افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما

 در پوست و زیبایی, سلامتی

تابستان یکی از جذاب‌ترین فصل‌ها برای پوشیدن لباس‌های رنگی و امتحان کردن آرایش فانتزی است. اما با گرم شدن هوا قطعاً روتین آرایش زمستانی شما در تابستان کاربردی نخواهد بود.

گرم شدن هوا در تابستان موجب می‌شود تا ماندگاری آرایش کاهش پیدا کند و پوست صورت شما دائماً چرب براق شود. اما برای ماندگاری بیشتر آرایش در تابستان چه باید کرد؟

در ادامه می‌توانید با تکنیک‌هایی برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما آشنا شوید.

١. شستن صورت قبل از آرایش

قبل از اینکه صورتتان را برای آرایش در یک روز تابستانی آماده کنید، بهتر است ابتدا پوستتان را با یک شوینده ملایم بشویید. برای این کار بهتر است یک شوینده متناسب با نوع پوستتان را انتخاب کنید.  شستن صورت قبل از آرایش موجب می شود تا چربی اضافی پوست از بین برود و پوست شما از هرگونه آلودگی پاک شود. بعد از شستن پوست، صورتتان را با یک حوله یا دستمال کاغذی کاملاً خشک کنید.

٢. استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما است. بعد از استفاده از مرطوب کننده روی پوست، مقداری پرایمر به پوستتان بزنید. پرایمر موجب می‌شود تا آرایش شما حالت طبیعی‌تری روی پوست داشته باشد و عیوب صورت را بهتر می‌پوشاند. از طرف دیگر پرایمر زدن موجب افزایش ماندگاری آرایش شما می‌شود و به جذابیت پوستتان کمک می‌کند.

٣. استفاده از مرطوب کننده بدون چربی

حتماً می‌دانید که استفاده از مرطوب کننده در تمام فصول سال الزامی است. اما با شروع گرما و فصل تابستان باید از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا پوست شما در طول روز کمتر چرب شود و آرایش شما زود از روی صورت پاک نشود.

۴. استفاده از یک کرم پودر سبک

کرم پودر‌های BB (BB Cream)، کرم پودرهایی سبک و مناسب تابستان هستند که علاوه بر پوشش بسیار خوب، باعث نرمی پوست می‌شوند. این کرم‌ها خاصیت ضد آفتاب هم دارند.

کرم پودرهای BB، مناسب‌ترین گزینه برای کرم پودرهای تابستانی هستند زیرا به علت سبکی باعث می‌شوند کمتر عرق کنید و از طرفی با خاصیت ضد آفتاب بودن خود از پوست تو در مقابل آفتاب تند تابستان محافظت می‌کنند.

۵. استفاده از پنکیک

یکی دیگر از ترفندهایی که باید برای آرایش در تابستان مد نظر قرار دهید، استفاده از پنکیک است. پنکیک صورت شما را مات می کند و جلوه براق و چرب آن را از بین می برد. می توانید بعد از اتمام آرایشتان مقداری پنکیک روی پوستتان بزنید. در طول تابستان نیز بهتر است پنکیک را همراهتان بداشته باشید و هر زمان که حس کردید صورتتان در حال چرب شدن است، کمی پنکیک را به صورت حرکات ضربه ای روی پوست بزنید.

۶. استفاده از مداد‌های ابروی خشک

در طول تابستان به جای استفاده از مدادهای آرایش چرب و سایه‌ی ابرو، از مداد ابروهای خشک استفاده کنید.

استفاده از مداد ابروهای چرب در تابستان باعث می‌شود که در طول روز مداد ابرو به دور ابروهاتون پخش شود و آرایشتان ظاهر بدی پیدا کند.

٧. آرایش چشم غلیظ ممنوع!

در طول تابستان از آرایش چشم غلیظ پرهیز کنید. برای اینکه ماندگاری آرایش چشمتان رو بالا ببرید قبل از استفاده از خط چشم از یک سایه‌ی پودری استفاده کنید. همچنین اگر از مداد چشم استفاده می‌کنید حتما از مداد چشم خشک استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که آرایش و سایه‌های چشمتان زیر چشم پخش نشود.

برای استفاده از ریمل هم می‌توانید مقدار کمی از یک ریمل ضد آب را به نوک مژه‌هاتون بکشید. توجه داشته باشید که فقط به نوک مژه‌ها!

٨. استفاده از پودر فیکس برای افزایش ماندگاری رژ لب

رژ لب احتمالاً اولین قسمت آرایش است که با مقداری غذا خوردن، عرق کردن و یا حتی حرف زدن پخش می‌شود. برای افزایش ماندگار رژ لب و همچنین مات شدن ظاهر آن می‌توانید یک برس آرایشی را در پودر فیکس بزنید و آن را به صورت مستقیم یا از روی دستمال روی لب‌ها بزنید. در انتها پودر اضافه را پاک کنید و ببینید که رژ لب شما چقدر ماندگارتر خواهد شد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt