خواص بی نظیر دمنوش پوست انار

 در تغذیه سالم, سلامتی

دمنوش پوست انار شاید بتوان گفت یکی از ارزشمندترین نوشیدنی هایی می باشد که تا به امروز شناخته شده است. یک نوشیدنی با خواص و فواید بسیار بالا.

ما در این مقاله از ماه خاتون سعی داریم در ابتدا به یک توضیح مختصر از دمنوش پوست انار پرداخته و در ادامه با آموزش طرز تهیه و بررسی خواص و فواید این چای گیاهی همراه خواهیم بود.

نحوه خشک کردن پوست انار در خانه

برای تهیه پوست انار، بهتر است از انار ارگانیک استفاده نموده و پوست انار را بعد از تکه کردن، در سینی پهن کرده و زیر آفتاب بگذارید تا سفت شود و رطوبتش از بین برود. بعد با دستگاه مخلوط‌کن آسیاب و پودر کنید. سپس پوست انار آسیاب شده را در ظروف درب دار و دور از هوا نگه‌داری کنید.

طرز تهیه دمنوش پوست انار در منزل

مواد اولیه و نکات دم کردن

  • پوست انار تازه ۱ عدد
  • زنجبیل تازه رنده شده ۱ قاشق چای خوری
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • آب ۲ لیوان
  1. منظور از پوست انار تنها قسمت قرمز رنگ آن می باشد، قبل از دم کردن حتماً بخش های سفید پوست که دانه ها درون آنها قرار می گیرند را جدا کنید.
  2. دمنوش پوست انار به خودی خود طعم و مزه ای تلخ دارد، به همین خاطر توصیه می کنیم اگر قصد شیرین کردن آن را داشتید از عسل استفاده کنید.
  3. کافیست تمام مواد اولیه ای که در بالا بیان شده است را درون یکی ظرف ریخته و بر روی حرارت قرار دهیم، پس از گذشته حدوداً ۲۰ دقیقه دمنوش شما آماده سرو می باشد.
  4. شما می توانید از پوست انار خشک شده و یا پودر آن نیز برای دم کردن چای گیاهی خود استفاده کنید، ۲ قاشق چای خوری پودر انار برای اینکار کافیست.
  5. اضافه کردن آب لیمو نیز می تواند طعم دمنوش شما را تحت تاثیر قرار داده و خاصیت آن را نیز افزایش دهد.
  6. قبل از سرو کردن لازم است که دمنوش خود را از صافی عبور دهید و مواد اولیه استفاده شده را جداسازی کنید.

فواید دمنوش پوست انار

مفید برای هضم غذا 

این چای با توجه به آنتی‌اکسیدان‌های زیادی که دارد، بسیار مفید بوده و بدن را از بسیاری از بیماری‌های جدی محافظت می‌کند. نوشیدن این دمنوش به عملکرد هضم غذا کمک کرده و برای درمان اسهال نیز مؤثر است.

جلوگیری از بیماری­‌های قلبی

دمنوش پوست انار، به دلیل داشتن فلاونوئید، فنول و بسیاری از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده، همچنین کنترل­ کننده فشارخون بوده و کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد. نوشیدن این دم‌نوش قبل از خواب، به خاطر خواص ضد باکتریایی و التهابی می‌تواند نتایج ویژه‌ای در حفظ استحکام و قوای استخوان‌بندی انسان داشته باشد.

دفع بیماری ها و عفونت های شکم

به طور کلی جوشانده پوست انار می تواند تاثیر فوق العاده ای در از بین بردن عفونت ها داشته باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به کرم های معده و روده اشاره کرد که با این دمنوش به راحتی قابل رفع می باشند.

برای بهره بردن از این ویژگی دمنوش پوست انار کافیست شما به روش بالا این جوشانده را آماده کنید و روزانه یک وعده از آن به مدت سه ماه استفاده کنید.

درمان اسهال 

یکی از رایج ترین بیماری هایی که در بین تمام افراد رایج می باشد ابتلا به بیماری اسهال می باشد، آزمایشات نشان می دهد که جوشانده پوست انار قادر است این بیماری و مسمومیت های غذایی را به شکل قابل توجهی درمان و رفع کند.

این دمنوش به خاطر خاصیت قابض بودن و کاهش قند ادرار می تواند که خون شما را به شکل شگفت انگیزی تصفیه کند و باعث شود مشکلاتی مانند خونریزی های رحم در زنان به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

تقویت استخوان 

پوست انار خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد و از طرفی در کند کردن روند از دست رفتن تراکم استخوان به ویژه در زنانی که نزدیک به سن یائسگی هستند، موثر است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، مصرف پودر پوست انار استخوان را تقویت می‌کند و مانع بروز پوکی استخوان پس از یائسگی می‌شود.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt