انرژی زندگی چیست؟

 در خودپروری, روانشناسی

مشاهده انرژی زندگی

هر چیز در زندگی نوعی انرژی است. درک اصل انرژی در یادگیری مشاهده هر چیز از چشم انداز “شاهد” فوق العاده اهمیت دارد.

عواطف شما یک انرژی است؛ اشیاء و وسایل شما یک انرژی است. وقتی کسی را ملاقات می کنید، یک تبادل انرژی صورت می گیرد.

در تمام رویدادهای زندگیتان از بدو تولد تاکنون و در همه ارتباطات و مناسبات شما نوعی انرژی دخالت داشته است.

وقتی تصمیم می گیرید که سراسر زندگیتان را شاهد باشید، زندگی خود را از چشم انداز انرژی می بینید.

تمام مسایل و تنگناهایی که در سراسر زندگی تجربه کرده اید، به گونه ای انرژی معنوی شما را تلف کرده و انرژی خسته کننده و کسالت آوری را به جای آن نشانده است.

برخورد نامناسب با مسائل از دوران کودکی موجب تجمع و تمرکز انرژی مخرب شده و سرانجام با برانگیختن تمایلات نفسانی شرایطی را فراهم می کند که اوضاع و شرایط زندگی شما از طریق رویدادها و افرادی که بر شما نفوذ دارند تعیین شود.

این طرز برخورد انرژی منفی و مخرب را به سطح هشیاریتان هدایت کرده و مانع از آن می شود که خویش برتر خود را بشناسید.

شما همواره میزان قابل توجهی انرژی منفی و نامریی را با خود یدک می کشید و حواس پنجگانه تان نمی تواند این وضعیت را به گونه ای روشن و ملموس به شما گزارش کند.

ناگوآل ها پیشوایان مذهبی آمریکاییان بومی در یک مراسم مذهبی و آموزشی به نام احیای رشد، انرژی منفی و کسالت آور خود را کاهش داده و توانایی حضور در جایگاه شاهده را در وجودشان تقویت می کنند. تایشا آبلار در کتاب: «گذرگاه جادوگر» فرآیند احیای رشد را چنین توصیف می کند:

«این فرآیند فراخواندن تمام انرژی های مخربی است که تا به حال به وسیله رفتار و اعمال ناصواب ما تلف شده است.

 

برای این که دیگربار رشد کنیم و به مرتبه تعالی روحی برسیم ضرورت دارد تمام افرادی را که تا به حال آنها را ملاقات کرده ایم و تمام مکان هایی را که تا به حال در آنجا بوده ایم و تمام احساس هایی را که تا به حال تجربه کرده ایم به ذهن خویش فراخوانیم.

برای انجام این کار باید از زمان حال آغاز کرده و تا آنجا که خاطره ما یاری می کند، به عقب بازگردیم و تجربه های ناخوشایند را یک به یک پاک و تصفیه کنیم».

منبع:

کتاب: وجود متعالی انسان

اثر: وین دایر

🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀

برای اطلاع از دلایل چگونگی حضور و عملکرد انرژی مطلب زیر را از سایت دکتر گیلکی ضمیمه این بخش کرده ایم

سیستم انرژی و بدن‌های لطیف

اغلب انسان‌ها تصور می‌کنند دنیای مادی و بدن فیزیکی و چیزهایی که با ذهن منطقی و حواس فیزیکی قابل تشخیص هستند تنها واقعیت‌های موجودند. به هرحال انسان با چشم حساس می‌تواند انرژی‌های بسیار زیادی را مشاهده کند، انرژی در درون و اطراف بدن فیزیکی جریان، و نیز شکل و رنگ دارد.

قانونی در فیزیک حاکم است مبنی بر اینکه در جهان، انرژی هرگز از بین نمی رود، صرفا تبدیل می‌شود. نیروی کار موجود در پس بدن مادی با تمام عملکردها و قابلیت هایش شامل مجموعه ای از انرژی است که بدون آن بدن فیزیکی نمی تواند موجودیت داشته باشد. این سیستم انرژی شامل سه بخش اساسی است:

۱-    بدن‌های لطیف یا بدن‌های انرژی

۲-    چاکراها یا مراکز انرژی

۳-    نادی‌ها یا کانال‌های انرژی

در این سیستم نادی‌ها به منزله شبکه ظریفی از شریان‌ها هستند. اصطلاح نادی (تلفظ Nade-eye) در سانسکریت به معنای نی، رگ یا سیاهرگ است. عملکرد نادی حمل پرانا یا انرژی حیاتی در تمام سیستم انرژی لطیف انسان است. کلمه سانسکریت پرانا می‌تواند به معنای «انرژی مطلق» باشد. در زبان چینی و ژاپنی این انرژی حیاتی جهانی «chi چی» یا «ki کی» یا «gi گی» نامیده می‌شود. نمایانگر چشمه تمام فرم‌های انرژی است، و در امواج مختلف متجلی می‌شود. یکی از این فرم‌ها هواست و تنفس یکی از راه‌هایی است که از راه آن پرانا می‌گیریم.
از آنجایی که چاکراها و بدن‌های انرژی بر یکدیگر تاثیر دارند، خصوصیات و عملکرد این بدن‌ها موضوعاتی هستند که در این بخش به آن می‌پردازیم. هر چاکرا با جزئیات کامل در هفت بخش توضیح داده خواهد شد، هر بخش به یک چاکرا اختصاص دارد.

به طور معمول، چهار بدن انرژی وجود دارد:

۱-    بدن انرژی
۲-    بدن احساس یا اختری
۳-    بدن ذهنی
۴-    بدن روحانی یا سیبی

هریک از این بدن‌ها فرکانس ارتعاشات مخصوص به خود را دارند، بدن اتری که به بدن فیزیکی نزدیک تر است، ارتعاشات پایین ترین فرکانس را دارد. بدن اتری و بدن ذهنی فرکانس بالاتری دارند و بدن روحانی بالاترین فرکانس را.
هریک از این بدن‌ها همانند رقصی از انرژی‌ها هستند یا فرکانس‌های خاص خود. از آنجایی که انسان رو به رشد است فرکانس‌های مربوطه مطابق با رشد افزایش می‌یابد.
آگاهی این بدن‌ها در حد ارتعاشاتشان است. وقتی ارتعاشات آنها بالا می‌رود، انسان را به فرم‌های بالاتری از انرژی حیاتی، احساسی و هوشیاری مجهز می‌کنند.

منبع: سایت دکتر گیلکی 

برای اطلاع بیشتر به سایت دکتر گیلکی مراجعه کنید

 


اگر به بخش روانشناسی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt