درمان خانگی رفع خشکی دست

 در پوست و زیبایی, سلامتی

درمان خشکی پوست دست یکی از رایج ترین روش هایی است که افراد برای جوان سازی پوست دست های خود از آن استفاده می کنند.

در میان قسمت های مختلف بدن، پوست دست ها جزو قسمت های بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. همه ما برای انجام کارهای خود از دست ها کمک می گیریم و این دست ها دائما در شرایط و مواد مختلف قرار می گیرند. که در اثر انجام کارهای زیاد، تا حدودی از زیبایی و لطافت آن ها کاسته می شود.

درمان خانگی رفع خشکی دست

برای درمان خشکی دست های خود، می توانید از روش های خانگی زیر کمک بگیرید:

۱. از مرطوب کننده استفاده کنید.

بسیاری از مرطوب کننده های مخصوص دست در بازار موجودند که می توانید آنها را بخرید. باید پس از هر بار شست وشو، کرم مرطوب کننده را روی دست های خود بمالید. کرم مرطوب کننده به بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست کمک می کند. روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل نیز نتایج مشابهی دارند.

۲. پوست خود را از آفتاب بپوشانید.

اگر در برابر خورشید از خود محافظت نکنید، پوستتان خشک و آفتاب سوخته می شود. حتی ممکن است مشکلات شدیدتری را تجربه کنید. در واقع، هچ قسمتی از بدن شما نباید برای مدتی طولانی در معرض آفتاب باشد. دست های شما از این قاعده مستثنا نیستند. محافظت دست با کرم ضدآفتاب با کیفیت از خشکی ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند.

۳. پوست خود را با صابون نشویید.

مواد شیمیایی بیشتر صابون ها، دست های شما را خشک می کنند. به همین دلیل بهتر است از شوینده های غیر صابونی مانند پاک کننده های مناسب استفاده کنید. همچنین، باید از شستشوی بیش از حد دست های خود بپرهیزید تا از خشکی پوست دست جلوگیری کنید.

۴. دستکش بپوشید.

اگر زیاد با آب سر و کار دارید، پوشیدن دستکش لاستیکی را فراموش نکنید. زیرا تماس طولانی مدت با آب، دست هایتان را خشک می کند و چربی طبیعی آن را از بین می برد. دستکش نوعی محافظ است و از خشک شدن دست هایتان جلوگیری کند.

چند ماسک برای داشتن پوست لطیف و زیبا:

ماسک تخم مرغ و روغن بادام

این ماسک برای پوست های خیلی خشن، ایده آل است.

۲ عدد زرده تخم مرغ، ۲ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین، ۲۵ گرم گلاب را با یکدیگر مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید و شب، دست ها را با لایه ای نازک از آن بپوشانید. سپس دستکش نخی بزرگ به دست کنید و صبح روز بعد دست ها را بشویید.

این کار باعث می شود که پوست دست تان نرم و لطیف شود. این ماسک را یک تا دو بار در ماه می توانید استفاده کنید.

ماسک گلیسیرین و گلاب

۲ تا ۴ قاشق غذاخوری گلیسیرین را با نصف فنجان گلاب در ظرفی ریخته و هم بزنید. برای اینکه مخلوط تان غلیظ تر شود، گلیسیرین را قبل از استفاده، کمی حرارت دهید. سپس دو قاشق آرد ذرت و مجددا نصف فنجان گلاب به آن بیفزایید تا به شکل کرم درآید و به دست ها بمالید و چند ساعت بعد، آنها را بشویید.

نکته‌ی مهم

خشکی دست، اتفاقی طبیعی است که بیشتر افراد هر از گاهی آن را تجربه می کنند. در بیشتر موارد، کرم های بدون نسخه و داروهای خانگی به اندازه کافی مفیدند و به درمان خشکی دست یا جلوگیری از آن کمک می کنند.

اگر خشکی پوست دست شما با راه حل های خانگی بهبود نیافت، یا چنانچه متوجه علائم دیگری شدید، حتماً باید با پزشک صحبت کنید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

چه رنگ لاکی به پوست دست من میاد؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt