فواید آلوئه ورا برای پوست

 در پوست و زیبایی, سلامتی

آلوئه ورا گیاهی با برگ های ضخیم است که درون آنها ژل بی رنگی وجود دارد. این گیاه در همه جای جهان یافت می شود. و بسیاری از مردم آن را در خانه خود پرورش می دهند. ژل آلوئه ورا روی پوست خنک کننده و آرام بخش است. و به همین دلیل است که گاهی اوقات برای درمان زخم ها و سوختگی ها استفاده می شود.

آلوئه ورا به دلیل خواص درمانی خود قرن هاست که برای مداوا مورد استفاده قرار گرفته است. اما علاوه بر مزایای زیادی که برای پوست دارد، این گیاه می تواند برای تقویت موها و سلامت پوست سر هم بسیار مفید باشد.

آلوئه ورا گیاهی رایج در مناطق گرم و خشک آفریقاست که به آن گیاه جاودانگی، گیاه ملکه یا گیاه دارویی نیز می­گویند.

لایه بردار پوست

یکی از راه های لایه برداری پوست استفاده از آلوئه ورا است. شما می توانید با استفاده از ژل داخل گیاه لایه های بیرونی پوست خود را تمیز کرده و از شر سلول های مرده پوست تان خلاص شوید.

نکته:

اگر قبلا از آلوئه ورا روی مو یا پوستتان استفاده نکرده اید، قبل از این کار، آزمایش انجام دهید. برای این کار، خیلی ساده ژل را به قسمت کوچکی از پوستتان روی ناحیه داخلی بازو بمالید.

اگر هیچگونه قرمزی، خارش، یا ورم در چند ساعت اولیه مشاهده نکردید، احتمالا استفاده از آلوئه ورا به عنوان ماسک مو خطری برایتان ندارد.

محو کردن لک صورت

لک‌های صورت یکی از ماندگارترین مشکلات پوستی است که در زیبایی پوست تاثیر منفی می‌گذارد. استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت به پاکسازی پوست صورت و همچنین تقویت آن برای تولید سلول جدید منجر می‌شود و در نهایت لک های پوستی به مرور محو می‌شوند.

از بین بردن علائم پیری پوست

هنگامی که پوست شروع به پیر شدن می کند، خاصیت ارتجاعی و درخشندگی خود را از دست می دهد و خطوط ظریف چین و چروک در پوست صورت مشاهده می شود. ژل آلوئه ورا می تواند به پوست شما در حفظ رطوبت کمک کرده، درخشش پوست شما را بازگرداند و چین و چروک صورت را محو کند.

از بین بردن جوش‌های پوست

از بین بردن جوش‌های پوست مخصوصا در پوست‌های چرب یکی از تاثیرات بارز آلوئه‌ور‌ا است. یکی از دلایل ایجاد شدن جوش، چرب بودن ساختار پوست در بعضی از افراد است. به همین دلیل به افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند توصیه می‌شود که به صورت منظم ماسک آلوئه ورا تهیه کرده و آن را بر روی پوست خود قرار دهند.

درمان سوختگی

یکی از مهم ترین خواص ژل داخل برگ آلوورا برای پوست ، خنک کنندگی و ضد التهاب بودن آن است. به همین دلیل می تواند برای درمان سوختگی های جزئی مفید باشد. همچنین آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در آلوورا هم روند بهبود را سرعت می بخشد.

مضرات احتمالی آلوئه ورا

۱.ژل آلوئه ورا در درمان زخمهای عمیق موثر نیست و شیره آن می‌تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد.

۲. زنان شیرده یا باردار نباید از این ماده استفاده كنند زیرا ممكن است سبب انقباضهای رحمی‌گردیده و سقط جنین را تحریك كند.

۳. ژل آلوورا برای صورت و پوست ماده بی خطری است ولی در موارد نادری ممکن است باعث حساسیت گردد.

ماسک لایه بردار

برای حفظ جوانی و شادابی پوست خود از ماسک‌های لایه بردار طبیعی می‌توان استفاده کرد. یکی از بهترین این ماسک‌ها به این ترتیب تهیه می‌شود.

آلوئه ورا ۱ قاشق چای خوری
جو دو سر غلیظ ۱ قاشق چای‌خوری
روغن زیتون ۲/۱ قاشق چای‌خوری

این مواد را با هم مخلوط کرده و بر روی ناحیه صورت و گردن خود قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه به آرامی خمیر را پاک کنید. این ماسک یک بار در هفته می‌تواند شادابی و طراوت خاصی به پوست شما بدهد.

توجه کنید که این ماسک را ابتدا بر روی یک تکه از دست امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید بر روی صورت امتحان کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt