مراقبت از موها در فصل سرما

 در پزشکی, پوست و زیبایی, سلامتی

موها در هر فصلی آسیب هایی می بیند. برای مثال،اگر تابستان با آن آفتاب بیش از حد گرم و درخشانش،کلر موجود در استخرها و رطوبت و شرجی هاش باعث آسیب دیدن موها می‌شود.

پاییز و زمستان هم به علت تغییرات ایجاد شده محیطی در آن برای موها آسیب رسان است. کم شدن رطوبت و سرما هم عوامل مهم تخریب ای در این فصول به شمار می آیند.

شما با استفاده از یک سری محصولات مناسب آرایشی-بهداشتی و کمی مراقبت بیشتر می توانید موهای تان را در بهترین حالت نگه دارید. در اینجا به مشکلات رایج موها در سرما اشاره می‌کنیم. و چگونگی کنار آمدن با آنها و رفع کردن شان را هم توضیح می دهیم.

شوینده مناسب:

از شامپو هایی برای شستشویموها استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضد شوره باشند. و با آنها کف سر را خوب با نوک انگشتتان ماساژ بدهید و کاملاً آبکشی کنید.

روغن های گیاهی:

پوست سر را روزانه با کمی روغن بادام،نارگیل یا زیتون ماساژ دهید.این چربی وارد پوست سر می‌شود و منافذ آن را تغذیه می کند. در نتیجه،خشکی پوست سر رفع میشود و کف سر پوسته ریزی نمیکند.

 

کاندیشنر های درمانی:

استفاده از کاندیشنر های درمانی عمقی که شرایطی چون آرزو های شوره،درماتیت و حتی اگزمای پوست سر را بهبود می بخشد هم کمک کننده است.

حفظ رطوبت:

با سرد شدن هوا استفاده از وسایل گرمایش در خانه و محل کار رایج می شود. که باعث خشکی و کاهش رطوبت هوای محیط می شوند.
بهتر است از یک کتری آب جوش یا دستگاه‌های بخور استفاده کنید. تا رطوبت هوا حفظ شود و موها و سطح سر خشک نشوند.

سوختن موها:

این سوختن آنقدر بارز نیست که شما به راحتی متوجه آن بشوید. تابش شدید خورشید سطح موها را به شدت داغ میکند و کوتیکول های مو در این مواقع دچار تخریب می‌شوند و از بین می‌روند. این آسیب تا مدت ها با مو های شما می ماند. شما باید با استفاده از ترفندهایی لطافت موهای شان را برگردانید و مانع از این بشوید که این سوختگی باعث آسیب رساندن سرما به موها شود. برای این کار،راهکارهای زیر کمک کننده هستند:

تغذیه با کاندیشنر مناسب:

برای آنکه موهای تان در پاییز و زمستان هم حالت لطیف خود را حفظ کنند. و البته آسیب های قبلی هم رفع بشود. هفته یکبار از کاندیشنر های مناسب عمقی استفاده کنید. ماسک های مویی که حاوی مرطوب کننده قوی هم هستند مفیدند. و قدرت و ضخامت تارهای مو را حفظ می‌کنند.

مویی را که بر اثر گرما آسیب دیده است،نباید در معرض داغون کننده های آرایشی گذاشت. برای مثال،استفاده از باد داغ سشوار،این موها را شکننده میکند. و از بین می‌برد.وسایلی چون اتوی مو و بابلیس هم اثرات مشابهی در تخریب موها دارند. این وسایل رطوبت موها را نیز کاهش می دهند. و باعث می‌شوند موها در سرما بیشتر آسیب پذیر می شوند.

کوتاهو مرتب کردن:

متخصصان آرایشی و مو توصیه می کنند. برای کاهش آثار شکنندگی موی آسیب دیده بهترین راه کوتاه کردن آنها در فاصله هر سه ماه است. اگر در این فواصل مقداری از مو را کوتاه کنید،رشد آنها از ریشه به شکل بهتری ادامه می یابد. و موهای جایگزین شده و سلامت بیشتر و ظاهر بهتری دارند. قسمت های انتهایی آسیب‌دیده کم کم از بین می روند.

درمانهای آبرسان:

هر از گاهی در فصول سرد مو را با استفاده از سرم های مناسب هیدراته کنید. تا از شکنندگی آنها جلوگیری کنید. و کوتیکول های آسیب دیده بر اثر گرما ترمیم می شوند.

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt