نشانه های هشدار دهنده در ابتدای روابط چیست؟

 در خودپروری, روانشناسی

نشانه های هشدار دهنده در ابتدای روابط

و عواقب احتمالی آن‌ها:

 

  • علامت هشدار دهنده:از صحبت کردن درمورد گذشته خود اجتناب می‌کند، از پاسخ به سوالات طفره می‌رود یا آن‌ها را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد.
  • مشکل نهایی:این امکان وجود دارد که مسئله ای جدی را با این کار پنهان می‌کند و نمی‌خواهد که روی رابطه کار کند.
  • علامت هشدار دهنده:جزئیات سوابق خانوادگی خود را فاش نمی‌کند، زیاد خانواده اش را نمی‌بیند یا با آنها صحبت نمی‌کند.
  • مشکل نهایی:با صمیمی شدن مشکل دارد، نسبت به اعضای خانواده خود، خشم سرکوب شده دارد که روی شما فرافکنی خواهد کرد.
  • علامت هشدار دهنده:بسیار درگیر و مطیع اعضای خانواده خود است و به نظر می‌رسد که زیاد از حد با آن‌ها حرف می‌زند و نمی‌تواند به آن‌ها نه بگوید و هیچ حد و مرزی با آن‌ها ندارد.
  • مشکل نهایی:نمی‌تواند جای شما را در خانواده خود باز کند و شما همواره بین آن‌ها احساس غریبگی خواهید کرد.
  • علامت هشدار دهنده:همچنان با نامزد یا همسر قبلی خود تماس مکرر دارد. مرتب با آن صحبت می‌کند یا به آن تلفن می‌زند.
  • مشکل نهایی:نمی‌تواند تا به شما قول ازدواج بدهد این احتمال وجود دارد که مجدداً سراغ نامزد قبلی خود بازگردد و هرگز شما را، فرد شماره یک زندگی خود نداند.
  • علامت هشدار دهنده:مشروبات الکلی نوشیده یا مواد مخدر مصرف می‌کند، نمی‌تواند که بدون آنها رابطه جنسی داشته باشد یا که «خوش» باشد.نمی‌تواند بدون «مهمانی بازی» و «پهن کردن بساط» در کنار دیگران باشد.
  • مشکل نهایی:این امکان وجود دارد که او الکلی بوده یا اعتیاد به مواد مخدر داشته باشد گرچه او این را انکار خواهد کرد، اما مراقب تغییرات خلق وخوی او باشید ضمناً از لحاظ روحی از شما فاصله می‌گیرد.
  • علامت هشدار دهنده:لاس زدن‌های مکرر، چشم چرانی؛ نیاز شدید به توجه از جانب دیگران. مانند مگس از لحاظ جنسی سریعاً با این و آن تحریک می‌شود.
  • مشکل نهایی:مراقب خیانت‌های احتمالی از جانب این فرد باشید چنین افرادی هرگز به شما احساس امنیت نمی‌دهد و شما احساس می‌کنید که انگار مشکل از شماست.
  • علامت هشدار دهنده:نسبت به نامزد یا همسر قبلی خود بسیار عصبانی بوده و مدام او را به خاطر مشکلاتی که داشتند، مقصر می‌داند.
  • مشکل نهایی:«نفر بعدی» شما هستید! مسئولیت سهمی که خود در به وجود آوردن مشکلات داشته است را نمی‌پذیرد و در پایان همیشه از دست شما عصبانی خواهد بود.
  • علامت هشدار دهنده:بدهکار و مقروض بوده و برگه‌های جریمه پرداخت نشده بسیاری دارد از لحاظ اقتصادی بی‌ثبات بوده و مدام شنیده می‌شود که: «موقتاً دستم تنگ است.»
  • مشکل نهایی:بهانه‌های زیادی خواهید شنید، اما از عمل خبری نخواهد بود شما نقش «مامان» یا «بابا» را بازی خواهید کرد.
  • علامت هشدار دهنده:می‌خواهد که همه جا رئیس باشد همیشه خود را خیلی قوی جا می‌زند و همواره «می‌داند که چه می‌خواهد» و هیچ‌گونه احساس ترس یا آسیب پذیری بروز نمی‌دهد.
  • مشکل نهایی:عاشق کنترل کردن دیگران است شاید در شروع احساس کنید که از شما مراقبت می‌کند، اما به زودی می‌بینید که با یک دیکتاتور زندگی می‌کنید.

با نشانه های هشدار چه کنیم؟

مقصود از این توضیحات این نیست که شما را چنان وحشت زده کنیم که به محض مشاهده هرگونه نقطه ضعفی در همسرتان، پا به فرار بگذارید. باید بدانید که همه ما کوله‌باری از احساسات حل‌وفصل نشده را با خود به رابطه می‌آوریم و کسی را پیدا نخواهید کرد که هیچ یک از نشانه‌های هشداردهنده را از خود بروز ندهد.

این چند سوال کلیدی را در رابطه می‌توانید از خود بپرسید:

آیا این نشانه هشدار، حاکی از نقطه ضعفی نه‌چندان فجیع است که از عهده اش برخواهم آمد که برای هر فردی این ملاک متفاوت است، ممکن است برای یک نفر، اینکه طرف مقابلش به قدر کافی خودجوش و خودانگیخته نیست زیاد مهم نباشد.

با نشانه های هشدار چه کنیم؟

آیا نشانه هشدار دلالت بر ضعفی مهلک دارد که تمایل چندانی به سر و کله زدن با آنها ندارید.

به طور مثال عزت‌نفس ندارد، خیانت می‌کند، فاقد احساس است، احساس نخواستنی بودن به شما می‌دهد، معتاد است، از لحاظ احساسی از هم پاشیده است.

اگر بر فرض مایل باشم که با او و نقاط ضعفش سروکله بزنم، آیا او نیز به همان اندازه بر نقاط ضعف خود واقف بوده است و میل دارد که در رفع آن‌ها بکوشد؟

معتقدم که با عشق کافی و عزم راسخ، یک زوج می‌توانند بر بسیاری از مشکلات و موانعی که بر سر راهشان است، فائق شوند اما هنگامی که حتی یکی از طرفین نقاط ضعف خود را انکار می‌کند، تقریباً غیرممکن خواهد بود که آن دو، رابطه‌ی موفقی داشته باشند.

__________________________

متن از: نیلوفر ابراهیمی مشاوره پیش از ازدواج

با من در صفحات مجازی همراه باشید:
اینستا: niloofar_ebrahimi.ir
وبسایت: www.niloofar-ebrahimi.ir
تلگرام: Telegram (http://telegram.me/ravan_teach)
نیلوفر ابراهیمی مشاوره و روانشناسی📚عضو انجمن روانشناسان ایران📚دانشجو ارشد روانشناسی
🔴Training and promoting mental health🔴
هدف: آموزش و ارتقا سلامت روان
https://www.instagram.com/niloofar_ebrahimi.ir
کانال کنکور 😉💪: konkor_top@
ارتباط با ما: ravan_teacher@

____________

عاشق شدن به دلایل درست

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt