند.
این روغن ها باعث آرامش، محافظت از اسپرم و درمان مشکلات قاعدگی می شود. هورمون‌های شما نیز تنظیم می‌شوند که شانس باردار شدن شما را افزایش می‌دهد.

 

ادامه مطلب در پست بعدی، با ماه خاتون همراه باشید.

________

قندم بالاست، چیکار کنم؟!

•maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt