چگونه در سکوت غرق شوید؟

 در داستان پندآموز, داستانک

در سکوت غرق شوید

شما در دنیایی پر هیاهو زندگی می کنید که هر لحظه در معرض بمباران موسیقی بلند، بوق اتومبیل ها، سر و صدای ابزار، مصالح ساختمان، هواپیماهای جت، غرش کامیون ها، ماشین های چمن زن، ماشین درو و اره برقی است. این صداهای غیر طبیعی ساخته ی بشر، حواس شما را پرت می کنند و سکوت را در هم می شکنند.

در واقع شما در فرهنگی بار آمده اید که نه فقط سکوت را لگدمال می کند بلکه از آن وحشت دارد. رادیوی ماشین باید همیشه باز باشد و اگر در حرف زدن وقفه حاصل شود موجب ناراحتی و دست پاچگی می شود و مردم سعی می کنند که با گپ زدن آن را زود پر کنند.

برای خیلی ها تنها بودن یک کابوس است

و تنها بودن در سکوت شکنجه ی محض است.

دانشمند معروف، بلزپاسکال می گفت: “همه ی بدبختی های انسان از این ناشی می شود که قادر نیست تنها در اتاقی ساکت بنشیند.”

 

ارزش سکوت

در فاصله ی افکار شما سکوت هایی موقتی هست که می توانید با تمرین به آنها آگاهی پیدا کنید، در این فاصله های سکوت می توانید آرامشی را که در زندگی روزمره ی خود دنبال آنید پیدا کنید. اگر بین افکار تان فاصله ای وجود ندارد هرگز این آرامش را نخواهید شناخت. می گویند هر آدم معمولی روزانه ۶۰/۰۰۰ فکر جداگانه دارد. با این همه فکر تقریباً هیچ وقفه ای وجود ندارد و فاصله ای نیست. اگر بتوانید این تعداد را به نصف برسانید، دنیایی از امکانات را برای خود فراهم خواهید کرد. زیرا درست وقتی که در سکوت غرق می شوید و با آن یکی می شوید می توانید به ذات و اصل خود بازگردید و به آرامشی مصفا دست یابید که بعضی ها آن را خدا می نامند. در مزامیر عهد عتیق چه زیبا می گوید:

“آرام باش و بدان که من خدایم.

دو کلمه ی کلیدی، آرام و بدان است.

آرام باش در واقع یعنی سکوت. مادر ترزا سکوت و ارتباط آن را با خدا اینطور وصف می کند: “خدا دوستِ سکوت است، ببیند چطور طبیعت – درختان و گیاهان – در سکوت می رویند. ببینید ستاره ها – ماه و خورشید – چطور در سکوت حرکت می کنند…

ما به سکوت احتیاج داریم تا بتوانیم روح‌ها را لمس کنیم.”

این شامل روح شما هم می شود؟

 

 

در واقع فاصله ی بین نت هاست که موسیقی را به وجود می آورد که آنقدر برای شما لذت بخش است. بدون فاصله ها فقط یک نت مداوم گوشخراش خواهید داشت. هر چیزی که خلق می شود از سکوت می آید. افکار شما از هيچیِ سکوت پدیدار می شود. کلمات شما از این تهی سر بر می آورد. همین ذات و نهاد شما از خلأ ظهور می‌کند. آنهایی که جای ما را خواهند گرفت در خلأ وسیعی انتظار می کشند. هر خلاقیتی مستلزم آرامش است. احساس آرامش درونی بسته به این است
که مقداری از انرژی حیاتی خود را در سکوت صرف پر کردن مجدد باتری خود بکنید، تنش و اضطراب را بزداید، خود را با سرور شناخت خداوند آشنا سازید و با همه ی بشریت احساس نزدیکی کنید.

سکوت هراس و خستگی را می‌راند و

اجازه می دهد که عصاره‌ی خلاق خود را تجربه کنید.

دومین كلمه در آن آیه ی عهد عتیق، بدان، یعنی شناخت، اشاره به ایجاد ارتباط شخصی و آگاهانه با خدا دارد. شناختن خدا زایل کردن تردیدها و بی نیاز و مستقل شدن از تعریف و توضیح دیگران درباره ی خدا است. به جای آن شما به شناخت شخصی خود نایل می شوید و ملویل چه عالی می گوید:

“یگانه و تنها صدای خداوند سکوت است.”

 

اگر به بخش داستانک علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

عشق مانند یک دست شکسته است

 

کتاب: ده راز موفقیت و آرامش درون

اثر: وین دایر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt