معجزه شکرگزاری (١۴)

 در داستان پندآموز, داستانک

نویسنده: مریم حجتیان ( راهنمای زندگی _ life coach )

 

همانطور که در مقاله هفته‌ی گذشته خواندیم خوب است در نظر بگیرید، زمانی که جدالی بزرگ صورت می گیرد، اتفاق ناخوشایندی می‌افتد، اخراجی در کار صورت می‌گیرد و یا ورشکستگی و خلاصه مشکل بزرگی به وجود می‌آید. و در این حالت غم، رنج، درد، خستگی، بی تابی، کم حوصلگی و بیماری و افسردگی فوران می‌کند.

بدانید که این یک نقطه تحول در زندگی است.

این جا همان جایی هست که روحتان و کودک معصوم درونتان به‌دنبال آغاز یک سفر معنادار است و می‌خواهد به زندگی معنای تازه‌ای ببخشید. او می‌خواهد دیگر فرار نکنید و با مصرف سیگار و الکل و… خود را بی‌حس و بی‌تفاوت نکنید و به بدن و جسمتان که امانت شماست آزار نرسانید.

«او در تلاطم است تا شما با او مهربان شوید و در راستای سفر جاودانه زندگی همسو شوید. او می‌خواهد شما کاری را انجام دهید که برایش اشتیاق عجیبی دارید. او می‌خواهد در انتهای روز با تمام خستگی‌های جسمی که متحمل شده‌اید، با ذوق و شوق از انجام کار خودتان لبخند رضایت بزنید و به خانه برگردید.

وقتی به او بی توجه می‌شوید در گوشه‌ای کز می‌کند و اشک می‌ریزد. در خود فرو می‌رود و تمام تلاش خود را می‌کند تا با گریه‌های درونی‌اش به شما بگوید اینجا جایی نیست که باید باشید. این شخص فردی نیست که باید با او در رابطه باشید. این محیط کاری و شغل درست تو نیست که باید در آن بمانید یا ادامه دهید. این دوستان هم مسیر و هم فرکانس و همسو تو نیستند.

جهان هستی برای خلق تو برنامه‌ای دارد و تو لازم است در راستای آن برنامه سفر جاودانه ات را آغاز کنی. او می‌خواهد به تو بگوید هیچ کس در بالا و پایین زندگی مقصر از دست داد نهایت و عدم موفقیت‌هایت نیست. دست از سر دیگران بردار. بلکه فقط تو هستی که مسئول صددرصد ساختن برنامه زندگی‌ات هستی.»

دوست خوبم رنج هایت را، دردهایت را، زخم‌هایت را با آغوش باز بپذیر و برای شروع یک تغییر بزرگ آماده شو.

اگر آماده هستی که رنج هایت را ارج بنهی و مس زندگیت را به طلا ناب تبدیل کنی تمرین زیر را پیشنهاد می‌کنم: 

تمرین: 

_ اگر در هنگام از دست دادن عزیزی یا از دست دادن کار یا سرمایه‌تان یا چنانچه با شخص یا اشخاصی دچار بحث یا قهر شدید و احساس کردید دچار افسردگی و غم درونی شده‌اید چند مورد را با شما به اشتراک می‌گذارم امیدوارم با انجام آن برایتان مفید واقع شود.

_ از محیط بسته خود به بیرون بروید و در محیط تازه‌ای مانند طبیعت قدم بزنید.

_ مدیتیشن با موسیقی صدای آب یا طبیعت انجام دهید.

_ شروع به شمردن مواهب زندگی‌تان کنید و به جای آنکه به آنچه ندارید تمرکز کنید، به آنچه دارید فکر کنید و روزانه آن ها را در دو نوبت شب و روز در یک دفتر بنویسید.

_ لیستی از فرد یا افرادی که در بهم ریختن حال شما موثر بوده‌اند تهیه کنید.

_ برای آنان نامه بنویسید و شفاف ناگفته‌هایتان را توضیح دهید. برای آنان بنویسید که چگونه و کدام رفتار و اعمال آنان، زندگی شما را دچار بحران موجود کرده است. نیازی نیست این نامه را به آنان بدهید پس از آن که نوشتید می‌توانید در آب روان بیاندازید و یا بسوزانید و خاکستر آن را به آب بدهید.

_ برای گذر از مرحله خشم، تنفر و رسیدن به بخشش از یک روانشناس یا مربی کمک بگیرید.

_ اینک در کاغذی جداگانه و یا دفتر شکرگزاری تان فهرستی از خوبی‌های که این افراد درگذشته به شما نموده‌اند را بنویسید و از آنها در زیر اسممشان تشکر و قدردانی کنید.

_ فهرستی از علاقه‌مندی‌های خود، مثل نقاشی، موسیقی، آشپزی، ورزش و… تهیه کنید و زمانی را برای شروع انجام آنها تعیین و اقدام کنید.

_ پیج ها و یا کانال‌هایی که به هر شکل حال شما را بد می‌کند و روحیه شما را بهم می‌ریزد حذف و دوستانی هم که به این صورت دارید را، از لیست دوستان خود آنفالو کنید.

_ در انتها چنانچه افسردگی و غم درونتون با این اقدامات بهتر نشد حتما خیلی زود با پزشک خود ملاقات کنید.

 

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه من بود صمیمانه سپاسگزارم. 

لطفا موضوعات مورد علاقه‌تان را که تمایل دارید در مورد آن صحبت کنید را با ما به اشتراک بگذارید.  

دوستون دارم و خواهان عشق و آرامش روز افزون برای همه شما هستم. 

با ارادت و مهر

 



اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

معجزه شکرگزاری (١٣)

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt