خواص کره بادام زمینی چیست؟!

 در تغذیه سالم, سلامتی

کره بادام زمینی یک خوراکی محبوب در میان مردم سراسر جهان است که همراه خوراکی‌های مختلف مصرف می‌شود و بیشتر به خاطر خاصیت کاهش وزن آن شهرت دارد.

اما خواص کره بادام زمینی چه هستند؟

آیا فوایدی دارد؟

کره بادام ‌زمینی چیست؟

کره بادام ‌زمینی از بادام ‌زمینی آسیاب شده که اغلب ابتدا بو داده می‌شود و سپس به صورت خمیر غلیظ درمی‌آید، تهیه می‌شود.

توجه داشته باشید که این محصول خود به تنهایی لذیذ و سالم است و بهتر است که افزودنی مانند شکر و مواد نگهدارنده نداشته باشد. کره بادام ‌زمینی زیما محصولی طبیعی و سالم است که فواید و خواص بادام ‌زمینی را به عنوان یک آجیل مقوی حفظ کرده است.

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی بدن:

افزایش انرژی

پروتئین، فیبر و اسیدهای چربی که در کره بادام‌ زمینی وجود دارد به افزایش انرژی روزانه کمک می‌کند. علاوه بر آن این ماده با استفاده از خاصیت کنترل قند خون به کاهش خطر افت این فاکتور در بدن کمک می‌کند. همچنین خرید کره بادام ‌زمینی و مصرف آن خصوصاً در وعده صبحانه احساس سیری بیشتری را برایتان در طول روز به همراه دارد.

کاهش وزن

چندین مطالعه نشان می‌دهد که خوردن بادام‌ زمینی و سایر مغزها می‌تواند به افراد در حفظ وزن و تناسب اندام کمک کند. علاوه بر آن از این خواص می‌توان برای کاهش وزن نیز استفاده کرد. از آنجا که کره بادام ‌زمینی دارای منابع غنی از پروتئین، چربی و فیبر است، احساس سیری بیشتری می‌دهد و از اشتهای کاذب پیشگیری می‌کند.

بدنسازی

کره بادام ‌زمینی راهی آسان برای افزایش کالری دریافتی به خصوص برای بدنسازان است. بسیاری از بدنسازان و علاقه‌مندان به تناسب اندام به دلایل مختلف این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. افزایش کالری و چربی اشباع ‌نشده با خرید کره بادام ‌زمینی و مصرف آن راهی آسان است.

علاوه بر آن، این کره منبع خوبی از پروتئین نیز هست که به ساخت و ترمیم عضلات کمک می‌کند. شما می‌توانید آن را با نان سبوس‌دار میل کنید تا وعده غذایی پروتئینی کامل‌تری داشته باشید.

بهبود سلامت قلب

کره بادام زمینی حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می‌توانند سلامت قلب را بهبود بخشند، از جمله:

  • اسید‌های چرب تک غیر اشباع
  • اسید‌های چرب چند غیر اشباع
  • نیاسین
  • منیزیم
  • ویتامین E

تقویت کننده حافظه کودکان

اگر فرزند شما به مدرسه می رود، این صبحانه خوشمزه را برایش آماده کنید تا علاوه بر لذت بردن از طعم و مزه بی نظیر آن، قدرت یادگیری و هوشش افزایش یابد. این صبحانه دلچسب و خوشمزه هم برای کودکان بسیار خوشمزه و دلچسب است هم به تقویت هوش و حافظه آنها کمک زیادی می کند.

چگونگی مصرف کره بادام زمینی

افزودن کره بادام زمینی، این خوراکی مغذی و خوشمزه، به رژیم غذایی روزانه کار سختی نیست و درواقع گاهی بیش از حد آسان است؛ به همین علت باید مراقب مصرف خود باشید تا از خوردن کالری بیش از اندازه خودداری شود. به یاد داشته باشید که هر دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تقریبا ۲۰۰ کالری دارد. افراد می‌توانند کره بادام زمینی را به طرق زیر مصرف کنند:

  • تهیه یک ساندویچ کره بادام زمینی به همراه مربا، میوه و نان سبوس‌دار.
  • کَره بادام زمینی را روی یک کیک برنج بمالید و روی آن را با موز تزیین کنید.
  • کره بادام زمینی را روی سالاد بریزید و کمی سرکه، آب لیمو، سس سویا و عسل بیافزایید.
  • یک قاشق غذاخوری کَره بادام زمینی به اسموتی‌های خود اضافه کنید.
  • به عنوان یک میان وعده برش‌هایی از میوه را به داخل کَره بادام زمینی بزنید و میل کنید.

بهترین زمان مصرف کَره بادام زمینی

کَره بادام زمینی را می‌توان به عنوان یک میان وعده سالم و مفید در بین روز مصرف کرد. اما بهترین زمان برای میل کردن این کره باارزش در وعده صبحانه است. شما می‌توانید این محصول را همراه با کره حیوانی، مربا، نان جو و یا سنگک تازه در صبحانه میل کنید و حداقل تا وسط روز انرژی قابل‌توجهی داشته باشید.

عوارض مصرف بیش از حد کَره بادام زمینی

مصرف بیش از حد کَره بادام زمینی مانند سایر مواد می‌تواند عوارض زیادی ایجاد کند. مصرف این کره در برخی از افراد منجر به ری فلاکس معده می‌شود. توصیه می‌شود در مصرف کَره بادام زمینی زیاده روی نکنید چراکه می‌تواند بر عملکردهای شناختی تأثیر بدی بگذارد.

 


اگر به بخش خواص مواد غذایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt