خواص بی نظیر بادام زمینی

 در تغذیه سالم, سلامتی

بادام زمینی یکی از مغزهای پر خاصیت و بسیار خوشمزه است. که علاقه مندان بسیار زیادی دارد. این دانه گیاهی سرشار از پروتئین و منابع غنی است. و تشکیل شده از چربی های غیراشباع است. که یک نوع چربی بسیار خوب برای بدن انسان ها به حساب می آید.

 بادام‌زمینی حاوی مقدار زیادی کالری و تمام ۲۰ نوع اسید آمینه است‌. این نوع مغز بیشترین میزان آرژنین را دارد. که سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. علاوه بر این غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است. که از آن‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

بادام زمینی بومی آمریکای جنوبی بوده. و در واقع از خانواده ی حبوبات است. اما از آنجایی که همه خواص آجیل را دارا می باشد. به عنوان آجیل طبقه بندی می‌کنند.

با اینکه در اروپا و امریکا، بادام زمینی بیشتر در کیک‌ها و دسرها یا به شکل کره مصرف می‌شود، اما ما ایرانی‌ها بنا بر عادت آجیل‌خوریمان، بدون این تشریفات، بادام زمینی لذیذ را دانه‌دانه هم می‌خوریم. شاید همین عادت خوشایند، باعث شود تا هم لذت بیشتری ببریم. و هم از فواید بادام زمینی بیشتر بهره‌مند شویم.

بهبود سرماخوردگی.

همان‌طور که می‌دانید ویتامین ث خود یکی از عوامل مؤثر در کاهش بیماری‌های عفونی از جمله سرماخوردگی است. به واسطه وجود ویتامین ث کافی، بدن شما توان مقابله با انواع بیماری‌های عفونی را خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مصرف بادام زمینی در فصل‌های زمستان و پاییز را افزایش دهید. تا از شر سرماخوردگی‌ها در امان باشید.

سلامتی کبد.

کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است. که باید مراقب آن باشید. از عوامل مهم در سلامتی کبد مصرف کردن مواد غذایی سالم و دخیل در سلامتی کبد است. از جمله بیماری‌های کبدی می‌توان به سنگ کیسه صفرا و همچنین کبد چرب است. از جمله خواص اثبات شده بادام زمینی می‌توان به کاهش خطر ابتلای کبد به بیماری‌های مختلف از جمله سنگ کیسه صفرا، کبد چرب و همچنین آلودگی کبد به سموم مختلف اشاره کرد.

انرژی را افزایش می‌دهد.

بادام‌زمینی منبع غنی پروتئین و فیبر محسوب می‌شود. و به همین دلیل به تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می‌کند. پروتئین موجود در بادام‌زمینی تقریبا ۲۵ درصد از کل کالری آن را تشکیل می‌دهد.

ترکیب فیبر و پروتئین بادام‌زمینی سرعت فرآیند‌های گوارشی را کاهش می‌دهد. و از این طریق آزاد شدن انرژی در بدن را آسان می‌کند.

جلوگیری از پوکی استخوان.

مشکلات استخوانی مثل پوکی یا نرمی استخوان معمولا بخاطر کمبود آهن و کلسیم بروز پیدا می‌کند. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها توصیه می‌شود که از بادام زمینی و یا کره بادام زمینی استفاده کنید. بادام زمینی سرشار از کلسیم و آهن است. و مصرف آن می‌تواند تا حد زیادی از بروز بیماری‌های استخوانی جلوگیری کند.

بادام زمینی و دیابت.

یکی از آجیل‌هایی که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند. با خیال راحت نوش جان کنند، بادام زَمینی است. این خشکبار حاوی مقادیر زیادی منیزم است .که به کنترل قند خون کمک کرده. و مانع از افت انرژی فرد می‌شود. از طرف دیگر بادام زمینی باعث افزایش تولید هورمون GLP می‌شود. که در تولید انسولین در بدن موثر است. با استفاده روزانه از این خشکبار یا کره آن به خصوص در وعده صبحانه می‌توان تا حد زیادی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در بزرگسالان را کاهش داد.

خاصیت بادام زَمینی برای مو.

اگر دچار ریزش مو شده اید. و یا موهایتان نازک شده است.؛ علاوه بر مراجعه به پزشک با خوردن این دانه مغزی می توانید. مشکلات موی سر خود را به سرعت رفع کنید. بادام زمینی غنی از مواد مغذی برای مو است.، اسیدهای چرب امگا ۳ اصلی‌ترین ترکیبی است. که باعث تقویت پوست و فولیکول مو میشود تا رشد مو افزایش پیدا کند.

نکته:

۱. آلودگی بادام زَمینی گاهی اوقات می تواند. منجر به تولید مواد سمی شود. این منجر به از دست دادن اشتها و تغییر رنگ چشم ها منجر به یرقان و همه نشانه های معمول کبد می شود.

۲.این ماده پر کالری در هر ۱۰۰ گرم خود حدود ۵۶۷ کیلو کالری دارد.
به افراد دارای چاقی و اضافه وزن توصیه میشود که در خوردن آن احتیاط کنند. و بیشتر از یک مشت نخورند.

۳. اگر بادام زمینی تفت داده مصرف نمودید. حتما پوست آن را جدا نمائید. تا مواد زیان بار آن به بدن شما منتقل نگردد.

۴. اگر دچار آلرژی هستید. از مصرف بادام زَمینی. و هر آنچه که دارای آن می باشد مثل کره یا کیک آن خودداری نمائید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt