بهترین سایه چشم و انواع آن

 در پوست و زیبایی, سلامتی

سایه چشم از آن جایی که باعث برجسته و درخشان شدن چشم ها می شود، از پرکاربردترین محصولات آرایشی برای خانم هاست. سایه چشم هم از لحاظ ساختار و ظاهر انواع مختلفی دارد و هم مدل های مختلفی برای سایه زدن چشم وجود دارد.

بی شک همین مسئله هم باعث سردرگمی شما در انتخاب این وسیله آرایشی می شود و هم کار شما را در انتخاب مدل دشوار می کند.

با این حال شناخت انواع سایه چشم به خانم ها کمک زیادی خواهد کرد تا بتوانند، متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

انواع سایه چشم بر اساس ساختار

سایه چِشم بر اساس بافت و ساختار انواع مختلفی دارند که همگی آن ها در بازار موجود هستند. اما برای آن که بتوان از میان آن ها سایه چشمی که متناسب با نیاز و شرایط ما باشد، انتخاب کنید، باید اطلاعات کافی در مورد هر کدام از آن ها داشته باشید. به همین دلیل در ادامه مطلب به معرفی انواع سایه چشم بر اساس ساختار خواهیم پرداخت.

سایه چشم پودری

سایه‌ های پودری یکی از رایج‌ ترین نوع سایه‌ ها هستند. و برای افرادی که تخصص خاص و تجربه کافی در امر آرایش کردن ندارند بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. سایه‌ های پودری به انواع مختلف از جمله مات، اکلیلی و براق تقسیم بندی می‌شوند. و هر کدام برای جاهای خاصی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال سایه مات برای استفاده در روز، سایه اکلیلی برای مهمانی و جشن‌ها و سایه براق برای استفاده در شب مناسب هستند.

این نوع سایه ها به صورت پالت های فشرده ۲ یا ۴ تایی و به شکل تک پیگمنت ساخته می‌شوند. نکته مهمی که در مورد سایه چشم‌ های پودری باید بدانید این است که این سایه‌ ها بیش از ۴ ساعت ماندگاری ندارند. و برای استفاده از آن‌ها حتما باید از برس سایه استفاده کنید.

سایه چشم کرمی

یکی دیگر از انواع سایه چِشم است که بافت مخملی و یک‌دستی دارند و معمولا در یک ظرف کاسه ای کوچک عرضه می شوند. سایه‌های کرمی اغلب براق هستند. به همین خاطر نسبت به سایر سایه چِشم ها برق بیشتری به چشم ها می دهد.

نکته‌ای که در رابطه با سایه های کرمی وجود دارد، این است که تنوع رنگ آن کم است و به اندازه‌ سایه پودری زیاد نیست و به صورت تکی به فروش می رسد. البته شما می توانید، دو یا چند رنگ از آن را مخلوط کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید. برای این کار باید دقت کنید که این نوع سایه خیلی زود خشک می‌شود.

سایه چشم مایع

شکل ظاهری سایه چشم مایع شبیه به بسته بندی برق لب و رژلب‌های مایع است. این نوع سایه‌ها مانند سایه‌های کرمی برای پوست‌های چرب مناسب نیستند. و استفاده از آن‌ها نسبت به سایه‌های دیگر مشکل‌تر است و نیاز به مهارت دارد.

سایه‌های مایع به علت دوام و ماندگاری بالایی که دارند. و برای گریم، آرایش عروس و یا به طور کلی زیرساز سایه و با رنگ تیره، و همچنین به عنوان خط چشم استفاده می شوند.

سایه چشم پودری شل

یکی دیگر از انواع سایه چِشم موجود در بازار سایه های پودری شل هستند. پودر این نوع سایه ها کاملا از هم جدا و به صورت دانه ای است. به همین خاطر در حین استفاده ممکن است، این پودرهای جدا از هم روی پوستتان بریزد و آرایشتان را خراب کند. همین مسئله باعث شده تا استفاده از سایه چِشم پودری شل در میان انواع سایه چِشم سخت تر باشد و فقط برای آرایشگران و خانم هایی که در آرایش حرفه ای هستند، توصیه شود.

اگر پوست خشکی دارید یا در آرایش کردن مهارت چندانی ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که از دیگر مدل های سایه چِشم استفاده کنید.

سایه چشم مدادی

سایه چِشم مدادی به خاطر نوک مدادی که دارد، یکی از راحت‌ترین و کاربردی‌ترین سایه‌ های چِشم است و برای کسانی که تمایلی به آرایش‌ های پیچیده ندارند گزینه مناسبی است.

مدت ماندگاری این نوع از سایه‌ ها زیاد است. و گاهی ممکن است تا ۲۴ ساعت هم روی پلک بماند و از بین نرود. سایه چِشم مدادی چربی کنترل شده‌ای دارد و برای استفاده در آرایش روزمره و همچنین بعنوان خط چشم قابل استفاده است. از بین سایه چِشم های مدادی می‌ توان بهترین مارک سایه ابرو را نیز انتخاب کرد.

سایه چشم پخته شده یا سنگی

سایه چِشم پخته شده یا سنگی یکی از انواع سایه‌ های چشم است. که در چند سال اخیر طرفداران بسیاری در بین خانم‌ها پیدا کرده است. این نوع از سایه‌ ها به راحتی با هم ترکیب می‌شوند و برای آرایش‌ های ترکیبی چشم بسیار مناسب هستند.

سایه چِشم پخته شده برای زمانی مناسب است که دوست دارید آرایشتان ماندگاری و شدت بیشتری داشته باشد. برای داشتن شدت رنگ بالا، این سایه را با قلموی مرطوب و برای داشتن شدت رنگ کمتر، می‌ توانید این سایه را با قلموی خشک استفاده کنید.

در میان انواع سایه چشم کدام یک بهتر است؟

هر کدام از انواع سایه چِشم برای هدف خاصی طراحی و تولید شده اند. به همبن خاطر هیچ گاه نمی توان گفت، کدام نوع سایه بهتر است. برای انتخاب سایه چِشم بهتر است درباره هر یک اطلاعاتی داشته باشید و بسته به نیاز پوستی خود، انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما اگر خیلی حرفه‌ای نیستید، این است که به سراغ سایه های پودری بروید، چرا که تغییر رنگ و محو کردن آن راحت تر است.

معروف ترین برند سایه چشم کدام است؟

برندهای ایزادورا، هدی بیوتی، ایو سن لوران، گرلن و ادور از جمله بهترین و مشهورترین کمپانی هایی هستند که توانسته اند، انواع سایه چشم را با بهترین کیفیت و بیشترین تنوع رنگ به بازار عرضه نمایند و رضایت مشتریان خود را به دست آورند.

 


اگر به بخش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt